Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har fått ett lite dilemma, har lyst til å dra på intops, men vet ikke helt...

jeg kjenner folk som har vært der, er der og skal være med på neste pulje, er vel mye det som gjør at jeg også har lyst.

men jeg har virkelig problemer med å bestemme meg, er jo snakk om 6mnd i utlandet...

 

forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått det så er det mulig også å signere for kun 3 måneder i utlandet. Vet ikke om det ville forandret på situasjonen for deg? Forsvaret er vel ganske desperate når det gjelder å få tak i ressurser og folk til intops, så det skal kanskje være mulig å få oppfylt det ønsket om du prøver? Hva slags soldat er du forresten?

Lenke til kommentar
jeg har fått ett lite dilemma, har lyst til å dra på intops, men vet ikke helt...

jeg kjenner folk som har vært der, er der og skal være med på neste pulje, er vel mye det som gjør at jeg også har lyst.

men jeg har virkelig problemer med å bestemme meg, er jo snakk om 6mnd i utlandet...

 

forslag til hva jeg kan gjøre?

 

En mulighet:

 

 

Internasjonal tjeneste

Heimevernet vil tilby resten av Forsvaret å låne ferdig utdannet personell til internasjonal tjeneste innenfor det som HV behersker nasjonalt. Det er spesielt oppdrag innenfor vakthold og sikring som er aktuelt. – Gjennom kvalitetsreformen har vi i dag en rekke relevante kapasiteter som også er etterspurt i utlandet, poengterte generalmajor Brovold. – Planen er å systematisk rekruttere frivillig HV-personell, og stille samlede kapasiteter til disposisjon, legger han til. HV vil ha ansvaret for rekruttering, organisering og samtrening. Det er snakk om frivillighetskontrakt og tre måneders rotasjon. Det vil bli HVs regionssjefer som vil få kommandomyndighet til å løse disse oppdragene.

 

 

http://www.mil.no/hv/start/article.jhtml?articleID=150338

Lenke til kommentar

problemet er ikke hvordan, men om...

jeg har søknads-skjema for neste uttak til INTOPS liggende på mail på jobb.

dette tenkte jeg på: http://www.mil.no/intops/start/stillinger/

helst til Meymaneh.

jeg er allerede ansatt i forsvaret og sikkerhets-klarert, ganske nylig fullført HVUV, så jeg er nesten garantert å bli tatt ut hvis jeg melder meg

 

edit jobber forresten under FLO, ett problem kan være at det pr i dag kun er jeg og en person til som kan jobben jeg gjør, ryktet sier at den andre personen skal slutte, og det er dermed bare meg igjen til de får tak i nye folk

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...