Forumforumforum Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Ok. Eneste jeg husker å ha sett av de er xxxxx. Barsk liten fenrik som sier mye rart ;P Endret 19. september 2008 av cyclo fjernet identitet Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Tjohei! Nå er jeg på Setermoen, dimmet heldigvis ikke. Rekruttskolen er jo et slit, trodde ikke at det var så ille ... Alt er så pirkepirk. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Ok. Eneste jeg husker å ha sett av de er Moholt. Barsk liten fenrik som sier mye rart ;P "Æ tar hunnertusen push-øps" En ting jeg forøvrig lærte meg og hate i militæret var etternavnet mitt, alle befal var besatt og rope på meg i starten. Var bestandig jeg som måtte løfte, bære, flytte, kaste, svare for laget, lage mat, sette opp telt o.l. Helt til jeg truet et befal med juling å løytnanten kom inn i bildet, etter det fikk jeg fritt leide. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Hehe, en i troppen min som truet IB en torsdagsnatt etter en bytur. Det endte med meldeplikt annenhver time hele neste helg Ble smålei div. UB-korp som skulle være strenge og tøffe seg ja.. Heldigvis er det over nuh Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Hehe, en i troppen min som truet IB en torsdagsnatt etter en bytur. Det endte med meldeplikt annenhver time hele neste helg Ble smålei div. UB-korp som skulle være strenge og tøffe seg ja.. Heldigvis er det over nuh jeg fikk ingenting Måtte bare prate lenge om "tilpasning" med NK'en, gjorde meg ingenting siden hun var hot å vi pratet mest om byturer, trening og fest. Endret 29. januar 2008 av Hyrlen Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hehe, koselig med kvinnelig befal. Hvertfall når de prøver å leke sure ;p Tilbake fra skytedag idag, avbrekk fra kontorhverdagen er digg! MP-5, AG-3 og MG-3. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hehe, koselig med kvinnelig befal. Hvertfall når de prøver å leke sure ;p Tilbake fra skytedag idag, avbrekk fra kontorhverdagen er digg! MP-5, AG-3 og MG-3. hadde ett kvinnelig befal vi også, hun var til tider sur, men ble alt for lett blid igjen, dette ble utnyttet på det groveste men hun hadde bra kommentarer og slikt også, f,eks på inspeksjon spurte hun om det ble noe på meg i helgen, helt ut av det blå, mens jeg stod ved sengen min i rett... hun var ikke direkte pen, men når man har vært i felt en god uke og virkelig slitt er ei svett, møkkete og utslitt halv-grei dame egentlig ganske pen enda værre var det med både nato-briller og øl-briller, var alt for mange "pene" damer som var ute på barene på fredags kvelden, så dem skjeldent ellers i byen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hehe, koselig med kvinnelig befal. Hvertfall når de prøver å leke sure ;p Du kunne fått brynt deg på kvm.aspen vi hadde. Hun var streng (og flink) og veldig respektert. De fleste kvinnelige offiserene jeg har hatt noe med å gjøre har vært imponerende dyktige. Mer flinke kvinner i forsvaret, sier bare jeg. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 hehe, koselig med kvinnelig befal. Hvertfall når de prøver å leke sure ;p Du kunne fått brynt deg på kvm.aspen vi hadde. Hun var streng (og flink) og veldig respektert. De fleste kvinnelige offiserene jeg har hatt noe med å gjøre har vært imponerende dyktige. Mer flinke kvinner i forsvaret, sier bare jeg. Hadde noen høyere kvinnelig befal på rekrutten, pluss at jeg har hatt sanitetsleksjoner med kvinnelig Lt. De er ofte motivert, målrettet og gjør en god jobb! All respekt til de ja, selv om mange av gutta fikk øynene opp for at hun faktisk var knallpen, så var hun faglig god også.. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Vi hadde uniformsplikt og alkoforbud i 3 uker. Vi fikk ikke gå ut av leir på 2 uker, bare "blit kjent i nærområde-tur" første helgen. Etter 3 uker på rekrutten ble det mer fritt, vi var en gjeng som dro på hyttetur i Sverige, vi var på byen 2-3 dager i uken osv. Det var jo fortsatt strengt på militært vis, men hadde mer frihet etterhvert. Vi hadde aldri fullstendig alkoforbud på rekrutten som sagt, men vi hadde uniformsplikt de første tre ukene også. Jeg har faktisk totalt alkoforbud de ukene jeg er inne til tjeneste nå, men ettersom det uansett ikke er anledning til å drikke her, gjør det meg absolutt ingenting. Jeg har plenty tid de to ukene jeg har fri Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Anbefaler alle som tjenestegjør på Sessvollmoen eller i nærheten om å benytte muligheten til å spille paintball der! Kjempebillig, og artig! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg anbefaler alle å ta god nytte ut av forsvaret mens man først er inne. Jeg har fått min andel av kurs sålangt, og mer skal det bli. TMF grunnkurs S940 modul 1 truckførerbevis T1-T4 Lastebil klasse C (MB240 kurs, ikke så nytteverdi etter forsvaret kanskje) Skal ta ADR til lastebil (kjøre farlig/giftig/eksplosiv gods) Kranførerkurs til lastebil Kanskje CE. Bare de jeg har tatt til nå ville lett kostet 70-80 tusen i det sivile. Hva har jeg betalt? Null og niks Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Permuniformen min lukter bruktbutikk. (M-70) M/70 må jeg si at jeg aldri har hørt om. Permuniformene jeg vet om er M/98, M/04 og evt. serviceuniform. Hvordan ser M/70 ut? Der er det eneste bildet jeg finner på nett av den. En korporal fra KP4, virker det som. Stilig uniform, bare litt ukomfortabel siden den sitter så stramt. Kan nesten ikke sitte nede på toget engang på vei hjem. Autentisk 2. verdenskrigs-uniform, du kan se skuespillerne bruker den i Band of Brothers. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Fy faen det irriterer meg at det aldri er oppdatert Java på velferdsmaskinene, slik at man benytte seg av Visa/nettbank. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 <Bilde>Der er det eneste bildet jeg finner på nett av den. En korporal fra KP4, virker det som. Stilig uniform, bare litt ukomfortabel siden den sitter så stramt. Kan nesten ikke sitte nede på toget engang på vei hjem. Autentisk 2. verdenskrigs-uniform, du kan se skuespillerne bruker den i Band of Brothers. Veldig lik Serviceuniformen til Hæren. Den ser slik ut: Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Veldig lik Serviceuniformen til Hæren. Den ser slik ut: Hadde du sett hele den gardeuniformen, hadde du trukket tilbake det. Den sitter mye trangere enn det der. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Serviceuniformen er ikke lite ukomfortabel den heller. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. februar 2008 Del Skrevet 2. februar 2008 Synes den er helt grei å ha på seg. Selvsagt er en M98 eller M02 å foretrekke (selv bruker jeg ikke andre uniformer enn M02 vinterstid utenom spesielle anledninger), men jeg vil ikke påstå at serviceuniformen er direkte ukomfortabel. Lenke til kommentar
bobbo_ Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 m04 og natogenser er best, ingen protest... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+723465 Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Jeg har vært på sesjon i dag og ble erklært tjenestedyktig, så nå håper jeg stort at jeg får bli med! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå