T.F.T Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Foreslår at man endrer tittel på denne tråden til "...for de som er/tjenestegjør i Forsvaret", da man ikke er i "militæret", men i Forsvaret imo. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er fly rett nordover etter noen timer, muligens dagen etter. Alle som skal i Hæren fra Sør-Norge møter på Sessvoll. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Noen her som skal på opptaks uka til TMB'n i uke 22?. Fikk brev idag om at jeg var aktuell for stilling!. Gleder meg enormt . Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er fly rett nordover etter noen timer, muligens dagen etter. Alle som skal i Hæren fra Sør-Norge møter på Sessvoll. Det er jo litt merksnodig, siden jeg bor under 2 timers kjøretur fra Bardufoss . Blir jo litt av en omvei jeg må ta til rekrutten da. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Å ja... Det er litt pussig ja. Da ville jeg ringt og spurt, er godt mulig du slipper unna det. På innrykket vårt til GSV møtte ikke nordlendingene på Sessvoll i hvert fall. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Det tror jeg nok ikke lar seg gjøre. Hele poenget med at alle som skal til indre Troms møter på Sessvollmoen, er at den første selekteringen med medisinske tester foregår der for alle. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Høres ut som en feil spør du meg. Uansett greit å være sikker. Kjipt å fly tur/retur Troms-Oslo samme dag uten grunn. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ja jeg får ringe i morgen (hvis de har åpent) og spørre for å være sikker. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Kan bekrefte det shadowlands sier, du skal nok ned som alle andre På mitt innrykk var det flere som bor 10min unna leiren, som måtte dra til sessvollmoen for å ta samme legesjekk som alle andre. Etter en dag med sjekker og div, så går flyet nordover igjen til Bardufoss. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Sitter og bretter opp ermene på uniformen, og det blir herlig! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Sitter og bretter opp ermene på uniformen, og det blir herlig! deilig det ja, morro helt til man må stå 3 timer i oppstilling i 2-3 grader med regn og vind... du er noen dager sent ute da, er jo 1.mai det gjelder fra Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Bare så kjipt det bare er til gakkgakken vi kan gå i t-skjorte, og ikke US. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Sitter og bretter opp ermene på uniformen, og det blir herlig! deilig det ja, morro helt til man må stå 3 timer i oppstilling i 2-3 grader med regn og vind... du er noen dager sent ute da, er jo 1.mai det gjelder fra Hehe, jeg har hatt fri siden 29. April Heldigvis fint i været på Gardermoen! Endret 5. mai 2008 av espennyh Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 bra det da hendte meg på værnes, var lettere blå på armene etter at vi var ferdige... glad jeg slipper å knote med uniform her jeg jobber, er bare jobb med det... Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Er det 1. mai armbretten skal på plass? Jeg brettet opp for et par uker siden :\ Og VK har hatt armbrett siden han rykket inn sammen med meg i juli Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 bra det da hendte meg på værnes, var lettere blå på armene etter at vi var ferdige... glad jeg slipper å knote med uniform her jeg jobber, er bare jobb med det... Er du i militær stilling? Trodde du var sivil jeg. Uniformen driter vel så å si alle i her på leiern uansett. Er det 1. mai armbretten skal på plass? Jeg brettet opp for et par uker siden :\Og VK har hatt armbrett siden han rykket inn sammen med meg i juli Selv går jeg i t-skjorte inne her, men har på jakke da jeg er ute som regel Er folk på leir her som går med bretten opp hele året her også Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Bare et fåtall i Heggelia i Bardufoss som har brettet opp jakkeermene. Jeg venter til det blir litt varmere. Våren har liksom ikke helt nådd nord-Norge enda... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Faen ta Rena velferd og sperren av portene på ruteren, som gjør at jeg ikke kan spille via steam. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Faen ta Rena velferd og sperren av portene på ruteren, som gjør at jeg ikke kan spille via steam. Samme hos meg, bare at vi ikke har velferd engang (har nett på rommet). Der er forsåvidt alt sperret, unntatt http, msn og wow. Og jeg spiller ikke wow engang =\ Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Da har jeg fått innkallelse til sambandsbataljonen i august, men det står at jeg skal møte opp på Sessvollmoen ved Gardermoen. Vil det si at jeg skal ha hele rekruttperioden (2 mnd?) på Sessvollmoen eller? Jeg mener å huske å ha lest at Sambandsbataljonen hadde eget rekruttopplegg på Bardufoss, men kanskje jeg husker feil? Nå har jeg fått svar på mail fra vernepliktsverket, og det stemmer som Shadowlands og SvennArne sier at jeg må møte på Sessvollmoen uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå