Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet ca klokkeslett det er transport fra Gardermoen til Sessvollmoen med millitær transport?

 

 

Til Sessvollmoen

Frammøte for noen er lagt til Sessvollmoen, selv om de skal avtjene førstegangstjenesten andre steder i landet. Dette gjøres av praktiske og økonomiske årsaker. Sessvollmoen ligger noen få kilomenter nord for Gardermoen flyplass.

 

Reiser du med tog eller buss til Gardermoen er det satt opp busser som går i skytteltrafikk til Sessvollmoen på innrykksdagen. Etter innrykket transporteres du med buss eller fly til tjenestestedet samme eller neste dag.

 

Bussene går så lenge det er behov. Se etter militært personell når du ankommer Gardermoen som kan veilede deg til bussholdeplassen.

 

Regner med at det går fra morgenen av. Folk har sikkert fått forsjellige klokkeslett å møte opp på. Kan jo søke etter tlf-nummer til transporten på Sessvoll, men er sikkert ikke folk der før i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Et lite psm.. Hvoir ofte får dere perm?

 

Kommer helt ann på hva slags perm. Generell nattperm har man vel stort sett hver natt, så sant man ikke har noen form for vakt. Helgeperm har man hver helg. Ellers kommer det ann på hva garnisonssjefen/kompani/troppssjefen bestemmer. Vi ble påtvingt perm da leirplikten ble opphørt på rekrutten, etter ca. 3 uker.

 

Hva som er vanlig ellers veit jeg ikke, siden jeg har en tjeneste utenom det vanlige :)

Man har krav på 21 dager i løpet av Fgtj.

Lenke til kommentar

Det står på innkallelsen og div sider (utvalgt.no) at det skal gå busser til sessvollmoen fra gardemoen ca hvert 10ende - 15ende minutt så lenge det er behov for det.

jeg kommer vel ikke dit før halv 10 tiden, så rekker det vel sånn akkurat.

 

 

 

edit: min feil, det står at det TAR 10-15 min å kjøre fra Gardemoen til sessvollmoen, derfor har jeg ikke peiling på hvor ofte bussene går. *skrekk*

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Hmm, ser ut som om afghanistan blir mer og mer en virkelighet for meg nå til sommeren.

 

Opptrappingsperiode nå i mars og fly "sørover" i juni.

 

Søknad levert og det er en stilling hvor det er ytterst få søkere(pga. utdanning som kreves). blir spennende å se.

 

 

Ble forresten tropps. ass. idag, woho :) Var et par stykker som søkte, men jeg fikk stillingen. Noen som kan bekrefte at det er korp. stilling? Tror det ble nevnt, men er litt usikker.

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar
Da møtes vi sikkert, om du treffer en Menig med navn xxxx, er det undertegnede (sannsynligvis).

Du er vel ikke tilfeldigvis en xxxx som var i aspirattroppen til Drilltroppen i oktober-desember i fjor?

 

Ble forresten tropps. ass. idag, woho :) Var et par stykker som søkte, men jeg fikk stillingen. Noen som kan bekrefte at det er korp. stilling? Tror det ble nevnt, men er litt usikker.

Det er det i troppen våres, men er ikke 100% sikker siden tropps. assen våres er børsemaker i tillegg, som også er korporal-stilling.

Endret av cyclo
fjernet identitet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...