40mm Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kan man kjøre MB med Kl. B førekort? eller må man ha "mb-lappen" i forsvaret? (håper svaret er nei ;P) Trenger nok begge deler. Fint. Da blir jeg i såfall satt i en personbil når jeg skal være sjåfør, ikke ikke en MB Pass deg så de ikke sender deg på MB kurs Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er en måned til, og jeg har planer om påskeferie før den tid ;p Ikke faen om jeg skal på noe MB-kurs nå nei. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Til slutt har jeg et spørsmål selv: er det noen som vet når januarkullet på Madla er/var ferdig på rekrutten (hvilken dag), og når de kommer i gang på nytt tjenestested/videre opplæring? Lurer på når vi får nytt personell her nemlig De var vel ferdig i uke 8, og har nå begynt på kurset. Husk at de får påskeferie. Vah? Tuller du? Påskeferie? Vanskelig med kurs når alt befal har ferie. Lenke til kommentar
different Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Er det noen som kan fortelle meg hvor mange hjemreiser man får under førstegangstjenesten, og hvor lenge disse varer? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Spørs hvor ofte/lenge du har perm. 7 av hjemreisene kan du få på forsvarets regning. Lenke til kommentar
different Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Spørs hvor ofte/lenge du har perm. 7 av hjemreisene kan du få på forsvarets regning. Gjelder dette uansett tjeneste? Da tenker jeg feks. fallskjermjeger. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Fikk akkurat innkalling til førstegangstjeneste i Hæren ved Hærens styrker, 2. bataljon. Ba selv om å få komme i marinen på sesjonen, men etter det jeg har lest på http://www.mil.no/haren/2_bataljon/start/;...questid=3159407 så ser det jo ut som en riktig morsom måte å fullføre førstegangstjenesten på! Noen som har noen erfaringer derfra med tanke på hvor hardt det er, mye venting, hvor gøy det er og hvor mye man får ut av det? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Spørs hvor ofte/lenge du har perm. 7 av hjemreisene kan du få på forsvarets regning. Gjelder dette uansett tjeneste? Da tenker jeg feks. fallskjermjeger. Gjelder uansett tjeneste i førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg har fått 1 gratis hjemreise (utenom reisen innrykksdagen), og har igjen omtrent 4 mnder Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du er jo Lærling, er vel annerledes for deg? Jeg fikk forøvrig 9 på 6 måneder, takker det norske rettsvesen for den. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du er jo Lærling, er vel annerledes for deg? Jeg fikk forøvrig 9 på 6 måneder, takker det norske rettsvesen for den. Å? Lenke til kommentar
whom Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Vi av 89-modell som er sesjonsdyktige kan nå altså ringe inn og høre om vi er med eller ei? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du er jo Lærling, er vel annerledes for deg? Jeg fikk forøvrig 9 på 6 måneder, takker det norske rettsvesen for den. Å? Å vitne i rettsaker gir deg gratis hjemreise Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Du er jo Lærling, er vel annerledes for deg? Jeg fikk forøvrig 9 på 6 måneder, takker det norske rettsvesen for den. Er ikke annerledes nei, har faktisk gratis hjemreiser begge årene Har alle de samme rettighetene (faktisk litt bedre på noen punkter) enn en soldat i førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
jahas Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Faen meg blitt innkalt til garden om et(!!) år! 1. Jeg gidder ikke gå hjemme å stuke ett år 2. Da er jeg nok under utdannelse 3. Jeg vil for faen ikke i Garden!! Åssen kan jeg få flytta 1.gangstjenesten, mtp tid og sted (Dvs ikke garden) Fy faen jeg er depp Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Ring VPV, tlf-nr 03003 de kan sikkert ordne det. Endret 28. februar 2008 av aklla Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Fra søndag til fredag neste uke skal vi leke mål for en eller annen befalskole, gleder meg . Vi skal visst leke forskjellige senarioer, og resten av tida skal vi bare være inne i teltet, så vi skal sanke opp på godteri, blir nok kos. På fredag skal vi også et infanteriløp på ski, 10km på ski med AG3 på rygg, for så å skyte på blink mot slutten. Spennende uke hvertfall, den 14. er det hvertfall 10 dagers påskeferie, woho! Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ble innkalt idag :\ noen her i panserbataljonen på setermoen? og hvor ofte får man perm derifra? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Ble innkalt idag :\ noen her i panserbataljonen på setermoen? og hvor ofte får man perm derifra? Generell nattperm og fri i helgene etter rekrutten, og så er det vel 7 betalte hjemreiser i løpet av året. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Ble innkalt idag :\ noen her i panserbataljonen på setermoen? og hvor ofte får man perm derifra? Generell nattperm og fri i helgene etter rekrutten, og så er det vel 7 betalte hjemreiser i løpet av året. Okei.. Men rekker man å dra til Trondheim da a? Etterlater henne :\ det er jo litt dumt.. Mye må man betale for flybilletter i militæret? Edit: Noen erfaringer fra panserbataljonen? Endret 28. februar 2008 av Crimar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå