Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Hvor jeg skal?

Skal til Værnes til vinteren, og så etter det blir jeg vell overført til HV-07...

Men hvis det var hvor jeg kunne tenke meg utenlands så må det vell være Nord-Afghanistan...

Btw. ikke mye rambo i reddot, han tar jo alt fra hofta uansett...

Prøver bare å komme i det 21. århundre :p

9157147[/snapback]

den filmen er fra værnes...

btwm rambo skyter gjerne med store automat-våpen, som du faktisk skal skyte fra hofta, ihvertfall med MG, usikker på om det er slik med alle, men regner med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men en annen ting, gidder jo ikke å ha bilen stående hjemme i 12 mnd. får men dekket noe av utgiftene ved det?  hvis ikke så er det like greit å ta den med oppover...

9157314[/snapback]

Hvis du har/hadde bruk for bil jobbsammenheng, men jeg som tidvis pendler i helgene fikk ikke støtte siden det gikk buss. Bare som en liten opplysning tar den bussen 6timer i tillegg må jeg ha en ekstra overnatting grunnet fergeavganger om jeg skulle ha tatt den. Med bil tar det ca 3timer.

Lenke til kommentar
Skal du knatte avårde med AG'en på full faen må du ha den på hofta og, støtte over den med venstre arm så recoilen ikke flerrer våpnet oppover :p

Det er hvertfall en metode, sikkert den for nybegynnere. Fins sikkert flere.

9157603[/snapback]

det var ikke det vi gjorde med AG`n men, vi hadde den på vanlig måte, og plaffet på flerskudd(full auto), tror det er mye bedre når man bare har 20 skudd i magasinet...

Lenke til kommentar

Det er vel ingen automatvapen man faktisk skal skyte med fra hofte. Men gjerne liggende eller fastmontert som er tingen. Men det finnes metoder for a skyte iallefall litt presist annet en de nevnte.

For a skyte staende flerskudd kan man bare ta reima og losne den fra kolben og sta pa enden sa gar ikke vapenet oppover;)

Lenke til kommentar

Haha rått!

For dei som klarer det må jo Ag-3 være barnemat? Men sant, den er jo ganske tung, så det hjelper nok mye, men sterk må man være uansett...

Et spørsmål til her:

Bruker HV 40mm granatkaster? Der det noe man kan søke om å få kurs på, eller er det den som har minst lyst på den som får den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...