thesinner Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Skal Madla legges ned? De har jo akkurat bygget ny messe og flere nye kaserner?! Penger er det nok av tydeligvis Lenke til kommentar
O.J Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Er kjent at jo mere penger som brukes på en base, jo større sjanse er det for at den legges ned. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Jeg har inntrykk av at Forsvaret har drevet med mye tilnærmet meningsløs flytting fram og tilbake de siste årene. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Forsvaret gjør mye rart, gjerne veldig ulogiske ting.. Både i store og små sammenhenger. Hvorfor gjøre det enkelt da man kan gjøre det millitært? Men nuh er det langperm! Godt å få godkjent vask x 2 idag, etter en runde med gassing i bunkern Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Langperm her i gården og. Første permen vår her oppe, skal bli nyydelig. Drar hjem med fly i morgen 13:55 fra tromsø. Real najs. Første mnd har jaggu gått fort unna. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 skal i marinen i januar! Hva er mine muligheter til og ende opp på en båt? Jeg er ikke elektriker eller mekaniker. Jeg har veldig veldig lyst ut på en båt og har selv vert på reketråler 2 turer. Er ute etter fartstid her Like god sjangse som alle andre eller? Lenke til kommentar
Variable Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Dagens dimmetriks: Gjør det dårlig på hørseltesten Men har du interesse av å tjene Kongeriket Norge, gjør det bra Endret 8. september 2007 av chrda Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Noen som skal i garden her? Jeg er i garden nå, på gardeskolen ved Huseby Leir. På starten er dette et sant helvette! Tro meg.. Men er det noen som har noe om spitting av sko??Triks for å få de estra blanke når de er ferdig pusset og innbrendt. Endret 8. september 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Men er det noen som har noe om spitting av sko??Triks for å få de estra blanke når de er ferdig pusset og innbrendt. 9450149[/snapback] For det første; ikke brenn skona dine Bruk bomullsdott som du dypper i vann og skokrem, gni det inn i skoene i små og store sirkler. Gjor dette i natt på permskoene mine og de ble flotte, brukte bare 10-15min per sko. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Dagens dimmetriks:Gjør det dårlig på hørseltesten Så sant, så sant. Det har definitivt ikke fått den oppmerksomheten det "fortjener" i forhold til mer omfattende greier som depresjon, selvmordstanker og gudvethva. Var i hvert fall en som dimmet fra bataljonen jeg er i pga hørsel (om han faket eller ikke skal jeg ikke spekulere i). Er ikke akkurat så lett å motbevise det heller. Anyhoo, PERM FTW! Endret 8. september 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Dagens dimmetriks:Gjør det dårlig på hørseltesten 9450078[/snapback] Evt. blir satt til å gjort drittjobber mens andre skyter... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Dagens dimmetriks:Gjør det dårlig på hørseltesten 9450078[/snapback] Evt. blir satt til å gjort drittjobber mens andre skyter... Tull. Forsvaret (og skattebetalerne) er ikke interessert i å bruke flere hundretusen på å utdanne drittjobbarbeidere. Hvis du ikke kan skyte er du ikke mye til soldat. Ergo; dimmisjon. Endret 8. september 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ikke sant, de har alltid bruk for deg til noe. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Jeg kjenner da flere som er i militæret og gjør alt annet enn soldatjobber. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Ja, etter rekrutten er det massevis av jobber som ikke involverer typisk soldatarbeid, men hvis problemer med hørsel og sånt dukker opp før/under rekrutten (og det gjør det jo som oftest), tviler jeg sterkt på at det er særlig mange bataljoner i landet som vil tviholde på vedkommende. I hvert fall ikke med mindre det er bemanningsproblemer. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Generelt over det hele gjelder nok det ja.. I troppen vår er det et par som ikke får være med å skyte pga. hørsel.. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Svarte faen altså. Siden jeg ble sanitet innad stabsbataljonen så får jeg ikke første perm før om 5 uker (en uke trening og 4 kurs.) Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) Men er det noen som har noe om spitting av sko??Triks for å få de estra blanke når de er ferdig pusset og innbrendt. 9450149[/snapback] For det første; ikke brenn skona dine Bruk bomullsdott som du dypper i vann og skokrem, gni det inn i skoene i små og store sirkler. Gjor dette i natt på permskoene mine og de ble flotte, brukte bare 10-15min per sko. 9450183[/snapback] Bomull,vann og skokrem skal man bruke når skoene er blitt fri for "krokodille" skinn på tuppen. For å få bort dette må man pusse til det blir helt blankt, så skal man smøre på skokrem, og varme inn med varme pistol helt til det ikke trekker inn mer. Og en ting til angående dimming, det er faktisk vanskeligere enn folk tror. Jeg tenkte også sånn at det var bare å si man hatet militæret og ikke ville være der, men det hjelper ikke. Men gjøre det dårlig på hørseltest er noe som kan fungere. (Er vel litt kjedelig å ha på CV-en at du måtte dimitere militæret pga dårlig hørsel) Endret 8. september 2007 av sir-alex Lenke til kommentar
co2 Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 2 triks: - Tenne på skokremboksen, la den brenne kort stund før du legger lokket over å slukker det. Da blir det ekstra blankt. - For selve påsmøringen så blir noe av nylon(strømper.) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 (endret) På rekruttskolen på Madla, er det mye skyting der, eller bare to skarpskytinger som det står skrevet ett eller annet sted? Og hva om man ender på land på Haakonsvern (som jeg kan tenke meg), kan man gå opp på skytebanen og fyre løs? Endret 8. september 2007 av T.F.T Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå