Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan bruker man uniformsrabatten på busser?

Hehe. Ta det helt med ro, ikke noe hokus pokus det der. De fleste buss-sjåfører klarer å skjelne en vernepliktig ikledd uniform fra en random sivil. Hvis ikke så viser du ditt militære ID-kort. Verre er det ikke ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465
Jeg har vært på sesjon i dag og ble erklært tjenestedyktig, så nå håper jeg stort at jeg får bli med!

Noen som vi vet når man får beskjed?

Er 89-modell selvog var på sesjon i fjord.. Har ingen aning

Obersten sa april, så jeg satser på det. Kommer også ann på om du skal inn i august eller januar. Hvis august får du beskjed i april, hvis januar har jeg ikke peiling.

Lenke til kommentar
Jeg har vært på sesjon i dag og ble erklært tjenestedyktig, så nå håper jeg stort at jeg får bli med!

Noen som vi vet når man får beskjed?

Er 89-modell selvog var på sesjon i fjord.. Har ingen aning

Obersten sa april, så jeg satser på det. Kommer også ann på om du skal inn i august eller januar. Hvis august får du beskjed i april, hvis januar har jeg ikke peiling.

Ah, thanks.

svarte nå negativt på om jeg ville inn, så er vel ikke definitivt da..

Skulle likt å vite prosentvis hvor mange som kommer inn..

Hørte at det i 04 var ingen som kom inn, da det var så mange som ringte inn og sikret seg plassen i forkant.

Lenke til kommentar

Jeg sendte mail og spurte. På den måten fikk jeg tidlig endret datoen, ellers hadde det røket enda et skoleår for min del. Hvis det er viktig at du får greie på innkallelsesdato så fort som mulig, sender du mail til [email protected] og spør. De har sannsynligvis planlagt innkallelsesdato for deg allerede dersom de i det hele tatt har tenkt å kalle deg inn.

Forresten så er det innrykk mange ganger i året, litt avhengig av gren/avdeling. Luftforsvaret og sjøforsvaret tror jeg har innrykk 4-6 ganger i året.

Lenke til kommentar
Militæret, for deg som vil miste et år av din utdannelse....hehe, det burde være deres motto...hehe :p

Sier som HV-I BW, det sier litt om hvor lite opplyst du er om mulighetene i forsvaret..

Det finnes utrolig mye som kan gi deg mye rart i forsvaret. Såklart passer ikke forsvaret for gud og hvermann. Men det er utrolig mange muligheter!

Lenke til kommentar
Militæret, for deg som vil miste et år av din utdannelse....hehe, det burde være deres motto...hehe :p

det viser hvor lite du vet!!!

Du lever et visst antall år. Du mister et år i forsvaret som vernepliktig. Hva er det han ikke vet? Sine uendelige muligheter til å studere medisin og juss i forsvaret som ikke finnes? Hu hey, vekterkurs og truckførerkurs samt en befalutdanning som stort sett kun ser bra ut på en CV. Jeg mistet omtrent 250,000kr før skatt, i tillegg til en mulighet å dra og arbeide i Japan der jeg kunne tjent grovt. Samt at jeg måtte selge bilen å gå ut av obligasjoner med tap siden jeg ikke kunne betale renta mens jeg var i militæret, hadde forøvrig tapt litt penger der uansett så er ikke grinete pga av det da.

Tross dette så ser jeg på det halvåret jeg var inne som en positiv erfaring, der man faktisk lærte seg litt bedre å kjenne. Samt at man ble litt mer tolerant mot andre, å jeg fikk jo en flott attest og legge ved CV'n.

Men man kan fortsatt ikke diskutere mot at militæret er til hinder for de som vil studere, eller det faktum at man taper penger.

Lenke til kommentar

det viser hvor lite du vet!!!

Du lever et visst antall år. Du mister et år i forsvaret som vernepliktig. Hva er det han ikke vet? Sine uendelige muligheter til å studere medisin og juss i forsvaret som ikke finnes? Hu hey, vekterkurs og truckførerkurs samt en befalutdanning som stort sett kun ser bra ut på en CV. Jeg mistet omtrent 250,000kr før skatt, i tillegg til en mulighet å dra og arbeide i Japan der jeg kunne tjent grovt. Samt at jeg måtte selge bilen å gå ut av obligasjoner med tap siden jeg ikke kunne betale renta mens jeg var i militæret, hadde forøvrig tapt litt penger der uansett så er ikke grinete pga av det da.

Tross dette så ser jeg på det halvåret jeg var inne som en positiv erfaring, der man faktisk lærte seg litt bedre å kjenne. Samt at man ble litt mer tolerant mot andre, å jeg fikk jo en flott attest og legge ved CV'n.

Men man kan fortsatt ikke diskutere mot at militæret er til hinder for de som vil studere, eller det faktum at man taper penger.

mhm, det var egentlig det som var poenget mitt vett....lærer sikkert mye av seg sjøl...men da føler jeg at jeg heller kan prøøøve å gjøre det et annet sted, og ikke tape sååå veldig mye andre steder.... :p:thumbup:

Lenke til kommentar

Syns litt synd på vikaren som startet hos oss og ble innkalt i forcen etter 2 måneder bare. Han kunne jo ikke nekte, så han måtte bare dra og vinke farvel til en fet årsinntekt, med det samme han var blitt lært opp i jobben omtrent.

Han var adecco-vikar, og har da ingen rettigheter til å komme tilbake i jobb etter endt tjeneste.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...