Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen her som har hatt ambulansetjeneste i forsvaret? om 2 uker skal jeg til rygge og starte med det. er i luftforsvaret.

 

noen som vet om det er turnus?

9363472[/snapback]

 

Det er turnus på Rygge ja.

Husker jeg riktig så var det 1 uke av og 1 uke på (litt avhengig antall soldater.

Lenke til kommentar
Selv om man slipper øvelsene, er det ufattelig kjedelig å sitte på sykestua. Jeg var der en uke etter innrykk ifjor. Greit nok man kan sove til man våkner, men faen så kjedelig det er å lese gamle Vi Menn og årgangs-Billy dag ut og dag inn uten å ha noen man kjenner.

9393414[/snapback]

Lenke til kommentar
Det finnes forøvrig regler om hvor mye en soldat skal jobbe i uken. Ikke mer enn 60 timer totalt på en uke med arbeidsdager som ikke overstiger 9 timer (tror jeg). Dette gjelder ikke soldater med turnus. Vet ikke hvordan det blir da.

9335173[/snapback]

Tror det finnes regler som går i mot dette også, TMOene våre kunne ialelfall ikke gjøre noe mot dette da vi i min tropp til tider hadde ganske mye over dette antallet timer i den vanlige tjenesten. Vet også fra en kamerat av meg som var i samband at de hadde kveldstjeneste nesten hver dag en stund.

Lenke til kommentar
Vår første øvelse var et rent helvette. Helt sykt igrunn.

 

Laget mitt fikk 20 liter drikkevann på de første 24 timene. (13 mann)

Endte med at jeg holdt på å bli sendt hjem da jeg besvimte, samt at 2 kollapset under marsjen siste dagen.. 

Kompsjef/troppsjef har beklaget sterkt, men er liksom dumt å si det under evalueringen etter øvelsen...

 

Dette gjorde at øvelsen som igrunn hadde vært a walk in the park ble et helvette..

9393395[/snapback]

 

 

13 mann på et lag ? Wow, det var litt mye. Og bare 20 liter vann :nei:

 

På øvelsene til nå har vi bare hatt 6 mann på hvert lag og hadd med oss 20 liter vann, det går fint 1 dag ihvertfall :)

Lenke til kommentar
13 mann på et lag ? Wow, det var litt mye. Og bare 20 liter vann :nei: 

 

På øvelsene til nå har vi bare hatt 6 mann på hvert lag og hadd med oss 20 liter vann, det går fint 1 dag ihvertfall :)

9406010[/snapback]

 

 

Vi er 54 mann i troppen tror jeg, og delt opp i 4 lag.. Det er i hvertfall 13 stk. på laget mitt :)

 

Vi gikk med f1,gru,stridssekk, ludvigsekk.. I tillegg bærer jeg blyklumpen av en an/prc-77 i tillegg. Alt dette i sommervarmen og for lite vann ble et helvette :p

Lenke til kommentar
Vi gikk med f1,gru,stridssekk, ludvigsekk.. I tillegg bærer jeg blyklumpen av en an/prc-77 i tillegg. Alt dette i sommervarmen og for lite vann ble et helvette :p

9406978[/snapback]

 

Haha, jeg trodde denne var utgått jeg. Bar rundt på en sånn en på FOS 06 jeg også, men i løpet av førstegangstjenesten har jeg ikke sett eller hørt noe til den. Dere her ikke bærbare MRR-satser da?!

Lenke til kommentar
Noen som har vært hatt førstegangstjeneste i heimevernet og kan fortelle litt om opplevelsen, hva du gjorde der og slikt? Det hadde vært flott :) Bare lurer, siden det er 6 mnder, og kjenner ingen som har vært i heimevernet.

9406074[/snapback]

 

film sier mer enn 1000 ord...

 

last ned og nyt: http://files.filefront.com/Mil+action+med+...;/fileinfo.html

9414519[/snapback]

 

Det samme de gjør i heimevernet eller? Uansett, laster ned :)

Lenke til kommentar
Noen som har vært hatt førstegangstjeneste i heimevernet og kan fortelle litt om opplevelsen, hva du gjorde der og slikt? Det hadde vært flott :) Bare lurer, siden det er 6 mnder, og kjenner ingen som har vært i heimevernet.

9406074[/snapback]

 

film sier mer enn 1000 ord...

 

last ned og nyt: http://files.filefront.com/Mil+action+med+...;/fileinfo.html

9414519[/snapback]

 

Det samme de gjør i heimevernet eller? Uansett, laster ned :)

9414613[/snapback]

 

det er heimeværnet...

 

thesinner: vi hadde jo ikke med kamera hele tiden da, filmet f.eks ikke gjørmeløpet eller 3-mils joggetur.

 

skjer mye mer enn det som du ser der, men det er en liten smakebit av hva det går ut på. OIBO og SIBO er det jo ganske mye av i tjenesten, men lite av på filmen da det er upraktisk å ha med seg kamera når man løper rundt i en mørk kjeller sammen med 7 andre, det kan bli fort ødelagt

Lenke til kommentar

Jeg fikk et varsel om innkalling til luftforsvaret ved en av sjøforsvarets skoler for et par måneder siden. Det sto at jeg skulle inn i januar. Mer info fikk jeg ikke, og har ikke fått siden. Jeg regner med at de gir meg mere info i god tid før de shipper den late ræva mi til gokk.

Endret av Fhtagn
Lenke til kommentar
Jeg fikk et varsel om innkalling til luftforsvaret ved en av sjøforsvarets skoler for et par måneder siden. Det sto at jeg skulle inn i januar. Mer info fikk jeg ikke, og har ikke fått siden. Jeg regner med at de gir meg mere info i god tid før de shipper den late ræva mi til gokk.

9418854[/snapback]

 

 

Får vel innkalling snart hvis du fikk varsel om innkalling om at du skulle inn til Januar neste år.

Lenke til kommentar
Jeg fikk et varsel om innkalling til luftforsvaret ved en av sjøforsvarets skoler for et par måneder siden. Det sto at jeg skulle inn i januar. Mer info fikk jeg ikke, og har ikke fått siden. Jeg regner med at de gir meg mere info i god tid før de shipper den late ræva mi til gokk.

9418854[/snapback]

 

Gokk?

 

Til å begynne med skal du nok til KNM Harald Haarfagre, på Madla like utafor Stavanger, og det kan jo vere en fin by å ha rekrutten, om en litt kjedelig midt på vinteren. (Bedre om sommaren, når det er fint vær og i det heile tatt)

Var der sjølv for litt over et år sida, men då i blått og ikkje grønt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...