Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah faen, nå har jeg bæsja på leggen. Flyet går om et par timer og jeg finner ikke bereten...

 

 

EDIT: Etter å ha endevendt hele huset, så kommenterer broren min om jeg mener den bereten som stikker opp av lomma mi... FAEN

Endret av co2
Lenke til kommentar
lol :grin2: , vil inn i militæret så jeg håper bare at jeg ikke har for dårlig syn (usikker på styrke jeg har)

jaja, får se imorra hvordan det går

 

Det går nok bra det, så sant du ikke drømmer om å bli flyger ;)

 

 

Fikk endelig kontakt med VO i Værnes som sa at jeg ikke trengte å gjøre noe som helst før jeg kom til HVUV når det gjelder voksenopplæringen, vi kommer til å få alt av nødvendig informasjon og slikt der nede.

 

Ordner seg det :) Men, skal du ta eksamen dette semesteret? eller neste?

Lenke til kommentar

Hm, da har man vært på sesjon.

Iflg. legeassistenten (som forøvrig var utrolig søt) kunne jeg blitt klassifisert som tjenesteudyktig (kun fordi jeg for to år siden var meget deprimert, sier vel sitt om hvor mange de har å velge av). Da jeg imidlertid ville inn (selv om det ikke finnes garanti), skrev hun opp 7/9 på psykisk helse og ble tjenestedyktig! Woo. Første, andre og tredjevalg mtp. på gren ble sjøforsvaret, luftforsvaret og artilleriet for meg. Fin opplevelse alt i alt, man fikk nok av tid (følte jeg) på de tre prøvene. Fikk 9/9 på både hørsel og syn. Gøy var det. Håper jeg blir innkalt i 2009 :D

 

Det var kun ei jente på sesjon foruten legeassistenten, av rundt 40 innkalte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ikke i begynnelsen. Jeg har også blitt kjeftet på av tenåringer med stripe. Håper jeg blir skadefri og får kommet meg inn igjen som instruktør på en rekruttskole. Det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar

Jeg lurer litt på hvordan forsvaret setter opp de forskjellige "sover-rommene", altså hvordan de deler inn hvem som skal hvor osv.

 

Har også et tidligere spørsmål om det vil være noen buss eller lignende som drar fra gardemoen til sessvollmoen ?

 

Mvh Heisau

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

For å få en utfordring? Du trenger ikke å gjøre det. Ta det som et kompliment. Forsvaret faller for mange rare typer, men du virker som en grepa kar. Hvis du ikke interesserer deg for militæret, så tror jeg ikke det hadde vært særlig gøy på befalskole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...