Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke tenk så mye på tidsrammer når dere bretter skapet de første gangene, blir ikke godkjent uansett. Å det er meningen at dere skal få 101 omvasker, sett dere ned og spill kort på rommet til de Ubisene bestemmer seg for at de er lei. Så kan dere vaske rommet så dere får godkjent.

9280559[/snapback]

Det finnes varianter...

Bl.a. hørte jeg historien (sann?) om da rekruttene skulle ha sin første rom- og skapsjekk. Sersjantene hadde sine gloser klare, men veteranene hadde en plan. Rekruttene ble satt på gangen mens veteranene gikk igjennom rommet med finkam. Da alt var klart så var det klart, og sersjanten som inspiserte begynte å ane uråd, fort. Selv ikke hvit-hanske-innunder-feltsengkanten fungerte. Fyren ble desperat og det ble tidenes gjennomgang. Det endte med at sersjanten demonterte sokkelen for lyspæra i taket, fant støv og fikk sin utløsning. Så ble det bare med den ene omvasken da.

Det slår meg at det er lite med festelige historier fra Forsvaret her, er førstegangstjenesten blitt kjedelig??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Trenger igrunn svar på dette fort, ASAP:

- Hvordan finner de størrelsen på uniformen din?

9288155[/snapback]

Ser på deg og tipper.

Lenke til kommentar
Trenger igrunn svar på dette fort, ASAP:

- Hvordan finner de størrelsen på uniformen din?

9288155[/snapback]

se over.

Men husk at i militæret er det også størrelsene S, M og L, dette betyr Stor, Medium og Liten, IKKE small, medium og large, som ellers i norge...

Lenke til kommentar
Hva synes befal om at jeg tar med et lite digitalt kamera?

9288801[/snapback]

det er nok greit det.

husk at det oftest er ulovlig å ta bilder inne i leiren da

9288945[/snapback]

aldri hørt noe om at det ikke er lov til å ta bilder i leiren.

Eneste jeg har hørt er at det ikke er lov til å ta bilder av noe teknisk matriell.

Og å legge ut bilder av seg selv med patronremser over skuldra og våpen i al qaida style, sånne ting.

Men russerne vet vel hvordan alle leirene i norge ser ut uansett

Lenke til kommentar
Hva synes befal om at jeg tar med et lite digitalt kamera?

9288801[/snapback]

det er nok greit det.

husk at det oftest er ulovlig å ta bilder inne i leiren da

9288945[/snapback]

aldri hørt noe om at det ikke er lov til å ta bilder i leiren.

Eneste jeg har hørt er at det ikke er lov til å ta bilder av noe teknisk matriell.

Og å legge ut bilder av seg selv med patronremser over skuldra og våpen i al qaida style, sånne ting.

Men russerne vet vel hvordan alle leirene i norge ser ut uansett

9289059[/snapback]

det skal være sånn "fotografering forbudt" utenfor alle leirene, det er mange bilder ute som ikke skulle ha vært der, etter loven.

Men jeg også har tatt en del bilder når jeg var ute, det gjorte stort sett alle andre også.

bare tenk litt over hva du tar bilder av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...