co2 Skrevet 13. januar 2008 Del Skrevet 13. januar 2008 Hvilken avdeling skal du til? Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 HVUV den 22 januar. Fy faen som jeg gleder meg! Har lest litt rundt nå og jeg stiller ihvertfall med godt mot på Værnes Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 14. januar 2008 Del Skrevet 14. januar 2008 Hei, skal inn til Sessvollmoen 16. Januar, men må komme dagen før. Må jeg gi beskje i forveien hvis jeg kommer dagen før eller? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Hei, skal inn til Sessvollmoen 16. Januar, men må komme dagen før. Må jeg gi beskje i forveien hvis jeg kommer dagen før eller? Det bør du, slik at de veit at du kommer, og får et sted og sove osv. Lenke til kommentar
SuprG Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ringte idag å hørte de sa det ikke var nødvendig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Ok, de er vel kanskje klare over at det kommer folk uansett da. Flere av stasjonene/leirene jeg har kommet til blir fort irriterte over at de ikke har fått beskjed om det har kommet overnatting. At de ikke har reint sengetøy, at det ikke er vasket rom osv. Men du får deg rom uansett, bra det Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Jeg skal søke på befalskole nå i nærmeste fremtid, og ser på søknadsskjemaet at man må oppgi arbeidsgivers navn og adresse etc. Er dette nødvendig når jeg ikke er fast ansatt? Jobber deltid på en bensinstasjon. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har fått ett lite dilemma, har lyst til å dra på intops, men vet ikke helt... jeg kjenner folk som har vært der, er der og skal være med på neste pulje, er vel mye det som gjør at jeg også har lyst. men jeg har virkelig problemer med å bestemme meg, er jo snakk om 6mnd i utlandet... forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Så vidt jeg har forstått det så er det mulig også å signere for kun 3 måneder i utlandet. Vet ikke om det ville forandret på situasjonen for deg? Forsvaret er vel ganske desperate når det gjelder å få tak i ressurser og folk til intops, så det skal kanskje være mulig å få oppfylt det ønsket om du prøver? Hva slags soldat er du forresten? Lenke til kommentar
40mm Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 jeg har fått ett lite dilemma, har lyst til å dra på intops, men vet ikke helt...jeg kjenner folk som har vært der, er der og skal være med på neste pulje, er vel mye det som gjør at jeg også har lyst. men jeg har virkelig problemer med å bestemme meg, er jo snakk om 6mnd i utlandet... forslag til hva jeg kan gjøre? En mulighet: Internasjonal tjeneste Heimevernet vil tilby resten av Forsvaret å låne ferdig utdannet personell til internasjonal tjeneste innenfor det som HV behersker nasjonalt. Det er spesielt oppdrag innenfor vakthold og sikring som er aktuelt. – Gjennom kvalitetsreformen har vi i dag en rekke relevante kapasiteter som også er etterspurt i utlandet, poengterte generalmajor Brovold. – Planen er å systematisk rekruttere frivillig HV-personell, og stille samlede kapasiteter til disposisjon, legger han til. HV vil ha ansvaret for rekruttering, organisering og samtrening. Det er snakk om frivillighetskontrakt og tre måneders rotasjon. Det vil bli HVs regionssjefer som vil få kommandomyndighet til å løse disse oppdragene. http://www.mil.no/hv/start/article.jhtml?articleID=150338 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) problemet er ikke hvordan, men om... jeg har søknads-skjema for neste uttak til INTOPS liggende på mail på jobb. dette tenkte jeg på: http://www.mil.no/intops/start/stillinger/ helst til Meymaneh. jeg er allerede ansatt i forsvaret og sikkerhets-klarert, ganske nylig fullført HVUV, så jeg er nesten garantert å bli tatt ut hvis jeg melder meg edit jobber forresten under FLO, ett problem kan være at det pr i dag kun er jeg og en person til som kan jobben jeg gjør, ryktet sier at den andre personen skal slutte, og det er dermed bare meg igjen til de får tak i nye folk Endret 17. januar 2008 av aklla Lenke til kommentar
40mm Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Prøv www.milforum.net/forum sikkert noen som kan gi et bedre svar der, enn det jeg kan gi her. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hva slags stilling har du aklla? Sitter selv på søknadspapirene, nesten ferdig utfylt. Kommer til å levere det over helga, fristen for å søke går ut 26 januar. Skal søke på 3 stillinger i meymaneh. Blir spennende å se. Alle jeg har møtt som har vært der anbefaler det ufattelig, og vil selv tilbake. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 sitter på drift nå, går ikke nærmere inn på hva... kanskje vi møtes der da anyway, jeg kjenner ihvertfall 1 til som skal dit, sikkert flere, hvilke stillinger skal du søke på? Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Har ikke stillingslista her nå, men det var passende til utdanninga jeg har fått her i førstegangstjenesten. Hovedsaklig lager/lastebil. Eneste reelle hinderet for meg er de fysiske kravene, men har virkelig lyst og vilje. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Kjenner en som har vært en del kontigenter i afghanistan, derav i Meymaneh 2 ganger. Han blir stadig spurt om flere turer. (og det er innen samme avdeling som oss) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Madla har crappy mat i forhold til de fleste andre baser. I såfall vil jeg tro at når folk klager på maten i Forsvaret har de egentlig ingen grunn til å klage. Har hittill smakt maten på Madla, Haakonsvern og Kjevik. Kjevik er best, så Madla og dernest Haakonsvern. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jepp, Haakonsvern får medaljen for verste mat, uten tvil. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Huseby har ganske grei mat for det meste, selv om den ikke er restaurantkvalitet. Terningmoen har veldig bra mat, dessert og greier. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Forsvarets ingeniør høgskole utdanner jo nå folk innen luft, hær og sjø. Om man kommer inn der, hvilken gren hører man til mens man går på skolen? (Dagens lille spørsmål hehe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå