Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som vet om det er trådløst internet på kasernene på Rena?

 

Når jeg var der for ca. 1 mnd siden så hang det oppslag om at det kom i September (gamle oppslag sikkert), så jeg regner med de har det.

 

Kan hende de har samme ordning som her på Skjold da. Her må du ha egen login/passord for å komme på nettet.

Lenke til kommentar
Reglene sier at all trafikk skal kunne logges, slik at man skal kunne finne ut om noen har gjort noe ulovlig og rett person skal straffes.

 

Veit det ikke er slik veeeldig mange steder, og egentlig litt håpløst opplegg.

 

Har også hørt at det er bullshit... Det er like stor overvåking over nettet som vakt og sikring har kontroll over leiren. 0.

Lenke til kommentar
Reglene sier at all trafikk skal kunne logges, slik at man skal kunne finne ut om noen har gjort noe ulovlig og rett person skal straffes.

 

Veit det ikke er slik veeeldig mange steder, og egentlig litt håpløst opplegg.

 

Har også hørt at det er bullshit... Det er like stor overvåking over nettet som vakt og sikring har kontroll over leiren. 0.

 

nå vet ikke du hva du snakker om heller da, det er god overvåkning av nettet...

Lenke til kommentar
Reglene sier at all trafikk skal kunne logges, slik at man skal kunne finne ut om noen har gjort noe ulovlig og rett person skal straffes.

 

Veit det ikke er slik veeeldig mange steder, og egentlig litt håpløst opplegg.

 

Har også hørt at det er bullshit... Det er like stor overvåking over nettet som vakt og sikring har kontroll over leiren. 0.

 

nå vet ikke du hva du snakker om heller da, det er god overvåkning av nettet...

 

Altså, vi snakker vel om internett i velferdssammenheng.. Det er ikke så god overvåkning av helt vanlig sivil 4-mbit fra en hvilken som helst ISP som div. velferdsbygg og kaserner har..

 

Når det gjelder FIS-basis, etc. etc. er det noe helt annet ;)

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
den linja på velferdener det nok ikke noe kontroll på, selv om det egentlig skulle vært det...

var mer linjene som brukes av forsvaret jeg tenkte på, de er det kontroll på :)

De linjene forsvaresnette ligger på kommer man seg ikke inn på uten et login, å man må vel gjerne være offiser for å få det.

Lenke til kommentar
den linja på velferdener det nok ikke noe kontroll på, selv om det egentlig skulle vært det...

var mer linjene som brukes av forsvaret jeg tenkte på, de er det kontroll på :)

De linjene forsvaresnette ligger på kommer man seg ikke inn på uten et login, å man må vel gjerne være offiser for å få det.

 

det er etter behov...

er en del menige som har det også, men det er oftest befal eller lignende som har det.

har du behov for det, så får du det, har du ikke det, får du det ikke

 

edit: det er ganske strengt med menige som har det

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Hei, håper noen kan svare meg litt kjapt her.

 

Kom hjem inatt, på ukesluttperm (betalt selv) og bestefaren min, som har ligget på sykehus noen dager, er inn og ut av overvåkning på intensiven med blodoverføring fra maskin og de vet ikke hva som feiler han.

 

Er dette nok til å få noen ekstra dager hjemme tror dere? Skulle gjerne ha besøkt han, noe jeg ikke får til i helga nå.

 

Kommer til å ordne hjemreise selv, så ingen utgifter for avdelingen, eller noe slikt. (Ikke at vi driver på med noe spesielt viktig tjeneste der oppe heller, for tiden)

 

 

(forresten, angående FISBasis systemet så har jeg adgang(egen konto etc) selv om jeg ikke bruker det i det daglige. Tror alle i mitt kull fikk hver sin konto)

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Du blir nødt til å ringe troppsjefen din og forhøre deg med han om det passer at du kommer nordover noen dager senere. Forklar situasjonen og hvorfor du vil ha ekstra dager med perm. Velferd A-permen gjelder bare for dødsfall/bryllup/sykdom/andre veldig viktige hendelser i nær familie. Får du en slik perm innvilget, trenger du ikke ha noen annen grunn for å få perm, og sendes med første fly hjem.

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...