Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hyrlen har du fått spurt kompisen din angå "kontrakten" han skulle få av Liè? (Inntkrav etc)

9130379[/snapback]

Sendte ikke jeg deg PM?

 

Tror hvertfall jeg gjorde det. De hadde for en måned siden ingen folk utenlands, å Lie er ikke med på noen turer lenger. Rekrutteringen er visst også ganske laber, dermed går kvaliteten på folka han får inn ned.

Lenke til kommentar
Hyrlen har du fått spurt kompisen din angå "kontrakten" han skulle få av Liè? (Inntkrav etc)

9130379[/snapback]

Sendte ikke jeg deg PM?

 

Tror hvertfall jeg gjorde det. De hadde for en måned siden ingen folk utenlands, å Lie er ikke med på noen turer lenger. Rekrutteringen er visst også ganske laber, dermed går kvaliteten på folka han får inn ned.

9136557[/snapback]

 

Så man behøver ikke å ha mange år med militærerfaring? Hvordan er det med alder? Kan jeg prøve meg som 18/19år?

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Hyrlen har du fått spurt kompisen din angå "kontrakten" han skulle få av Liè? (Inntkrav etc)

9130379[/snapback]

Sendte ikke jeg deg PM?

 

Tror hvertfall jeg gjorde det. De hadde for en måned siden ingen folk utenlands, å Lie er ikke med på noen turer lenger. Rekrutteringen er visst også ganske laber, dermed går kvaliteten på folka han får inn ned.

9136557[/snapback]

 

Så man behøver ikke å ha mange år med militærerfaring? Hvordan er det med alder? Kan jeg prøve meg som 18/19år?

9137312[/snapback]

Ville holdt meg unna hele Espen Lie og hans gjeng, i tillegg ser det ut som han gitt seg med utenlands satsning (fritidsturer, wtf?). Er mange andre selskap, i tillegg er f.eks militæret mye tryggere :)

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Et spørsmål her...

 

Skal inn i HV til vinteren, og gleder meg :D

Men spørsmålet:

 

Kan jeg kjøpe bedre utstyr og bruke det? Som foreksempel et holografisk/reddot sikte til agen og annet?

 

Tenker da så klart etter rekrutten..

 

Er hvertfall slik i den amerikanske hæren, leste et stykket fra en bok av Maj. J. Plaster om en som hadde fått et ACOG sikte da han reiste til Iraq av faren sinn, en kule hadde komme rett i site og stoppa, og det redda livet han sitt :D

Kan hende at Acog er standar utstyr nå for tiden, men det var ikke poenget...

 

Noe optikk på agen øker effektiviteten uansett, og etter rekrutten burde slikt være lov?...

Lenke til kommentar

tviler sterkt på at du får lov til det, regelen er jo at alle skal stille med likt utstyr, hvis ALLE har det, så ok, men de liker dårlig at 1 person har slikt

 

edit: du har grunn til å glede deg, her har du en lite "preview" av hva du skal:

 

http://files.filefront.com/Mil+action+med+...;/fileinfo.html

 

edit2: siktet kommer også trolig til å bli ødelagt når du drar det med ut i skogen ca hver dag, AG`n får HARD behandling

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Poenget er at du skal lære det på den ordentlige måten først, så kan du sikkert slenge på masse ekstrautstyr når du skal i ordentlig krig engang.

Å lære å skyte med fancy 3d-mega-lasersikter fra starten av blir jo som å lære å kjøre bil med automatgir. Med en gang det fancy siktet går tomt for batteri er du hjelpeløs.

 

Du skal ikke ha "mest mulig effektivitet" på øvelser i førstegangstjenesten, du skal lære det skikkelig fra bunnen av. Pluss at offiserene som trener dere i skyting selvsagt vil hyle "Hva i helvete er det du har der, menig xxx?"

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Ah.. rå film aklla! Dette kan bli bra ja...

 

Jo, det er jo viktig å lære basic først så klart, men så er jeg ikke en fersk skytter heller da... og det med at alle skal ha likt trekker jo bare ned dei mest ivrige kansje?

Men det er jo bare førstegangsteneste :)

Satser på å komme i utenlandsteneste hvis jeg får muligheten, og da må jeg vell få lov?

(Stakkars foreldrene mine, dei kommer til å bli helt rusk hvis jeg skal. :( Husker når jeg kryssa ja på om jeg kunne tenke meg slik teneste under sesjonen, dei lurte på om jeg ville dø og om livet ikke var vært å leve før jeg skjønte hva dei snakka om. Og skulle få broren min som er ex-Major til å snakke formuft i meg)

 

Det med at sikte kan gå i stykker... EoTech sikter tåler ganske mye, kan til og med bruke det når glasset er knust bort og resten nesten most. Men dei er ganske dyre da, og så klart hadde jeg kunne tatt det av raskt når jeg skulle i skogen og hoppe!

 

Jeje takker for svar, men det kan jo ikke skade å bare spør befalet om det er mulighet for å kunne bruke litt ekstrautstyr av og til, kansje serlig når jeg er ferdig utdanna soldat?

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar

Hvor jeg skal?

Skal til Værnes til vinteren, og så etter det blir jeg vell overført til HV-07...

Men hvis det var hvor jeg kunne tenke meg utenlands så må det vell være Nord-Afghanistan...

 

Btw. ikke mye rambo i reddot, han tar jo alt fra hofta uansett...

Prøver bare å komme i det 21. århundre :p

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...