Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor slipper du kø på uteplasser?

 

Hater for øvrig kø selv. En god grunn til å jobbe som befal på Madla, for de som gjør det. "Gi plass" funker ikke så mange andre plasser enn rekrutten, dessuten så er den litt for cocky synes jeg.

Lenke til kommentar
Hvorfor slipper du kø på uteplasser?

Har jobbet som vakt siden jeg var 18, å kjenner dermed alle kjøttisene som står i døra. Tromsø er ikke så stor by :)

 

Den verste køen var rett etter øvelse, grunnet de jævlene som sprang rett til Middag uten å dusje. Første jeg gjorde etter øvelse var å nuke noe porselen før jeg kastet meg i dusjen!

Lenke til kommentar
Hvorfor slipper du kø på uteplasser?

Har jobbet som vakt siden jeg var 18, å kjenner dermed alle kjøttisene som står i døra. Tromsø er ikke så stor by :)

 

Den verste køen var rett etter øvelse, grunnet de jævlene som sprang rett til Middag uten å dusje. Første jeg gjorde etter øvelse var å nuke noe porselen før jeg kastet meg i dusjen!

 

Trodde aldri det gikk ann å sette så stor pris på porselen, men etter øvelse er det himmelen :D Det også å stå i dusjen i 30min og skrape av all skiten.

Lenke til kommentar

maten er ikke så ille på værnes...

man risikerer ihvertfall ikke å bli syk av den som på visse andre steder, uansett så skal ikke maten nytes, den skal trykkes inn så raskt som mulig, så du slipper å smake.

fisk der var ikke så bra da, og det var vel fisk 2-3 dager i uken, jeg pleier å like fisk, men ikke det som ble servert der.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Da jeg var der var det aldri brød som smakte nogenlunde ferskt. Var et hat å spise frokost og lunsj, måtte bare trøkke i seg mat. Til lunsj var det aldri igjen varmmat til KpB, siden KpA spiste først..

 

Fisk skal det litt til hvis man finner godt tilberedt i forsvaret.. Ofte ihjelkokt hvis den er kokt, eller så smaker det stort sett likt. Ofte slik instutusjonsmat er...

Lenke til kommentar

brød var ikke veldig bra heller nei, lunsj spiste jeg ikke så ofte i leiren.

muggent brød var heller ikke ett skjeldent syn å se på morgenen

men hadde ikke problemer med varm mat i lunsjen når vi hadde det, kanskje fordi vi hadde bra befal som tok godt vare på oss, så vi fikk mat tidlig, de tenkte stort sett alltid på slike "små-ting" som betyr mye for soldatene.

og når de hadde gryte kunne du fine ca alt du ville der, bare du så godt nok.

pannekaker til middag var alltid ett dårlig tegn, de lagde alt for lite og det ble ekstremt med kø, fordi de måtte lage mer når folkene stod i kø.

 

men var generellt ikke ekstremt ille mat når jeg var der ihvertfall...

Lenke til kommentar

Men så var pannkakene sykt digge da. Brødet var aldri ferskt, derfor fylte man dem med pålegg. Eventuelt gikk jeg til lærlingen, hun fikset meg alltid ferskt brød og laget alltid digg mat når det ble servert fisk som jeg ikke "tålte". Hvis noen er der nede må dere forresten hilse til hun blonde lille søte.

 

Verste jeg fikk servert der var noe som lignet på en overkjørt katt gratinert med ost, å hele "middelhavsuka" var også grusom. Vegetar mat, tok noe jeg trodde var kjøttboller. Joda riktig gjettet det var tofu. Den teite UB'en påpekte at jeg ikke fikk kaste maten, jeg kontret med at dette ikke var mat for dyr en gang.

 

Å når vi kom ut felt, og jeg gledet meg til kaloribomba som militæret kaller FR. Joda så fikk vi hermetikk, var 2.3g protein per 100g, å knappe 20g karb.

Lenke til kommentar

hvis du stikker på europris i sentrum finner du all boksmaten du risikerer å få i felt.

men FR2000 er digg, funket faktisk utenom felt også, hendte jeg lagde meg mat fra det i helgene

panekakene var sykt digge ja, men jeg var heldig og fikk 1 pannekake, de 50 eller noe som stod bak meg fikk ingen.

Lenke til kommentar

Madlamaten var jo møkk i forhold til hva jeg har spist ellers på Rygge, BHFS og LDKN. Ok, kanskje jeg overdriver, men det var en stor forbedring i forhold til Madla. På Rygge var forbedringen enorm (lasagne til frokost osv), men det var også festivalmat den helgen jeg var der. Vet ikke hvordan Rygge sin "hverdagsmat" er. Her (LDKN) har vi laks og eggerøre til frokost nesten hver dag :)

 

edit: Nuvel, Madlamaten var strengt tatt ikke møkk, men det var brød og standard kontinentalpålegg som ost, skinke og syltetøy, litt stats med lunsjen som besto av det samme + salat (som faktisk var veldig god, spiste masse salat hver dag) og rester av gårsdagens varmmat. Litt ekstra stas med middagen i helgene, men det var strengt tatt ikke noe mer enn midt på treet.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...