Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Er det ikke glock for noen?

9166083[/snapback]

 

har hørt at skarpskytter-troppen har glock, men vet ikke

9166147[/snapback]

 

Broren til en kompis av meg var HV skarpskytter, han fekk Mauser og glock. Fekk også bruke litt MØR og dei hadde tilgang til mye bra optikk. Han sa også at skarpskyttere fekk større frihet en andre og reisepenger til å reise rundt på skytterstevner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HV bruker AG-3, kommer du på skarpskytter-troppen tror jeg du får skyte med MØR, men ikke forvent noe annet en AG-3

9166034[/snapback]

De har Mauser og glock, samt sikkert en Ag-3 stående til pynt i skapet for bruk på vanlige øvelser.

9171855[/snapback]

 

Er det noen som har noe tips på hvordan man kan bli skarpskytter? Kan jo si at jeg har skutt en del på fritiden, treffer av og til og der er en interesse så er villig til å bruke mye tid på det og reise på stevner?

Lenke til kommentar

Jepp, men man kan flytte over dit etterpå. Men husk at de har nok flere utedøgn, og noe kjipere øvelser. Forøvrig er Kp.B mye slummere enn Kp.A på værnes. Tror vi fikk 2 refs tilsammen, mens Kp.A kom over 10. Kp.A hadde i tillegg noen flere døgn i felt, mens vi fikk etikk undervisning. Som er fire studiepoeng om du tar eksamen, noe som var ekstremt lett.

Lenke til kommentar
Hvor er du da igjen? Fint at alt går bra =)

 

Drar om en ukes tid, natt toget til gardermoen. Men er litt usikker på den bussen som skal gå derfra til dit vi skal. Noen som vet noe om den?

9191913[/snapback]

 

Er på Værnes :)

 

Hvor skal du? Sessvollmoen?

 

Snart innrykk.

 

Hvor mye sivile klær trenger man? Kun de man kommer i eller ca et ekstra sett?

9192939[/snapback]

 

Hm, vi har uniformsplikt i nesten 2 uker.. Eneste vi får bruke er sivilt undertøy og joggesko før den tid.

 

Så kommer ann på når du har tenkt deg hjem for å hente mer :)

Lenke til kommentar

Værnes ja, da er du jo ikke så langt fra meg nå :) Har bodd på stjørdal i mange år, så hvis du lurer på noe om miljøet, bare ta kontakt!

 

Ja, skal til sessvollmoen en "snartur". Blir sendt med fly til bardufoss senere på dagen, såvidt jeg vet.

 

Edit: Hva er forresten risken ved å bli sendt hjem, pga. dårlig form? :p

 

Er ikke i verdens beste form atm, men vil bruke forsvaret til å komme i form. Sålenge de ikke finner noe skummelt i blodet, hvordan ligger det ann da med slikt?

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

hehe, ja det var det da. Vel, laksefiske i stjørdalselva er jo populært for de som liker det.

 

Ellers er det hanggliding fra et fjell litt nordover, skatval ca. Men har bare sett at det skjer, vet ikke om det er åpent for alle. Ellers har du jo svømmehallen som ligger litt innover sentrum, 15min gange fra stasjonen. Så har du jo div. Taekwon-do klubber, men vet ikke hvor aktuelt det er, det koster jo litt og du må jo melde deg inn. Tror det er noen kickboksing klubber og.

Lenke til kommentar
Snart innrykk.

 

Hvor mye sivile klær trenger man? Kun de man kommer i eller ca et ekstra sett?

9192939[/snapback]

 

Hm, vi har uniformsplikt i nesten 2 uker.. Eneste vi får bruke er sivilt undertøy og joggesko før den tid.

 

Så kommer ann på når du har tenkt deg hjem for å hente mer :)

9194570[/snapback]

 

Den formuleringen sa meg ikke en døyt.

Lenke til kommentar
Edit: Hva er forresten risken ved å bli sendt hjem, pga. dårlig form? :p

 

Er ikke i verdens beste form atm, men vil bruke forsvaret til å komme i form. Sålenge de ikke finner noe skummelt i blodet, hvordan ligger det ann da med slikt?

9194633[/snapback]

 

den er ca lik 0, du skal være i ekstremt dårlig form for å slippe pga form

Lenke til kommentar
Snart innrykk.

 

Hvor mye sivile klær trenger man? Kun de man kommer i eller ca et ekstra sett?

9192939[/snapback]

 

Hm, vi har uniformsplikt i nesten 2 uker.. Eneste vi får bruke er sivilt undertøy og joggesko før den tid.

 

Så kommer ann på når du har tenkt deg hjem for å hente mer :)

9194570[/snapback]

 

Den formuleringen sa meg ikke en døyt.

9195305[/snapback]

De første to ukene får du ikke forlate leiren og du får ikke gå i sivile klær. Etter det kan du gå sivilt etter endt tjeneste. Det spørs på når du skal hjem igjen hvor mye klær du trenger ta med deg. Du trenger egentlig ingenting, men kan være greit med et skift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...