Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hvordan forsvaret setter opp de forskjellige "sover-rommene", altså hvordan de deler inn hvem som skal hvor osv.

 

Har også et tidligere spørsmål om det vil være noen buss eller lignende som drar fra gardemoen til sessvollmoen ?

 

Mvh Heisau

 

Vi ble bare fordelt random på rommene i begynnelsen. Men vi byttet rom etter rekrutten for å dele troppene på like rom. Jeg var så heldig å komme på rom med bare kule folk, og nå bor jeg i Trondheim sammen med to av dem :)

 

Når det gjelder buss så skal det gå buss fra Gardermoen til Sesvollmoen på innrykksdagen ganske jevnlig. Vi ble huket tak i av menn i uniform når vi gikk ut frontdøra på Gardermoen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få en utfordring? Du trenger ikke å gjøre det. Ta det som et kompliment. Forsvaret faller for mange rare typer, men du virker som en grepa kar. Hvis du ikke interesserer deg for militæret, så tror jeg ikke det hadde vært særlig gøy på befalskole.

Jeg tror de beste befalene er de som er minst motivert i starten. Folk som kan relatere til det de fleste vernepliktige er gjennom.

Lenke til kommentar
Har også et tidligere spørsmål om det vil være noen buss eller lignende som drar fra gardemoen til sessvollmoen ?

 

Mvh Heisau

 

Tror det går buss hver fredag og søndag (permtransport) hvertfall.

Hvis du mener innrykksdagen regner jeg med at det hvertfall går da.

 

Står ikke dette noe sted? På min innkallelse sto det hvor de satte opp transport ifra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For å få en utfordring? Du trenger ikke å gjøre det. Ta det som et kompliment. Forsvaret faller for mange rare typer, men du virker som en grepa kar. Hvis du ikke interesserer deg for militæret, så tror jeg ikke det hadde vært særlig gøy på befalskole.

Jeg tror de beste befalene er de som er minst motivert i starten. Folk som kan relatere til det de fleste vernepliktige er gjennom.

 

Ja, enten det eller de som har den riktige motivasjonen. Det finnes nok av eksempler på stripegutter som har som mål å herse. Det er feil motivasjon mener jeg.

Lenke til kommentar
For å få en utfordring? Du trenger ikke å gjøre det. Ta det som et kompliment. Forsvaret faller for mange rare typer, men du virker som en grepa kar. Hvis du ikke interesserer deg for militæret, så tror jeg ikke det hadde vært særlig gøy på befalskole.

Jeg tror de beste befalene er de som er minst motivert i starten. Folk som kan relatere til det de fleste vernepliktige er gjennom.

 

Ja, enten det eller de som har den riktige motivasjonen. Det finnes nok av eksempler på stripegutter som har som mål å herse. Det er feil motivasjon mener jeg.

Hadde to befal som kun hadde som mål å herse, men Hyrlen holdt helvete tilbake:)

 

Forøvrig er 5 dim. Jeg hadde 5 på nakke/rygg, tror dere ikke jævlene tvingte meg å bli.

Lenke til kommentar
YAY, blei erklert tjenestedyktig :)

sa jeg ville inn så fort som mulig så håper jeg kommer inn i august

tok sanitet som 1. valg og ingeniørbataljonen som 2.

Ikke regn med å få inn i august.

"Alle" vil inn i august, jeg også, men må inn nå i januar i stedet. Ødelegger to år med tanke på skole.

Søk deg over i HV da vel.

Lenke til kommentar

Er det innrykk både 9 og 10ende?

Hvis ikke har jeg driti på leggen for å si det mildt.

 

edit: når jeg giddet å sjekke viste det seg at PB har innrykk både 9 og 10ende.

 

Hei igjen,

 

ett spørsmål bare: noen her som fikk 7/9 på psykisk helse på sesjon og ble innkalt til førstegangstjeneste?

Eller velger de kun de med 9/9? Bare lurer.

 

 

jeg fikk 7/9 eller 8/9 på psykisk helse, så lenge du ikke har 4 eller noe så skal du være utenfor fare.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...