DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Åja:) Det du eventuelt kan gjøre er å ringe VPV og høre om de vet noe mer. Selvfølgelig gjør de ikke det, men da kan du jo høre om de kan registrere at du er motivert og klar for tjeneste, slik at hvis det blir eventuelle kutt, at du da ikke er med i den gruppen. Kanskje også ta en telefon til infoavdelingen på Skjold. Ja. Det er jo egentlig to veldig like tjenester bortsett fra at pbn har mye tøffere bereter en 2bn og at de tidligere stormere jeg har snakket med kaller soldatene i 2bn for kyllinger:D (Skal ikke se bort ifra at 2bn sier det samme om storm;) MEN for å ikke lage en små idiotisk diskusjon så skal det sies at jeg egentlig hadde lyst til å komme inn i 2bn selv pga augustinrykket, men jeg var litt seint ute så alle plassene var tatt. Du skal ikke se bort ifra at vi kanskje treffes i Tromsø en helg:D På utvalgt har informasjonssjefen for HSTY forklart oss som har blitt innkalt til 2BN litt fakta om saken. Forslagene vedrørende kuttmuligheter og konsekvenser for hæreen skal visst ikke diskuteres før i midten av juni, så det er jo langt ifra bestemt at det skal kuttes i 2BN innrykket enda. Jeg holder med positiv enn så lenge og håper på det beste, er ikke noe vits å ta sorgene på forskudd. Viser det seg at det blir kutt så kommer jeg nok garantert til å ta en tlf, har sagt før at jeg er veldig motivert for tjenste og at jeg har lyst på INTOPS, men skader vel ikke å friske opp minne dere litt. I verste fall spør jeg om å bli flyttet til PBN hehe Om PBN har tøffer bereter enn 2BN kan diskuteres, pøh.. svart er ikke en farge en gang.. også blir den jo ekstra varm å god om sommeren Hehe ja det kan jeg tenke meg, greit med litt skjitsnakk.. men når det kommer til stykket holder nok begge avdelinger relativt høy kvalitet. Å ta opp diskusjonen om hvilken avdeling som er best kan jeg ikke, har ikke erfaringer fra noen av de hehe Og det å ta opp diskusjonen med hvem som er best mellom en 2bn soldat og en pbn soldat er også helt mislykka:) Tror vi kan konkludere med at begge avdelingen tilbyr en kjempe god utdannelse og yter en god insats i norge men ikke mist i utlandet. Jeg er også ganske sikker på at jeg kommer til å verve meg som intops, men jeg må jo se litt hvordan situasjonen er når den tid nærmer seg. Tror nok ikke det byr på store problemer ang innrykk. Du kommer nok inn! Hvordan står det forresten til med trenigen? Ligger du godt innenfor kravene? Jeg husker ikke alle kravene i hodet akkurat nå, men armhevninger og sit ups kravene greier jeg fint, pull-ups ligger jeg vel litt etter med. Geier 4 stykker, men presser meg nok hardere når det virkelig gjelder. 3000 meteren tror jeg ikke at jeg tar på under 13 min, jeg kan løpe fort, men kondisjonen er ikke på topp. Svømme kravet greier jeg fint, husker ikke om det var noen krav som gikk på dips og ryggcurl, men de øvelsene greier jeg mange av så det skal ikke være noe stort problem. Det skal trenes MYE i sommerferien for å si det sånn, spesielt kondis må forbedres. Ligger du bra ann eller? Endret 27. mai 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Må jo få lov til å klage litt, det betyr ikke at jeg er negativt innstilt Skal inn nå i august. Har tenkt masse både på int. ops., befalsskole, krigsskole og whatnot. Ingenting er uaktuelt, men jeg venter nok noen måneder før jeg bestemmer meg. Akkurat nå vil jeg bare gjøre noe annet enn matte, fysikk og kjemi. Har forøvrig hørt at hvis du vil ut i int.ops. så er sambandsbataljonen det sikreste kortet, blant annet fordi det ALLTID trengs samband, og fordi det stort sett er færre soldater fra samband som vil ut, mindre konkurranse. Men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Helt enig der, er greit å se hvordan det virkelig er i militæret, og om man liker militærlivet. Blir utrolig deilig å slippe skolen, er så digg å være ferdig med eksamene (muntlig igjen da), skal aldri skrive på nynorsk eller løse komplisert matte igjen Jeg vet ikke hvordan INTOPS mulighetene er i sambandsbataljonen, men det er jo sant at det alltid er bruk trengs samband, så du har nok helt rett der Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg husker ikke alle kravene i hodet akkurat nå, men armhevninger og sit ups kravene greier jeg fint, pull-ups ligger jeg vel litt etter med. Geier 4 stykker, men presser meg nok hardere når det virkelig gjelder. 3000 meteren tror jeg ikke at jeg tar på under 13 min, jeg kan løpe fort, men kondisjonen er ikke på topp. Svømme kravet greier jeg fint, husker ikke om det var noen krav som gikk på dips og ryggcurl, men de øvelsene greier jeg mange av så det skal ikke være noe stort problem. Det skal trenes MYE i sommerferien for å si det sånn, spesielt kondis må forbedres. Ligger du bra ann eller? Det begynner å komme seg! Merker en god progresjon og håper den fortsetter helt til januar. Russetiden tok selvfølgelig på litt, men det gikk overaskende fort og komme tilbake til samme form som det jeg var i før festingen starta. Men noen gode treningsperider, turer med sekk og riktig kosthold så skal jeg stille i bra form i januar. Det er jo lenge igjen, så jeg kan ta det litt roligere enn dere som skal inn i august. Hva er forresten svømmekrava? Har ikke sett svømming på noen av de listene jeg har sett. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Må jo få lov til å klage litt, det betyr ikke at jeg er negativt innstilt Skal inn nå i august. Har tenkt masse både på int. ops., befalsskole, krigsskole og whatnot. Ingenting er uaktuelt, men jeg venter nok noen måneder før jeg bestemmer meg. Akkurat nå vil jeg bare gjøre noe annet enn matte, fysikk og kjemi. Har forøvrig hørt at hvis du vil ut i int.ops. så er sambandsbataljonen det sikreste kortet, blant annet fordi det ALLTID trengs samband, og fordi det stort sett er færre soldater fra samband som vil ut, mindre konkurranse. Men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Helt enig der, er greit å se hvordan det virkelig er i militæret, og om man liker militærlivet. Blir utrolig deilig å slippe skolen, er så digg å være ferdig med eksamene (muntlig igjen da), skal aldri skrive på nynorsk eller løse komplisert matte igjen Jeg vet ikke hvordan INTOPS mulighetene er i sambandsbataljonen, men det er jo sant at det alltid er bruk trengs samband, så du har nok helt rett der Jeg hadde nynorsk skriftlig eksamen i går.. ææææ... skummelt:) deilig å være ferdig. Jeg har også hørt at det du sier om samband og intops. Dessuten har jeg også hørt at medic har gode sjanser for å dra ut. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg mener å ha lest at det eneste kravet er at du er svømmedyktig overhodet. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg husker ikke alle kravene i hodet akkurat nå, men armhevninger og sit ups kravene greier jeg fint, pull-ups ligger jeg vel litt etter med. Geier 4 stykker, men presser meg nok hardere når det virkelig gjelder. 3000 meteren tror jeg ikke at jeg tar på under 13 min, jeg kan løpe fort, men kondisjonen er ikke på topp. Svømme kravet greier jeg fint, husker ikke om det var noen krav som gikk på dips og ryggcurl, men de øvelsene greier jeg mange av så det skal ikke være noe stort problem. Det skal trenes MYE i sommerferien for å si det sånn, spesielt kondis må forbedres. Ligger du bra ann eller? Det begynner å komme seg! Merker en god progresjon og håper den fortsetter helt til januar. Russetiden tok selvfølgelig på litt, men det gikk overaskende fort og komme tilbake til samme form som det jeg var i før festingen starta. Men noen gode treningsperider, turer med sekk og riktig kosthold så skal jeg stille i bra form i januar. Det er jo lenge igjen, så jeg kan ta det litt roligere enn dere som skal inn i august. Hva er forresten svømmekrava? Har ikke sett svømming på noen av de listene jeg har sett. Hehe ja, russetiden tok på litt. Sånn sett er du ganske heldig, jeg har ca to måneder å komme i form på mens du har rundt 8 Svømmekravet er å svømme 400 meter på 10 minutter, og de første 25 meterene skal være under vann. Hvis jeg ikke roter nå da, og det ikke er et vanlig opptakskrav. Kan hende det var for KJK. Er en stund siden jeg så på kravene sist. Må jo få lov til å klage litt, det betyr ikke at jeg er negativt innstilt Skal inn nå i august. Har tenkt masse både på int. ops., befalsskole, krigsskole og whatnot. Ingenting er uaktuelt, men jeg venter nok noen måneder før jeg bestemmer meg. Akkurat nå vil jeg bare gjøre noe annet enn matte, fysikk og kjemi. Har forøvrig hørt at hvis du vil ut i int.ops. så er sambandsbataljonen det sikreste kortet, blant annet fordi det ALLTID trengs samband, og fordi det stort sett er færre soldater fra samband som vil ut, mindre konkurranse. Men det blir selvfølgelig bare spekulasjoner. Helt enig der, er greit å se hvordan det virkelig er i militæret, og om man liker militærlivet. Blir utrolig deilig å slippe skolen, er så digg å være ferdig med eksamene (muntlig igjen da), skal aldri skrive på nynorsk eller løse komplisert matte igjen Jeg vet ikke hvordan INTOPS mulighetene er i sambandsbataljonen, men det er jo sant at det alltid er bruk trengs samband, så du har nok helt rett der Jeg hadde nynorsk skriftlig eksamen i går.. ææææ... skummelt:) deilig å være ferdig. Jeg har også hørt at det du sier om samband og intops. Dessuten har jeg også hørt at medic har gode sjanser for å dra ut. Ja hadde den i går sjæl, sinnsykt digg å være ferdig med det! Stemmer nok det, sanitet er vel ganske kjekt å ha i felten Endret 27. mai 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Svømmekravet er å svømme 400 meter på 10 minutter, og de første 25 meterene skal være under vann. Hvis jeg ikke roter nå da, og det ikke er et vanlig opptakskrav. Kan hende det var for KJK. Er en stund siden jeg så på kravene sist. Dette er kravet til KJK ja. Jeg er litt usikker på om det fungerer for alle avdelinger, men det tviler jeg på. Jeg tror nok det holder for oss å være generelt gode svømmere. Ta et par turer i svømmehalen for sikkerhets skyld. Det er jo grei trening også. Kan jo for sikkerhetsskyld teste 400 meter, men tror ikke det er krav og svømme de første 25 meterene under vann. Jeg har svømt aktivt tidligere tidligere, og 25 meter er lengre enn det man tror. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Med de som sitter med makten i dag, så trenger vi vel ikke sanitet i felt? Norske soldater i utlandet er jo ikke i krig, de kommer jo definitivt ikke til å bli skadd! Det skjønner jo enhver sosialist! Helst skulle de vel vært der nede uten våpen, eventuelt kjempet på andre siden. Men det blir selvfølgelig veldig off-topic. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Svømmekravet er å svømme 400 meter på 10 minutter, og de første 25 meterene skal være under vann. Hvis jeg ikke roter nå da, og det ikke er et vanlig opptakskrav. Kan hende det var for KJK. Er en stund siden jeg så på kravene sist. Dette er kravet til KJK ja. Jeg er litt usikker på om det fungerer for alle avdelinger, men det tviler jeg på. Jeg tror nok det holder for oss å være generelt gode svømmere. Ta et par turer i svømmehalen for sikkerhets skyld. Det er jo grei trening også. Kan jo for sikkerhetsskyld teste 400 meter, men tror ikke det er krav og svømme de første 25 meterene under vann. Jeg har svømt aktivt tidligere tidligere, og 25 meter er lengre enn det man tror. Jupp det var nok KJK krav det der ja, men det er sant at de første 25 meterne er under vann: * Svømming 400 m (første 25 m under vann): 10:00 min. http://www.mil.no/sjo/keskdr/kyststrid/kjk...jkrekruttering/ Svømming er uansett veldig bra trening ja, så det er å anbefale alle! Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Med de som sitter med makten i dag, så trenger vi vel ikke sanitet i felt? Norske soldater i utlandet er jo ikke i krig, de kommer jo definitivt ikke til å bli skadd! Det skjønner jo enhver sosialist! Helst skulle de vel vært der nede uten våpen, eventuelt kjempet på andre siden. Men det blir selvfølgelig veldig off-topic. Litt off-topic, men er jo tross alt den store militærtråden:) Nå er det vel heldigvis ikke stortinget som bestemmer hvor mye sanitetspersonale vi skal sende ned, men heller hvor stor kontigenten skal være. Dermed vil vi alltid ha bruk for sanitet. Men jeg skjønner hva du mener. Er rart at de fortsatt ikke tror vi er i krig. Dessuten er det vanskelig å forstå seg på de store nedkuttingene som blir gjort nå. Forsvaret trenger penger, hvis ikke så ender vi opp uten ett forsvar og det er vi ikke tjent med. Får jo håpe politikerne får sperra opp øynene etter de siste dagers avsløringer om kampene i Afghanistan, selv om jeg ikke tror det vil ha noen langvarig effekt. Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jupp det var nok KJK krav det der ja, men det er sant at de første 25 meterne er under vann:* Svømming 400 m (første 25 m under vann): 10:00 min. Kanskje jeg var litt upressis, men jeg tenkte på kravene i forsvarets andre avdeliger. Ikke KJK. Altså f eks ett eventuelt svømmekrav i 2bn, kan jo være å vise gode ferdigheter i svømming. Eks 400 meter på under 10 min. Men tror kanskje det ikke er krav om å svømme 25 meter under vann. Men for all del. Dette blir synsing fra min side. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg vet selvfølgelig at det ikke fungerer på den måten, og at ingen ved sine fulle fem ville foreslått å kutte ut saniteten. Men politikerne har mye pressmidler, så selv om de i prinsippet ikke detaljstyrer hvem og hva som skal ut (men mer om det skal noen ut i det heletatt, og hvor mange midler disse får), så hadde de nok fint klart å styre en del detaljer "uoffisielt". Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jupp det var nok KJK krav det der ja, men det er sant at de første 25 meterne er under vann:* Svømming 400 m (første 25 m under vann): 10:00 min. Kanskje jeg var litt upressis, men jeg tenkte på kravene i forsvarets andre avdeliger. Ikke KJK. Altså f eks ett eventuelt svømmekrav i 2bn, kan jo være å vise gode ferdigheter i svømming. Eks 400 meter på under 10 min. Men tror kanskje det ikke er krav om å svømme 25 meter under vann. Men for all del. Dette blir synsing fra min side. Jeg skjønte hva du mente, jeg bare skrev at kravet for kjk var å svømme de første 25 meterne under vann. Jeg leste det som om du ikke trodde at det var en del av svømme kravet til KJK Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg vet selvfølgelig at det ikke fungerer på den måten, og at ingen ved sine fulle fem ville foreslått å kutte ut saniteten. Men politikerne har mye pressmidler, så selv om de i prinsippet ikke detaljstyrer hvem og hva som skal ut (men mer om det skal noen ut i det heletatt, og hvor mange midler disse får), så hadde de nok fint klart å styre en del detaljer "uoffisielt". Det hadde ikke forundra meg om de hadde bestemt seg for å kutte ut saniteten heh. Fra sommeren av skal de jo parkere CV9030'ene vi har i Afghanistan, og kutte ut BK pga pengemangel Endret 27. mai 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
thomsi1607 Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 Jeg vet selvfølgelig at det ikke fungerer på den måten, og at ingen ved sine fulle fem ville foreslått å kutte ut saniteten. Men politikerne har mye pressmidler, så selv om de i prinsippet ikke detaljstyrer hvem og hva som skal ut (men mer om det skal noen ut i det heletatt, og hvor mange midler disse får), så hadde de nok fint klart å styre en del detaljer "uoffisielt". Tro på meg, det hadde ikke forundra meg om de hadde bestemt seg for å kutte ut saniteten heh. Fra sommeren av skal de jo parkere CV9030'ene vi har i Afghanistan, og kutte ut BK pga penge mangel Det at man parkerer stormpanservognene og kutter ut BK er for meg helt uforstålig. Virker som man har glemt og spørre om penger til å opprettholde disse styrkene. Nå vet jeg ikke hvem som skal stille neste kontigent, men lurer kanskje på om det er pbn jeg, men der var det vist også store problemer med nedskjæringene slik at man ikke fikk stille med den kontigenten man ønsket. Men det blir igjen bare synsing. Har funnet ut at forsvaret består av bare synsing så får man heller ta ting som det kommer:) Synd men det er sånn det fungerer. Får jo for 89-kullets del at forsvaret har kommet på rett kjøl igjen når vår tid kommer for en eventuell deltagelse i internasjonale operasjoner. Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 27. mai 2008 Del Skrevet 27. mai 2008 (endret) Jeg vet selvfølgelig at det ikke fungerer på den måten, og at ingen ved sine fulle fem ville foreslått å kutte ut saniteten. Men politikerne har mye pressmidler, så selv om de i prinsippet ikke detaljstyrer hvem og hva som skal ut (men mer om det skal noen ut i det heletatt, og hvor mange midler disse får), så hadde de nok fint klart å styre en del detaljer "uoffisielt". Tro på meg, det hadde ikke forundra meg om de hadde bestemt seg for å kutte ut saniteten heh. Fra sommeren av skal de jo parkere CV9030'ene vi har i Afghanistan, og kutte ut BK pga penge mangel Det at man parkerer stormpanservognene og kutter ut BK er for meg helt uforstålig. Virker som man har glemt og spørre om penger til å opprettholde disse styrkene. Nå vet jeg ikke hvem som skal stille neste kontigent, men lurer kanskje på om det er pbn jeg, men der var det vist også store problemer med nedskjæringene slik at man ikke fikk stille med den kontigenten man ønsket. Men det blir igjen bare synsing. Har funnet ut at forsvaret består av bare synsing så får man heller ta ting som det kommer:) Synd men det er sånn det fungerer. Får jo for 89-kullets del at forsvaret har kommet på rett kjøl igjen når vår tid kommer for en eventuell deltagelse i internasjonale operasjoner. Det er helt bak mål, hvorfor i all verden skal de gjøre det når vi åpenbar har bruk for begge deler. Ja kontigenten på hundre mann som skulle ut nå ble jo kuttet ned til mellom 40 og 50 mann. Jeg blir så utrolig provosert når forsvaret blir tvunget til å kutte ned på så mye, og når det i praksis virker som om vi omtrent legger ned hele hæren. Det må da være mulig å bevilge mer penger til den norske hæren? Den er en stor del av det norske forsvaret, og forsvaret er noe som burde ha en viss prioritering synes nå jeg. Jeg tviler på at så mye har forandret seg i løpet av et års tid, men det jo lov å håpe. Endret 27. mai 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
newcom Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 Laveste pris her koster 299, men så burde man nok koste på seg en komfort slik at man får tilgang til strøm. Hvis jeg var deg ville jeg nok tatt fly og få refundert så mye som det ville kostet om du tok tog. Innrulleringsdagen(e) består jo av veldig mye venting, og hadde vært greit og startet med rolig flytur opp i istede for å ta nattoget og så har mange timer i trondheim hvor du må prøve å få litt søvn. Er du sikker på at de dekker comfortbilletten? Jeg spurte forresten vpv om jeg kunne ta fly dit, men fikk til svar at forsvaret ikke dekket det. "Nei, det gjør vi ikke. Det er på grunn av at forsvaret har en avtale med NSB om rabatt på toget." Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 forsvaret dekker ikke comfortbilett nei, men de dekker det som ikke er comfort. dvs, koster en vanlig bilett 100, og du velger comfort for 175, så får du dekket 100 av forsvaret og du må dekke 75 selv. så, om du skal langt er det gjerne verdt å betale 75kr av egen lomme for å få comfort. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Satan i innerste sauehelvete! Jeg tråkka over på vei til trening i dag. Hadde det travelt og skulle ned en bakke, så jeg småjogga litt. Tråkka over og ødela to leddbånd... De er ikke røket, men legen sa at det ikke var langt fra. Blir lite jogging på meg framover Får begynne å svømme, eller noe sånn. Lenke til kommentar
peryy Skrevet 30. mai 2008 Del Skrevet 30. mai 2008 Jeg vet selvfølgelig at det ikke fungerer på den måten, og at ingen ved sine fulle fem ville foreslått å kutte ut saniteten. Men politikerne har mye pressmidler, så selv om de i prinsippet ikke detaljstyrer hvem og hva som skal ut (men mer om det skal noen ut i det heletatt, og hvor mange midler disse får), så hadde de nok fint klart å styre en del detaljer "uoffisielt". Tro på meg, det hadde ikke forundra meg om de hadde bestemt seg for å kutte ut saniteten heh. Fra sommeren av skal de jo parkere CV9030'ene vi har i Afghanistan, og kutte ut BK pga penge mangel Det at man parkerer stormpanservognene og kutter ut BK er for meg helt uforstålig. Virker som man har glemt og spørre om penger til å opprettholde disse styrkene. Nå vet jeg ikke hvem som skal stille neste kontigent, men lurer kanskje på om det er pbn jeg, men der var det vist også store problemer med nedskjæringene slik at man ikke fikk stille med den kontigenten man ønsket. Men det blir igjen bare synsing. Har funnet ut at forsvaret består av bare synsing så får man heller ta ting som det kommer:) Synd men det er sånn det fungerer. Får jo for 89-kullets del at forsvaret har kommet på rett kjøl igjen når vår tid kommer for en eventuell deltagelse i internasjonale operasjoner. Det er helt bak mål, hvorfor i all verden skal de gjøre det når vi åpenbar har bruk for begge deler. Ja kontigenten på hundre mann som skulle ut nå ble jo kuttet ned til mellom 40 og 50 mann. Jeg blir så utrolig provosert når forsvaret blir tvunget til å kutte ned på så mye, og når det i praksis virker som om vi omtrent legger ned hele hæren. Det må da være mulig å bevilge mer penger til den norske hæren? Den er en stor del av det norske forsvaret, og forsvaret er noe som burde ha en viss prioritering synes nå jeg. Jeg tviler på at så mye har forandret seg i løpet av et års tid, men det jo lov å håpe. Pengemangelen stopper nok ikke med det første http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2453824.ece Skal spare inn dobbelt så mye i 09 en det vi gjør i år. Gud veit hva politikerne våre tenker med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå