Andreaz_ Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Faen dere klager mye da... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Faen dere klager mye da... Kom tilbake når du har vært i militæret. Mitt år i hæren kan beskrives på denne måten: Det beste og verste året i mitt liv. Lenke til kommentar
Togo Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Faen dere klager mye da... Hva er det man sier? "It's a soldiers right to complain" Lenke til kommentar
sim Skrevet 2. september 2005 Rapporter Del Skrevet 2. september 2005 Ingen grunn til klaging. Man får hele 5 kroner timen. Man får også 3 gourmetmåltider til dagen, dobbeltseng og egen vaskedame. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. september 2005 Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 En kamerat av meg har vært i Madla noen uker nå. For noen måneder siden knuste han en rute i fylla og får dermed ikke sikkerhetsklarering. Dette vil si at han må klippe plener og tørke støv resten av tiden i militæret. Jeg skal til Madla om nøyaktig 22 dager. Så satser jeg på å bli sanitet på Håkonsvern i Bergen. Har lyst å lære om ting jeg interesserer meg for og faktisk kan få bruk for senere. Som noen sikker vet kappet jeg nesten pekefingen i to 29. april og er derfor ikke helt i stand til å fyre av skudd heller. Merkelig hvordan årets kull gjorde stor sak utav å reise til militæret, mens LarsP, Sim & CO nesten ikke lot høre fra seg... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 3. september 2005 Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 Er glad jeg ikke drar i september/oktober. Feltuken på "vinterstid" virker mindre gøy. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 3. september 2005 Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 Var ikke ment for å såre noen da... For å si det sånn, jeg gleder meg til jeg kommer inn. skal inn i SHVU nå og satser på opptaket til Marinejeger om noen år - hvis ikke jeg blir pilot da (har problemer med synet, men forsvaret legger om reglene sånn at jeg kan ta laseroperasjon og fortsatt bli pilot ) Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 3. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 Jeg trodde man måtte ha helt perfekt syn for å bli pilot.. Selv ikke etter en laser operasjon har man perfekt syn.. Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 3. september 2005 Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 Jeg er nærsynt, kan jeg bli pilot da? Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 3. september 2005 Rapporter Del Skrevet 3. september 2005 Jeg er nærsynt, kan jeg bli pilot da? nja... er ikke helt sikker på dagens regler enda, men de endrer på dem fra dag til dag. Du kan bli godkjent som noe som kalles A3-pilot eller noe i den dur (med laser operasjon) i fremtiden (om noen år) vil du mest sannsynlig få mulighet til å prøve deg som jagerflypilot også. Er ihvertfall det jeg tror og håper på (har undersøkt en del) Var jo jagerflypilot som var min store drøm for noen år siden - i den tro om at jeg ikke skulle ha noe problemer med synet. Den gang ei, men nå ser det ut som om at forsvaret skal endre på reglene Grunnen til at vi ikke kan ta laseroperasjon i dag er at de ikke vet helt sikkert hva langtidsvirkniongene av et slikt inngrep er (ettersom det er relativt nytt). Jeg kan også trøste deg med at en av Italias beste piloter bruker briller når han flyr Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. september 2005 Rapporter Del Skrevet 4. september 2005 (har problemer med synet, men forsvaret legger om reglene sånn at jeg kan ta laseroperasjon og fortsatt bli pilot ) Du kan ikke ta laseroperasjon før synet har vært stabilt i 5 år, noe jeg tviler på ditt har vært. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 4. september 2005 Rapporter Del Skrevet 4. september 2005 Jeg er på HVUV (Heimevernets utdanningssenter, Værnes). Jeg havnet i jegertroppen og forrige helg måtte vi gå sagamarsjen 70 km over to dager, mye av det på asfalt. Ellers er det mye fysisk trening. Denne uka hadde vi en rolig uke (grunnet marsjen), 4 dager på skytebanen, brukte totalt ca. 15000 skudd (ca. 600 pr. mann). Jegertroppen i HVUV? Da har dere vel med løytnant Saur og fenrik Lindseth å gjøre eller tar jeg feil? Jeg var på HVUV i vinter, i tropp 3A. Saur og Lindseth var troppssjef og NKtropp der, men de skulle, etter det jeg hørte, bli trsj/NK i jegertroppen. Regulær fysisk trening var omtrent ikke til å unngå når man hadde med fenrik Lindseth å gjøre. Lindseths standardrunde med 3x20 armhevinger, 3x20 situps og 3x10 liggende hangups ble stort sett gjennomført 2-3 ganger i uka, i tillegg til intervalltrening eller rolig langkjøring 1-2 ganger i uka. Men omtrent samtlige i troppen forbedret seg kraftig på 3000m- og styrketestene fra innrykk til dimisjon. det går, men det er ett slit.og romvask og slikt er et pes. Det merket jeg også, jeg hadde store problemer med å takle alt stresset den første måneden. Det kom seg etter hvert. btw, vi får bare 3 måltider om dagen, så vi må smøre oss matpakke for å ha noe å spise på kvelden Noe av maten er direkte uspiselig, grøten smakte lim. Noe mat er også spiselig, men det varierer sterkt. I vinter var det "det fjerde måltid", kveldsmat som bestod av de vanlige tørre brødskivene og et meget begrenset utvalg pålegg. Kanskje HVUV ikke har råd til å ha det lenger... Middagsrettene varierte fra meget god til *nesten* uspiselig. Når det gjelder frokost: Sjekk brødskorpene nøye, jeg har vært borti små muggflekker på dem... Generelt: Som mangeårig skytter likte jeg spesielt godt dagene på skytebanen, der vi plaffet en god del med AG-3. Vi fikk også gjennomført noen kontaktdriller med skarp ammo Lenke til kommentar
Xianz Skrevet 4. september 2005 Rapporter Del Skrevet 4. september 2005 (endret) Skal til Hamar, Rena Leir, i Oktober (rekruttskole), er det noen som vet hvordan det er der? Hva skjer hvis man blir forkjølet, får influensa etc, må vi fortsette med vanlig trening? Feltuken om vinteren Endret 4. september 2005 av Xianz Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 Er ingen som er på skjold leir? Jeg har en kamerat som er der for øyeblikket. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 Feltuken om vinteren Haha, prøv feltuke/skiøvelse ved SBBN du. Har aldri hatet så mye i hele mitt liv. ^^ wh1te: Jeg tenkte ikke at noen ville bry seg over at jeg dro inn i armyn. LarsP teh nihilist liksom. =p Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 Haha, prøv budsjettsprekk og 3 feltdøgn i løpet av hele fuckings førstegangstjenesten! w00t! Ti poeng til Kristin . Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 Haha, prøv budsjettsprekk og 3 feltdøgn i løpet av hele fuckings førstegangstjenesten! w00t! Ti poeng til Kristin . bitch, jeg hadde over 40. ^^ Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 5. september 2005 Rapporter Del Skrevet 5. september 2005 (har problemer med synet, men forsvaret legger om reglene sånn at jeg kan ta laseroperasjon og fortsatt bli pilot ) Du kan ikke ta laseroperasjon før synet har vært stabilt i 5 år, noe jeg tviler på ditt har vært. nei - er ikke noe 'stabilt i fem år' grense, men annbefales at du er over 18 og synet har vært stabilt i fem år (trodde det var 3 jeg da ) Uansett så har mitt syn vært stabilt i nesten 3 år, og jeg har 2 år igjen på VGS ... whatever Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 6. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2005 Jeg tror vi skal ha 30 utedøgn i Luftvernsartelleribataljonen.. Men pågrunn av budsjettet så kan det være vi slipper billig unna.. knis. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. september 2005 Rapporter Del Skrevet 6. september 2005 Kom dere på båt alle mann. Der er maten hvertfall i restaurantklasse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå