Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke hver bekymret for håret. Sjekk ut Recent Pic Post for å se hvordan håret mitt er. Jeg måtte ikke klippe meg den korte tiden jeg var i militæret.

Når jeg kom til Sessvollmoen på rekrutten, skulle bli MP, så fikk de meg til å tro at jeg MÅTTE klippe håret. Løytnanten krevde at alle skulle være skinnet dagen etter på morgenoppstilling. Jeg var eneste som ikke klippet meg, han ble forbanna, men jeg hadde snakket med en annen befal om det, gikk helt fint å beholde håret, så lenge jeg hadde det ovenfor kragen, altså i en ball:P

Etter noen dager byttet jeg over til Madla i Luftforsvaret, første troppssjefen min sa var "Ha det i hale, så går det fint". Noen steder er det mer press enn andre steder, men bare snakk med befal så går det fint.

Lenke til kommentar
Er på Sessvollmoen  :cool:

9589519[/snapback]

OK, pøs på.. Hvordan er det der? Sleng ut både positivt og negativt.

9591915[/snapback]

Jeg trives i alle fall godt. Bra treningsmuligheter og grei mat.

Velferden er grei den også, men jeg har hørt at den er mye bedre mange andre steder.

Har ikke vært på noen andre garnisoner, så jeg har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget.

Hva skal du på Sessvoll da?

Noe spesielt du lurer på?

Lenke til kommentar
Ikke hver bekymret for håret. Sjekk ut Recent Pic Post for å se hvordan håret mitt er. Jeg måtte ikke klippe meg den korte tiden jeg var i militæret.

Når jeg kom til Sessvollmoen på rekrutten, skulle bli MP, så fikk de meg til å tro at jeg MÅTTE klippe håret. Løytnanten krevde at alle skulle være skinnet dagen etter på morgenoppstilling. Jeg var eneste som ikke klippet meg, han ble forbanna, men jeg hadde snakket med en annen befal om det, gikk helt fint å beholde håret, så lenge jeg hadde det ovenfor kragen, altså i en ball:P

Etter noen dager byttet jeg over til Madla i Luftforsvaret, første troppssjefen min sa var "Ha det i hale, så går det fint". Noen steder er det mer press enn andre steder, men bare snakk med befal så går det fint.

9595002[/snapback]

Var du på MP-innrykk i juli i år? Tropp en eller to?

Er da ingen som krever at du skinner deg der.

Lenke til kommentar
Jeg trives i alle fall godt. Bra treningsmuligheter og grei mat.

Velferden er grei den også, men jeg har hørt at den er mye bedre mange andre steder.

Har ikke vært på noen andre garnisoner, så jeg har ikke det helt store sammenligningsgrunnlaget.

Hva skal du på Sessvoll da?

Noe spesielt du lurer på?

9597409[/snapback]

Jeg skal være på Gardermoen i nesten 2 år nå, og kommer da til å være en del på sessvollmoen.. All den "grønne tjenesten" min skal foregå der :)

Bare lurer av den grunn, kommer sikkert til å være der en del utenom det også, i og med at det visstnok er dødt på Gardermoen millitære luftstasjon på ettermiddag og kveldstid.

gjelder å kjenne reglene.

9598260[/snapback]

Sant. Befalet prøver seg på "alle skal være kortklippet"..

Men for de som absolutt ikke vil finnes det alternativer.

Lenke til kommentar
Åhfyfaen. Øvelse med beretløp unnagjort. Var ikke klar over at det gikk an å være så sliten :wow:

Moro å tenke tilbake på i ettertid tho..

9595727[/snapback]

Slapp jeg :whistle:

Men når jeg kom i vedlikeholdshallen og det var sånn sermoni hvor dere stod med feltjakka på feil vei, og jeg stod der i m98 og så ut som en anna kokkelure, så var det synd at jeg ikke var med. Du så sikkert oss, vi gikk og labba rundt og hjalp til med ting.

men faen, jeg har fortjent beret! Var med å tømte bc posene :p Samt vaska en MB og en lastebil, og mye mer, så den dagen fikk jeg jobba litt :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Heimevernet har ikke beret. Ergo ingen beretløp.

Beretløpet er ment å skulle være litt hemmelig. Man vet aldri når det starter.

9598812[/snapback]

Heimevernet har ikke beret? Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...