Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hvis du får karakter 3 eller 4 (noe som betyr at du har åndsvakt dårlig syn) så kan du se langt etter bra tjeneste, eller tjeneste i det hele tatt, i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fortsatt lyst til å gjennomføre førstegangstjenesten, selv om jeg i tillegg har pollenallergi. Men jeg må nok finne fram noen andre alternativer som interesserer meg.

På sesjon får du velge to alternativer som du har lyst til å gjøre i Forsvaret. Dette er kun ønsker, og selv havnet jeg i Luftforsvaret, som egentlig var det jeg hadde minst lyst til. Men jeg trives veldig bra. Uansett hvor du havner: opp med motet, det kan fort vise seg å overgå forventningene dine selv om det ikke var det du hadde tenkt deg i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Tjenesten innebærer jo mest av det grunnleggende uansett hvor man er , vasking, venting og oppstilling :)

Helt ubetinget? Skal vi se, hvilke av de gjelder meg da?

Vasking - jo, forsåvidt, som regel tar jeg i en vaskekost opptil 3-4 ganger i måneden

Venting - kun på transporten hvis jeg skal noe sted. Da snakker vi til gjengjeld venting!

Oppstilling - ikke siden oktober

Tjenester som ikke har arbeidstid på ca 0600-1530, har gjerne markant mindre av de tre tingene der enn andre typer tjeneste.

Lenke til kommentar

Som sagt, "karakteren" som optikeren foreslo er det ikke sikkert at jeg får på sesjon (som er fredag neste uke).

Har forresten - 1 på venstre og - 0,75 på høyre. Det er da ikke så mye...?

Men at jeg får 9 på syn er lite sannsynelig.

Det er da ikke slutt på livet for det, hadde veldig lyst til å "ta" fallskjermjeger, men da får det bli noe annet. Men jeg sliter litt med å finne noe, har lyst til å gjøre noe "aktivt" der jeg ikke sitter på ræva så mye.

Syntes det ikke stod så mye i den katalogen som følgte med brevet jeg fikk :hmm:

Kanskje det bare er jeg som har for høye forventninger?

Lenke til kommentar

Vi prøver igjen: 3 er "kjennelse utsatt", ikke en "dårlig" karakter. Det er 3 valg nå, ikke 2 til hvor du vil i forsvaret. Er mange operative avdelinger, men et tips er infanteri, kavaleri og artilleri (i den rekkefølgen). Er drittjobber overalt, men der har du god kjangs til å "krige" litt om det er det du vil. Fartøytjeneste er også ganske operativt, men på en annen måte

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

-1 og -0.75... Hvilken optiker er det du går til?!

Jeg har -2 og -2.25 og fikk vel 7 på syn (det nest beste med andre ord). Så det er ikke usannsynlig at du får toppkarakteren. Du trenger i hvert fall ikke å bekymre deg en puck, du har mer enn godt nok syn.

Det er nok ikke vanlig at folk får så høy karakter som meg med så crappy syn, men jeg kan vel legge til at jeg er særdeles god til å tippe på synstester. Flere tester i året siden 11-års alderen hjelper på.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...