Kakebakelate Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 blir det inkuldert førstegangstjeneste eller er det kun førstegangstjenesten? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Blir nok de hvite scootergreiene ja Husker jeg var meeeget irritert på vedkommende som suste frem og tilbake på de der når vi gikk skimars. Faen så sleipt Grf. Når befalet mitt var på scooterkurs kjørte de 600/800cc totaktscootere med 150hk. De hvite er det rundt 75 i. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 mulig, men tenker FKB bruker de standar hvite. Men jeg kan ikke bekrefte Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Snøscooterkurs Jobber du med transport? Har kanskje tatt kurset du da? Satser på at det blir bra, sikkert mye graving og piss.. Men tror det blir med de hvite drittscooterne til forsvaret Ville heller ha kjørt en frisk 800cc totakter med 155 hester, enn en dvask 600cc firtakter med 70hk som forsvaret har som standard ;P Firtakterne er faktisk 800cc de og. Og garantert spreke nok til deg som nybegynner. Og du lærer fort å kjøre slik at du ikke kjører deg fast etter å ha gravd opp en slik, sinnsykt tunge. Føles litt som å kjøre et badekar :!: Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 blir det inkuldert førstegangstjeneste eller er det kun førstegangstjenesten? Hvis du blir hundefører i førstegangstjenesten, så plikter du ikke å tjenestegjøre noe mer etter dimmisjonsdato. Om du ønsker, antar jeg derimot du kan verve deg dersom de trenger deg. Evt. søke befalsutdanning. Er det forresten noen som får opp online søknadsskjema? Den ene linken jeg finner, funker jo ikke! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Snøscooterkurs Jobber du med transport? Har kanskje tatt kurset du da? Satser på at det blir bra, sikkert mye graving og piss.. Men tror det blir med de hvite drittscooterne til forsvaret Ville heller ha kjørt en frisk 800cc totakter med 155 hester, enn en dvask 600cc firtakter med 70hk som forsvaret har som standard ;P Firtakterne er faktisk 800cc de og. Og garantert spreke nok til deg som nybegynner. Og du lærer fort å kjøre slik at du ikke kjører deg fast etter å ha gravd opp en slik, sinnsykt tunge. Føles litt som å kjøre et badekar :!: Har jo kjørt scooter en del ganger før da ;p Men stemmer det, med snømengden, og løypevalget man velger så setter vi oss garantert fast, og det blir mye graving.. Da de jeg jobber med var der, kjørte de seg for mye fast, så det ødela deler av kurset iflg. instruktøren.. (skal sies at han ikke kjørte seg fast så ofte) Standardscootern til forsvaret er et klokt valg forsåvidt, jevnt drag over hele registeret, bredt belte, og 2 store ski som skal gjøre det vanskligere å kjøre seg fast Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 9. mars 2008 Del Skrevet 9. mars 2008 Har jo kjørt scooter en del ganger før da ;p Men stemmer det, med snømengden, og løypevalget man velger så setter vi oss garantert fast, og det blir mye graving.. Da de jeg jobber med var der, kjørte de seg for mye fast, så det ødela deler av kurset iflg. instruktøren.. (skal sies at han ikke kjørte seg fast så ofte) Standardscootern til forsvaret er et klokt valg forsåvidt, jevnt drag over hele registeret, bredt belte, og 2 store ski som skal gjøre det vanskligere å kjøre seg fast Kjører mye scooter sivilt, og kjørte firtakteren mye i forsvaret. Den drar helt sinnsykt tunge lass takket være momentet, og stort mer behagelig scooter å kjøre på flatmark finnes nok ikke. Problemene kommer når man skal opp og frem. Man skal være bra rutinert for å kjøre virkelig bratt og skrått, gjerne med tung slede, pga tyngden. Firtaktere har heller ikke samme eksplosive fartsøkning som totaktere(unntak: nye yamaha), og i ulendt terreng er man ofte avhengig av å raskt få opp farten. Forsvarets gamle 6900 var nok bedre tilpasset behova, lettere, smalere og dermed enklere å håndtere. Ikke like pene though.. Lykke til på scooterkurs, blir nok fett! Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Da har jeg fått innkallelse. Luftforsvaret jan 09. Hvordan blir dette med at jeg har søkt ub-kurs/BS? Hvis jeg kommer inn der, blir jeg da bare fjernet fra systemet? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Da har jeg fått innkallelse. Luftforsvaret jan 09. Hvordan blir dette med at jeg har søkt ub-kurs/BS? Hvis jeg kommer inn der, blir jeg da bare fjernet fra systemet? Det stemmer. Skulle du ikke komme inn på BS/UB tar du førstegangstjenesten som du ble kalt inn til. Lenke til kommentar
sellar Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Noen som har noen erfaringer fra ingeniør bataljonen i Skjold? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Snøscooterkurs Jobber du med transport? Har kanskje tatt kurset du da? Satser på at det blir bra, sikkert mye graving og piss.. Men tror det blir med de hvite drittscooterne til forsvaret Ville heller ha kjørt en frisk 800cc totakter med 155 hester, enn en dvask 600cc firtakter med 70hk som forsvaret har som standard ;P Firtakterne er faktisk 800cc de og. Og garantert spreke nok til deg som nybegynner. Og du lærer fort å kjøre slik at du ikke kjører deg fast etter å ha gravd opp en slik, sinnsykt tunge. Føles litt som å kjøre et badekar :!: Har jo kjørt scooter en del ganger før da ;p Men stemmer det, med snømengden, og løypevalget man velger så setter vi oss garantert fast, og det blir mye graving.. Da de jeg jobber med var der, kjørte de seg for mye fast, så det ødela deler av kurset iflg. instruktøren.. (skal sies at han ikke kjørte seg fast så ofte) Standardscootern til forsvaret er et klokt valg forsåvidt, jevnt drag over hele registeret, bredt belte, og 2 store ski som skal gjøre det vanskligere å kjøre seg fast Er vel ikke du som er med i den gjengen fra sjøforsvaret som tasser rundt i sånn sjøuniform idag? vet ikke hva du er men. Hvor bor dere? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Da har jeg fått innkallelse. Luftforsvaret jan 09. Hvordan blir dette med at jeg har søkt ub-kurs/BS? Hvis jeg kommer inn der, blir jeg da bare fjernet fra systemet? Når har du søkt UB-kurs? Hvis du kommer inn på UB og er der i jan 09, så møter du ikke på Madla/KNM HH. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Da har jeg fått innkallelse. Luftforsvaret jan 09. Hvordan blir dette med at jeg har søkt ub-kurs/BS? Hvis jeg kommer inn der, blir jeg da bare fjernet fra systemet? Det stemmer. Skulle du ikke komme inn på BS/UB tar du førstegangstjenesten som du ble kalt inn til. Så flott. Da blir det militæret selvom jeg ikke klarer ub/bs da Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 date='09/03-2008 : 19:46'Er vel ikke du som er med i den gjengen fra sjøforsvaret som tasser rundt i sånn sjøuniform idag? vet ikke hva du er men. Hvor bor dere? Hehe, nei. Møtte en liten flokk av de på flyet. Skulle visstnok på HMS-kurs.. Jeg bor rett ved MP-kasernen, kasernen vår har visstnok ikke navn Har ikke helt skjønnt meg på leiern her, alt er jo delt opp i hytt og pine, og flere leirer i nærheten etc. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Spiser kanskje i messen rett ved vakten da? Rett der bor jeg, i kaserne H, digg kaserne... Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 (endret) Har ikke helt skjønnt meg på leiern her, alt er jo delt opp i hytt og pine, og flere leirer i nærheten etc. Kan stemme det I Rusta leir har CSS den største delen, men der ligger også 339-Skvadronen, 139 luftving, verksteder av forskjellig slag rundt om i leiren, et MP-kompani i den andre enden sammen med kjøreskole, flyskole-elever og flyterminalen som er både militær og sivil. I tillegg har du min avdeling, Sambandsbataljonen, 500 meter unna i separat annen leir. Den er grei nok å finne fram i, for det er nok Norges aller minste leir. Endret 11. mars 2008 av Shadowlands Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Spiser kanskje i messen rett ved vakten da? Rett der bor jeg, i kaserne H, digg kaserne... Spiser i messen hvor det står et helikopter midt på plenen, rett ved vakten ja Kan stemme det I Rusta leir har CSS den største delen, men der ligger også 339-Skvadronen, 139 luftving, verksteder av forskjellig slag rundt om i leiren, et MP-kompani i den andre enden sammen med kjøreskole, flyskole-elever og flyterminalen som er både militær og sivil. I tillegg har du min avdeling, Sambandsbataljonen, 500 meter unna i separat annen leir. Den er grei nok å finne fram i, for det er nok Norges aller minste leir. Hehe, har ikke fartet rundt så mye, har bare kjørt opp til blåtind hver dag og vært på butikken.. Gått i 100 siden i går morgen klokken 0800 i morgen tidlig, sliten og trøtt Sove til lunsj i morgen heldigvis Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Da var det påskeferie, fri i 12 dager! Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Noen som har noen erfaringer fra ingeniør bataljonen i Skjold? Har vært der nå i 2 måneder hva lurer du på som jeg kanskje kan svare på? Endret 16. mars 2008 av heisau Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Er denne type øvelse vanlig i andre avdelinger i Hæren? Bortsett fra mestringsøvelser i befalsskolen osv. http://www.mil.no/haren/hmkg/start/article...rticleID=155850 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå