Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synes messa der var helt ok jeg.

og jeg spiste der ca hver dag i 6mnd :)

 

uansett, HVUV var morro og utfordrende, du kan glede deg.

Messa er?

 

jaja.. Gleder meg jeg :D Er jo bare 6 mnd så kan begynne å studere ganske fort og :)

 

Og reps av og til blir jo fett.. avkobling fra jobb og alt annet faenskap :)

Lenke til kommentar

er vel skyting ca 2 dager i uken, vi hadde ihvertfall oftest det, da var det en halv dag med skyting og en halv dag med "bak-bane tjeneste", altså ett eller annet med undervisning/trening eller lignende ute i skogen, vi delte troppen i 2 og halve troppen hadde det ene og andre halve det andre, så byttet vi etter lunsj.

 

man tar ikke med det våpenet hjem, man får ett annet våpen senere.

og man får kun med AG-3, uten tennstempel og fjør, så den funker ikke.

Lenke til kommentar
er ikke sånn at man tar med våpen med lenger? Onkel hadde skapet fult av maskingeværer etter at han kom hjem fra heimevernet..

 

Hvis han hadde skapet fullt av maskingevær etter å ha vært i HV tror jeg det er noen på våpendepoet som skulle hatt kloen i onkelen din. Eneste maskingeværet jeg så HV var en MG..

 

Noen har AG hjemme, noen har glock.. Kan godt hende noen andre har noe annet også ;p

Lenke til kommentar
Nei, det er sant, var ikke det jeg mente eller :p

 

Men Crimar sa at onkelen hadde skapet fullt av maskingevær etter han hadde vært i HV ;p

 

Da jeg var liten så var til og med AG et maskin gevær ;)

Må legge til at jeg også var liten og kanskje det ikke var helt fullt.. Mener han hadde ihvertfall to geværer..

Lenke til kommentar
Mange her som er i bardufoss? Isåfall, hat å ligge ute i mauken om dagen, eller er tempen og været greit?

 

Har en herlig periode foran meg, først 1 uke til bardufoss, deretter litt over 1 uke ferie, før det er et par dager tilbake på GMF og 2 uker på beitostølen! Flere her som skal være med å arrangere Ridderrennet?

 

Er i bardufoss ja, er knallvær her nå omdagen. Idag har det vært helt skyfritt i flere titalls mil omkrets og stekende sol. Tempen ligger rett under 0.

 

Øvelse nordlys går for full rulle, vet ikke om det er noen på mauken egentlig i det hele tatt, de fleste er på bjerkvik/elvegårdsmoen eller setermoen leir. Var ute å kjørte oppdrag idag, og var innom de. Var god stemning i steiksola, så ingen problem. Snakket med en kompis i 2BN., de skal vist ut og kjempe litt i morgen, høres meget spennende ut. Kronprisen har jo vært her med garden, og han dro vist idag, men garden skal kjøre sørover på søndag tror jeg det var.

 

Hva skal du i bardufoss?

 

Min tid fremover er meget pen og, har perm fra 11 til 31 mars. Can't wait ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor stor vekt de legger på karakterer i ingeniørutdannelsen i militæret?

 

Har bestått 3mx\2fy, men har ganske lavt gjennomsnittskarakterer. Rundt 3+ i snitt, men har ekstra studiepoeng fra annen utdannselse + alderspoeng og militæret fra før.

Lenke til kommentar
Hvordan er det hvis jeg har lyst til å inn på Fallskjermjeger? Har søkt og var på sesjon tidlig i fjor, hvor jeg fikk 9 på absolutt alt og 7 på den intelligenstesten. Er det slik at alle som søker Fallskjermjeger blir kalt inn til opptak i sommer? Eller må jeg pushe VPV over telefon og mail elns? :ph34r:

 

Edit: Søknadsfristen var 1. Mars, og jeg har ikke fått noen innkallelse enda :/ Kommer innkallelsen etter 1. Mars om fristen er på den datoen ?

 

De aller fleste blir kalt inn, så lenge du oppfyller krav iht. syn og hørsel, og at ikke har vært med i NOKAS eller annet liknende :p

 

Innkallingen vil skje pr. post i April/Mai måned ;)

Endret av Foursquare
Lenke til kommentar
Snøscooterkurs :p Jobber du med transport? Har kanskje tatt kurset du da?

 

Satser på at det blir bra, sikkert mye graving og piss..

 

 

Men tror det blir med de hvite drittscooterne til forsvaret :(

Ville heller ha kjørt en frisk 800cc totakter med 155 hester, enn en dvask 600cc firtakter med 70hk som forsvaret har som standard ;P

Snøscooterkurs ja, blir sikkert artig det :) Har ikke tatt det nei, men har mye annet. Driver med TMF, så det blir litt kjøring ja :) har hatt kolonnekjøring hver dag denne øvelsen, utenom nå på slutten.

 

Blir nok de hvite scootergreiene ja :) Husker jeg var meeeget irritert på vedkommende som suste frem og tilbake på de der når vi gikk skimars. Faen så sleipt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...