40mm Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Er ikke sikkert det blir noe innrykk på deg til 2. Bataljonen. Per i dag så har de ikke nok befal til å ta inn neste kull med vernepliktige pga av det de har av høyere befal skal stille i OMLT oppdraget i afganistan. Endret 5. juni 2008 av HV-I BW Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Gratulerer. Sendte du inn skriftlig søknad eller ringte du? Lenke til kommentar
different Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Er ikke sikkert det blir noe innrykk på deg til 2. Bataljonen. Per i dag så har de ikke nok befal til å ta inn neste kull med vernepliktige pga av det de har av høyere befal skal stille i OMLT oppdraget i afganistan. http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=162726 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2465052.ece Endret 5. juni 2008 av different Lenke til kommentar
40mm Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Er ikke sikkert det blir noe innrykk på deg til 2. Bataljonen. Per i dag så har de ikke nok befal til å ta inn neste kull med vernepliktige pga av det de har av høyere befal skal stille i OMLT oppdraget i afganistan. http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=162726 Har vi råd til dette da ? Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Er ikke sikkert det blir noe innrykk på deg til 2. Bataljonen. Per i dag så har de ikke nok befal til å ta inn neste kull med vernepliktige pga av det de har av høyere befal skal stille i OMLT oppdraget i afganistan. http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=162726 Har vi råd til dette da ? Har jeg maks uflaks sier forsvaret nå.. Nei.. trenger vi egentlig Panserbataljonen da.. la oss heller stoppe innrykket der i januar. Kan ikke stole på forsvaret lenger, og jeg tror ikke jeg kommer meg til Pbn før jeg har plassert feltstøvlene mine jævlig langt inne på kasserna på Setermoen i januar. Beklager ordbruken Men flott for dere nærvøse sjeler som ble litt bekymra da forsvaret begynte med det drittsnakket om å stoppe inntak. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Er ikke sikkert det blir noe innrykk på deg til 2. Bataljonen. Per i dag så har de ikke nok befal til å ta inn neste kull med vernepliktige pga av det de har av høyere befal skal stille i OMLT oppdraget i afganistan. Har du lest avisen i dag? Woohoo. fikk nettopp telefon fra saksbehandleren i vpv. Jeg er omfordelt til 2. bataljon =D Da er det bare å henge i og springe intervaller i sommer! Gratulerer. Sendte du inn skriftlig søknad eller ringte du? Skriftlig søknad. Sa jeg ville bort fra samband, til enten ing. bn., 2.bn. eller GSV. Endte opp i 2.bn., så jeg er stooorfornøyd. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ikke når jeg svarte på ditt innlegg, men ble raskt gjort oppmerksom på den gode nyheten. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Ikke når jeg svarte på ditt innlegg, men ble raskt gjort oppmerksom på den gode nyheten. Så det etter at jeg hadde postet Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Mulig jeg har spurt om dette tidligere, isåfall husker jeg ikke svaret: Er det noen som vet om jeg får dimmepenger for begge årene hvis jeg tar UB etter at jeg er ferdig i førstegangstjenesten? Eller får man kun dimmepenger én gang? edit: jeg ser forresten følgende på mil.no: For de som tar utdanningen sin i Forsvaret er det en utdanningsbonus. Denne kommer i stedet for dimisjonsgodtgjørelse. Utdanningsbonusen er på kr 48,50 per dag. Gjelder dette UB? Og vil det isåfall komme i tillegg til dimmepengene jeg skal få når jeg er ferdig her? Endret 12. juni 2008 av srbz Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 For de som tar utdanningen sin i Forsvaret er det en utdanningsbonus. Denne kommer i stedet for dimisjonsgodtgjørelse. Utdanningsbonusen er på kr 48,50 per dag. Virker ikke som du får de i tillegg nei Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Nei jeg ser jo det som står der, men saken er slik: Jeg rykket inn i militæret 22. juli i fjor. Jeg utklareres fra tjenestested 20. juni, om 8 dager, for å dra på FOS. Da har jeg vært 11 mnd i militæret, og dette skal jeg ha dimmepenger for. Hvis jeg kommer meg gjennom FOS og blir tatt opp til UB-kurs, vil jeg da få dimmepenger dette året også? Slik jeg forstår det så skriver jeg her under på utvidet 12 mnd førstegangstjeneste (altså jeg får totalt 23 mnd førstegangstjeneste), og da skal jeg vel ha krav på dimmepenger, evt. utdanningsbonus, for disse 12 mnd også? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du får ikke dimmerpenger for det andre året dessverre. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Fysj. Jaja, det er strengt tatt ikke pengene som driver meg til å søke UB når jeg likevel er ferdig med fgtj Men jeg har vel krav på dimmepenger for første 12 mnd når jeg har mer eller mindre kontinuerlig fgtj i 23 mnd? Selv om jeg utklareres (kapteinen kalte det ikke dimmitering, jeg skal fremdeles ha med meg diverse militært utstyr) herfra en mnd for tidlig. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du får for de første 12 månedene. Men sørg for å få det avklart. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 BS/UB gir ikke dimmepenger. Du får som sagt over utdanningsbonus på toppen av dagpengene, men ingen dimmegodtgjørelse. Det er bare førstegangstjeneste som genererer dimmegodtgjørelse etter endt tjeneste. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 srbz: Om du først skal gå befalsskole nå etter at du er ferdig med verneplikten, hvorfor ikke gå vanlig befalsskole? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg har lurt litt på det selv. Jeg har kommet frem til et par grunner: -UB tilbyr de linjene jeg først og fremst vil ta -Jeg vil mest sannsynlig også ta en bachelor-/mastergrad, og BS utelukker at jeg kan starte på dette neste år -Jeg kan, dersom jeg kommer inn, teoretisk hoppe rett på KS neste år dersom dette blir aktuelt, fremfor å måtte vente 2 år til jeg er ferdig med BS. Gjennomgående KS er per dags dato ikke aktuelt siden jeg ikke er helt klar på om jeg vil ha mange flere år i forsvaret. På denne måten tar utdannelsen min toppen 4 år istedenfor 5. -Tror jeg hadde mer som jeg ikke kommer på i farten. edit: Da fikk jeg greie på det, Shadowlands, men hovedspørsmålet mitt var om jeg får dette når jeg allerede har vært 12 (11) mnd i forsvaret og får dimmepenger for dette? Endret 13. juni 2008 av srbz Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hvis du er inne til førstegangstjeneste nå, får du selvsagt dimmepenger, men du får ikke noe senere etter å ha gått BS/UB. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du får faktisk ikke dimmepenger hvis du hopper på befalsskole nå. Sto om dette i Soldatnytt for en stund siden. Var visst tatt opp av tillitsvalgte at man ikke var fornøyd med dette. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det er jo rimelig logisk da. Det er en grunn til at det heter dimisjonsgodtgjørelse. Om du velger å studere videre (eller reise ut) dimiterer du jo ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå