Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi hadde ikke beretløp på HVUV, men enkelte andre tropper hadde visst det. Det er vel slikt som varierer alt etter hva vedkommende troppsjef/NK synes er stas.

Husker Lindsethen. Pussig fyr, men en tøff og ikke minst dyktig type. (Med mulig unntak for skyteferdighetene...)

9621304[/snapback]

Lindseth? Var han sjt/fenr i Hv på Værnes?

Forresten, noen som har vært med på opptaket, eller som for den saks skyld er med i hv 016? Isåfall, tell me about it, gjerne på pm :)

Lenke til kommentar
Ok, da er det aklla sa lettere å forstå :p, så berret utdeles selv om man ikke har hatt løpet enkelte steder?

9601526[/snapback]

Jepp.

Da jeg var på HVUV vinteren 2005, hadde ikke troppen vår noe beretløp. Mest fordi NKtropp (fenr. Lindseth :w00t:) ikke hadde særlig sans for beret generelt.

9601880[/snapback]

Haha, fenr. Lindseth er genial. Har vært i Porsanger det siste halvannet året, der han er ett av innslagene. Makan til rævhøl skal man lete lenge etter. Han sier ting rett ut, helst negative ting. Tror ikke det gikk en dag på moen, uten at jeg fikk slengt ett eller annet dritt i trynet av denne mannen. Lille Lindseth stakkar :D

Btw, grunnen til at han ikke er fan av berret, er at han ser ut som en liten speidergutt med berret på hodet.

Endret av Gnomenz
Lenke til kommentar
Vel, nei. Vet ikke hva som står i regelverket men vi hadde ikke start og slutt på samme sted. Vi starta langt ute i gokk på en landevei og mål var i leiren. Vi hadde drikkestasjon hver 4 kilometer og agurk og salt på noen av postene.

9637420[/snapback]

var dette for å få 3-mils merket innen en tid på 3:15(sånn ca)

de informerte ihvertfall oss om at det var slik, kanskje ikke start og stopp-sted på samme sted, men på ca samme høyde :hmm:

anyway, dere var heldige, vi hadde en stasjon på 1 mil, en på 1,5 mil og en på 2 mil, der vi fikk 1 glass saft/vann, alt drikke ellers måtte vi bære med oss...

9637519[/snapback]

Kravet var som Shadowlands sier 4:35 for gutter. Det var ekstremt varmt når vi gikk så tror det var derfor det var så mange stasjoner :) Var vel 25-26 grader i skyggen og helt på grensen til at det blei no av. Husker at to av tre befal i kompaniet vårt måtte bryte på grunn av at de nesten besvimte. Jeg måtte selv bryte p.g.a. hodepine/saltmangel.

Tror det er en regel for at høydeforskjellen for start og mål ikke skal være for mye ja, men tror det blir tatt litt på gefylen.

Lenke til kommentar
Ikke lov på millitært område, er vel 750,- i bot/gebyr...

Og deng av romkameratene om du runker i senga om kvelden.

9643837[/snapback]

Jeg mener den regelen er opphevet for en god stund siden.

9644055[/snapback]

Det var slik så sent som i 2006, iallfall.

Lenke til kommentar

Hvordan er mulighetene for å få kjøreopplæring til større kjøretøy som klasse CE i forsvaret? Skal inn i GSV (grensejeger) nå i januar. Har bruk for denne typen førerkort der hvor jeg jobber nå. Maskinførerbevis hadde også vært fint.

Lenke til kommentar

Det kan hende voksenopplæringen setter opp kurs på klasse C og kanskje også klasse CE. Jeg vet ikke hvordan kjøreskolemulighetene er i GSV, men det er flere i denne tråden som har vært grensejegere som kan gi deg et svar.

Jeg er i Bardufoss/Heggelia og har selv fått klasse C av Forsvaret. Det gjelder bare å havne i riktig avdeling. CSS er jo nesten utelukkende transport og der får veldig mange klasse C og CE. Min Trenseksjon i Samband er akkurat det samme, bare mye mindre.

Lenke til kommentar
Merkelig nok er ikke det det største savnet man har i millitæret..

Trodde det skulle bli noe sykt :p

Diverse konspirasjonsteorier har i mange år forklart dette med at kokkene heller enorme mengder P-piller oppi maten.

Men skal sies at det er digg å komme hjem også!

9644125[/snapback]

Samme teorier forklarer det med at egg serveres på fredager.

Du vet egg kalles sex-patroner?

Lenke til kommentar
Hvordan er mulighetene for å få kjøreopplæring til større kjøretøy som klasse CE i forsvaret? Skal inn i GSV (grensejeger) nå i januar. Har bruk for denne typen førerkort der hvor jeg jobber nå. Maskinførerbevis hadde også vært fint.

9648072[/snapback]

Som noen har sagt kan du jo ta med et skriv fra arbeidsgiveren din, og pass på å få en stilling som tilsier at du trenger det. Jeg fikk C-lappen fordi jeg hadde stilling som administrerende assistent, og hadde jeg meldt meg til utlandet hadde jeg fått CE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...