Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei alle,

 

-jeg er ferdig med førstegangstjenesten, men er ute med HV en gang i året.

 

I den forbindelse kunne jeg tenke meg å kjøpe meg en av de "nye" membran-uniformene. Er det noen her som har en de kan selge?

 

Klart en fordel om den passer. :thumbup: ...jeg er vanligvis rundt 54/56.... tipper "Stor"!?

 

-Camouflage

Lenke til kommentar

Hvis noen skulle hatt slike "ekstra" liggende rundt, er det nok fordi de har skrevet Tap/skademelding på dem og beholdt dem selv for eget bruk. Da koster de 3000,- tror jeg, for jakka, + noe mer for buksa. Så da vil de nok beholde den selv :p tror de ikke er å få kjøpt for sivile, men her kan jeg ta feil.

 

Men jakka er god den, for all del. Fikk ny 2 uker siden ca, og den er knall.

Lenke til kommentar
Er vel en del delte meninger om det, men jeg syns den Lys blågrå bereten er stiligst. Luftvernartilleriet sin.

 

Helt enig. Har alltid likt den.

 

Selvfølgelig er Luftvern-bereten penest. Og til dere på forrige side som spør om luft generelt skal ha beret: nei, det er kun Basesett, Luftvern og Vakt & Sikring som skal ha beret i luft.

 

De som klager over at membranuniformen ikke duger i felt, kan ikke å kle seg skikkelig!

Lenke til kommentar
Jeg brukte membranen i felt uten problem. Skjønner ikke hva folk klager etter.

 

Men så er spørsmålet. Befant du deg på vestlandet eller i Troms/Finnmark da du brukte denne?

 

Membranen er genial i vestlandsvær, mye nedbør og vind. I Nord-Norge derimot, blir det feil å gå med den i 20 kalde eller mer. Den er iskald, rett og slett. Da er F1 mye bedre. Pleide selv å gå med F1 jakken og condura bukse på feltøvelse. Funka fett som faen :)

Lenke til kommentar
Er jo ingen tvil om at den sandfargede bereten er den peneste da. :)

 

Du har skjønt det!

Dimiterte frå 2bn i sommar :)

 

Angåande bruk av membran:

Når det er på sitt aller kaldaste er den ubrukelig. Når temperaturen kjem seg opp over -20C går den fint an å bruke i kombinasjon med netting- og ullundertøy. Var digg å bruke den på Cold Response 07 i alle fall, då var det stort sett bra vær heile tida og rundt -15C.

 

Edit:

Nokon som har lyst å kjøpe ein billeg, brukt M2000 forresten? :p

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kan jeg søke både befalskole og ub-kurs samme året? Altså at jeg søker begge to nå i april? Og flere forskjellige befalskoler, fx sjøforsvarets og hæren samtidig.

 

Du kan søke på flere linjer ja. Valgene setter du i rangert rekkefølge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...