Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei...

Har ett fremtidsspørsmål... leste just denne topicen.

 

Jeg skal nå i HV januar, satser selv på skarpskyttertjeneste (Men det er ikke sikkert da han som plukker ut sikkert driter en lang marsj i at jeg er jeger, kan skyte, ønsker og blablabla, men bare ser på magen som ikke er helt flat og hvor mange timer jeg bruker på 3000m :cry: )

 

Kan jeg satse på å kunne reise til Afghanistan som grenader i TB etter en normal HV-tjeneste 19år gammel?

Eller bør jeg likegodt finne ut hva jeg vil studere før jeg blir veteran, for jeg kommer ikke til midtøsten med det første?

 

Noen som vet?

 

Takker

Lenke til kommentar
Den fleece genseren var ikke akkurat den jeg snakker om, den er grønn (helt oliven grønn) og har en klaff foran (lik goretex jakka) der man fester avdelings stripa/rang lappen + at den har et feste til avdelings logoen på hver arm, og selvfølgelig et norsk flagg på armen :)

Det var akkurat derfor jeg sa at den jeg viste bilde av lignet!

Lenke til kommentar
Kan jeg satse på å kunne reise til Afghanistan som grenader i TB etter en normal HV-tjeneste 19år gammel?

Eller bør jeg likegodt finne ut hva jeg vil studere før jeg blir veteran, for jeg kommer ikke til midtøsten med det første?

 

Noen som vet?

 

Takker

For utenlandstjeneste må du ha et års verneplikt første, Hv er et halvt år som kjent. Men du kan jo melde deg inn i TMB etter dette, treningen før du blir sendt ut er uansett over et halvt år dermed har du 1år. Litt usikker på dette, men tror det er mulig. Jeg fikk tilbud om overføring til TMB sammen med en annen av fenriken vår som dro tilbake til TMB, men måtte da signere flere års kontrakt.

Lenke til kommentar
Kan jeg satse på å kunne reise til Afghanistan som grenader i TB etter en normal HV-tjeneste 19år gammel?

Eller bør jeg likegodt finne ut hva jeg vil studere før jeg blir veteran, for jeg kommer ikke til midtøsten med det første?

 

Noen som vet?

 

Takker

For utenlandstjeneste må du ha et års verneplikt første, Hv er et halvt år som kjent. Men du kan jo melde deg inn i TMB etter dette, treningen før du blir sendt ut er uansett over et halvt år dermed har du 1år. Litt usikker på dette, men tror det er mulig. Jeg fikk tilbud om overføring til TMB sammen med en annen av fenriken vår som dro tilbake til TMB, men måtte da signere flere års kontrakt.

 

Hmm, ok. Den treningen var lengre en jeg trudde... hva gjør og lærer man der da?

Lenke til kommentar

Heyhy, fra sørlandet.

Valgte luforsvaret, Force and protecion\Bakkesett 2. Kriteriet var at rekrutten skjer i Stavanger, close to home. Altså er sjø- og luftforsvaret mest aktuelle. Noen med erfaringer rundt "vakthold- og sikring" som gren?

Lest at det skal være kjedelig? Blitt usikker og lurer på mulighetene for å forandre prioriteringene?

Lenke til kommentar
vakthold var det kjedeligste jeg gjorde i HV...

90% av tiden består av å vente, er ikke morro med de 10 andre prosentene heller

Å stå i porten i 2 timer å sjekke id-kort. Fy faen. Eneste som var gøy var når MP trengte hjelp med å få en full fyr inn på cella. Jeg sov forresten på andre cella frivillig siden de andre snorket så jævlig, eneste gangen jeg sov godt i militæret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...