SvennAndre Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Anyhoo, PERM FTW! 9451225[/snapback] JA FY FAEN Endelig kommet meg hjem nå og sitter i sofaen helt skutt Ble en lang dag. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 På rekruttskolen på Madla, er det mye skyting der, eller bare to skarpskytinger som det står skrevet ett eller annet sted? Og hva om man ender på land på Haakonsvern (som jeg kan tenke meg), kan man gå opp på skytebanen og fyre løs?9453839[/snapback] Jeg er nettopp ferdig med rekruttskolen på Madla. Vi hadde en dag med skarpskyting i begynnelsen av rekruttskolen, og 2 dager på slutten av rekruttskolen i forbindelse med øvelsen. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Og hva om man ender på land på Haakonsvern (som jeg kan tenke meg), kan man gå opp på skytebanen og fyre løs? 9453839[/snapback] Her har du misforstått helt. Man får ikke utdelt ammo akkurat når du vil for så å gå å skyte på egenhånd! Du vet vel hvor farlig skarp ammunisjon i hendene på en fullstendig uerfaren rekrutt er?! Skyting skjer troppsvis på skytebanen under streng ledelese av en opplært skytebaneleder. Det er gøy å skyte, men det skal skje under kontrollerte forhold. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Bomull,vann og skokrem skal man bruke når skoene er blitt fri for "krokodille" skinn på tuppen. For å få bort dette må man pusse til det blir helt blankt, så skal man smøre på skokrem, og varme inn med varme pistol helt til det ikke trekker inn mer. 9452545[/snapback] Vi fikk beskjed om at vi IKKE skulle brenne skona pga de ble ødelagt, og ikke særlig blankere. Noe som gir mening for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Og hva om man ender på land på Haakonsvern (som jeg kan tenke meg), kan man gå opp på skytebanen og fyre løs? 9453839[/snapback] Her har du misforstått helt. Man får ikke utdelt ammo akkurat når du vil for så å gå å skyte på egenhånd! Du vet vel hvor farlig skarp ammunisjon i hendene på en fullstendig uerfaren rekrutt er?! Skyting skjer troppsvis på skytebanen under streng ledelese av en opplært skytebaneleder. Det er gøy å skyte, men det skal skje under kontrollerte forhold. 9454017[/snapback] På Haakonsvern er det skyting for alle på tirsdager. Kan bli ganske heftig mye gangsterskyting med Glock etterhvert som soldatene blir varme i trøya. Fett er det. Bomull,vann og skokrem skal man bruke når skoene er blitt fri for "krokodille" skinn på tuppen. For å få bort dette må man pusse til det blir helt blankt, så skal man smøre på skokrem, og varme inn med varme pistol helt til det ikke trekker inn mer. 9452545[/snapback] Vi fikk beskjed om at vi IKKE skulle brenne skona pga de ble ødelagt, og ikke særlig blankere. Noe som gir mening for meg. 9454055[/snapback] Det er riktig. Det er grunnen til at gardister har flere skopar. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Og hva om man ender på land på Haakonsvern (som jeg kan tenke meg), kan man gå opp på skytebanen og fyre løs? 9453839[/snapback] Her har du misforstått helt. Man får ikke utdelt ammo akkurat når du vil for så å gå å skyte på egenhånd! Du vet vel hvor farlig skarp ammunisjon i hendene på en fullstendig uerfaren rekrutt er?! Skyting skjer troppsvis på skytebanen under streng ledelese av en opplært skytebaneleder. Det er gøy å skyte, men det skal skje under kontrollerte forhold. 9454017[/snapback] På Haakonsvern er det skyting for alle på tirsdager. Kan bli ganske heftig mye gangsterskyting med Glock etterhvert som soldatene blir varme i trøya. Fett er det. 9454062[/snapback] Joda, men det er ikke bare å "gå opp på skytebanen og fyre løs"! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Når man spitter skoene så blir de ødelagt ja, men de blir pene og skinner bra! Vi gardister har flere par sko, vi bruker spittsko til drill, perm og vakt. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Skyting er rimelig strengt, og de terper ganske bra på sikkerhet i starten.. Så mye at det er dønn kjett å skyte. Men det kommer seg etterhvert Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Og hva om man ender på land på Haakonsvern (som jeg kan tenke meg), kan man gå opp på skytebanen og fyre løs? 9453839[/snapback] Her har du misforstått helt. Man får ikke utdelt ammo akkurat når du vil for så å gå å skyte på egenhånd! Du vet vel hvor farlig skarp ammunisjon i hendene på en fullstendig uerfaren rekrutt er?! Skyting skjer troppsvis på skytebanen under streng ledelese av en opplært skytebaneleder. Det er gøy å skyte, men det skal skje under kontrollerte forhold. 9454017[/snapback] Du forutsetter at jeg er totalt idiot og uerfaren. Det er feil. Jeg skrev aldri "på egenhånd", og vet at skyting er livsfarlig hvis man ikke følger gode, fastsatte regler. Joda, men det er ikke bare å "gå opp på skytebanen og fyre løs"! For å komme til skytebanen må man jo gå, og fyre løs er vel en grei måte å si "skyte" på. Ikke tolk alt i verste mening, jeg mente det ikke sånn som du tror. Endret 8. september 2007 av T.F.T Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Du fikk det til å høres ut som en tur i butikken, var vel derfor du fikk de svarene du fikk. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 prøver igjen og hadde vert strålende glad for svar. skal i marinen i januar! Hva er mine muligheter til og ende opp på en båt? Jeg er ikke elektriker eller mekaniker. Jeg har veldig veldig lyst ut på en båt og har selv vert på reketråler 2 turer. Er ute etter fartstid her smile.gif Like god sjangse som alle andre eller? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Joda, men det er ikke bare å "gå opp på skytebanen og fyre løs"! For å komme til skytebanen må man jo gå, og fyre løs er vel en grei måte å si "skyte" på. Ikke tolk alt i verste mening, jeg mente det ikke sånn som du tror. 9454522[/snapback] Jeg gikk ikke ut i fra at du ikke kunne skyte, men sånn du skrev det, ga du inntrykk av at skyting var en veldig triviell og simpel sak. Skyting med AG3 skal absolutt ikke tas lett på, men gjøres under de rette forhold. Har opplevd folk som ikke "respekterer" våpen på den rette måte og jeg føler meg litt provosert og irritert da. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 prøver igjen og hadde vert strålende glad for svar. skal i marinen i januar! Hva er mine muligheter til og ende opp på en båt? Jeg er ikke elektriker eller mekaniker. Jeg har veldig veldig lyst ut på en båt og har selv vert på reketråler 2 turer. Er ute etter fartstid her smile.gif Like god sjangse som alle andre eller? 9454736[/snapback] Med god innsats på rekrutten er sjansene dine ganske gode. Går utfra at du ikke har nedatt syn eller hørsel. Kystvakta er de båtene med mest seiletid. Etter det kommer minerydderne, og så MTB'ene og fregattene. Har ikke tatt med logistikkfartøyene. Slakt meg om jeg tar feil. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Akuratt kommet hjem fra rekrutten. Deilig med perm!! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Akuratt kommet hjem fra rekrutten. Deilig med perm!! 9485299[/snapback] gratulerer hvordan gikk det? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Akuratt kommet hjem fra rekrutten. Deilig med perm!! 9485299[/snapback] gratulerer hvordan gikk det? 9485371[/snapback] Tøft, men deilig å tenke på at det er unnagjort. Gøy var det også, iallefall i ettertid. Lenke til kommentar
Liestöl Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Skyting er rimelig strengt, og de terper ganske bra på sikkerhet i starten.. Så mye at det er dønn kjett å skyte. Men det kommer seg etterhvert 9454207[/snapback] Skulle hatt eget opplegg for viderekommene. Men våpensikkerhet skal man vell aldri få nok av... Endret 14. september 2007 av Liestöl Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 eneste skytingen som er artig er egentlig patruljenærstrid med tilbaketrekning eller framrykking med lag på 6 mann eller mer skarpt. tøft med formforandring, skarpe granater osv i slike driller. Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Noen som har lest artikkelen om "Fortapt" i Soldatnytt? =) Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Skyting er rimelig strengt, og de terper ganske bra på sikkerhet i starten.. Så mye at det er dønn kjett å skyte. Men det kommer seg etterhvert 9454207[/snapback] Skyting med Ag-3 er drit kjedelig (fram til nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå