moshpit Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Skal inn i Sambandsbataljonen 13. august.Noen aner om det er muligheter for å ta kurs i mattematikk (2MX) og fysikk (2FY)? Kan spare sykt mye tid om jeg får tatt noe under førstegangstjensten. 9121053[/snapback] 2FY er mulig og jeg regner med 2MX også.. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 har spist dær ett helt år nå, ikke vært plaget i hele tatt, svært få jeg kjenner osm ahr det også. 9110837[/snapback] Er du gal? De siste 6månende har det vært sånn "uff, ikke middag igjen >_<" Absolutt alt de lager er dårlig, De må ha seriøse problemer med hue sitt de som tilbreder og bestemmer hva vi skal spise... Hva er problemet med å ha litt semiferske brød på mårran? NEI, de skal mugne i minst 2 uker før det serveres. Og middagen er lagd av det samme hver gang, og det er dimmiterte kontigenter med årgang på minst 50år 9116232[/snapback] opplevde mugg på brødskivene to-tre ganger. Kan bare tenke meg hvor gammel middagen var uten at vi så no mugg. Jeg husker en gang vi hadde taco..en uke etter fikk vi samme kjøtt til middagen, bare enda tørrere.. og 4 dager etter der igjen fikk vi samme kjøttet til lunsj. Og det er ikke tull en gang! Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvor fester man når man er i Indre Troms? Tromsø? 9057028[/snapback] Litt slitsomt å måtte dra så langt for litt festing da. Må i så fall søke perm og bo på hotell en helg i Tromsø. Nei, festing foregår på Svingen og på Arctic Club i Bardufoss. Forferdelig svette steder begge to, men som alle vet: "Svingen er tingen", som Radio Bardufoss så fint sier det 9058081[/snapback] Er jo ikke akkurat slitsomt da. sitte på en buss i 2 timer og så ta inn på hotell og feste på kvelden. Det er verdt det å komme seg til en by og sivilt liv innimellom Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Hvor fester man når man er i Indre Troms? Tromsø? 9057028[/snapback] Litt slitsomt å måtte dra så langt for litt festing da. Må i så fall søke perm og bo på hotell en helg i Tromsø. Nei, festing foregår på Svingen og på Arctic Club i Bardufoss. Forferdelig svette steder begge to, men som alle vet: "Svingen er tingen", som Radio Bardufoss så fint sier det 9058081[/snapback] Er jo ikke akkurat slitsomt da. sitte på en buss i 2 timer og så ta inn på hotell og feste på kvelden. Det er verdt det å komme seg til en by og sivilt liv innimellom 9122351[/snapback] Hadde vært best om dere holdt dere på innlandet da, for min del. Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Halve klassen min fra VGS flytter til Tromsø så jeg har planer om å besøke dem i frihelger. Dette bør vel være mulig? Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Burde gå veldig fint det. Med uniform får du greie bussbilletter med 90% avslag. Bardufoss - Tromsø koster da 25 kr og det er veldig overkommelig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 (endret) Lurer på det samme, men ikke med økonomiske begrensninger. Det er heller det med fri som jeg avhenger av. Kunne ha tenkt meg å få tatt et par turer til søskenbarna mine da jeg først er i trondheimsområdet. Får man ofte fri i helgene? Endret 22. juli 2007 av espennyh Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Spørsmålet er heller om man ofte har tjeneste i helgene. Svaret er at det har du svært sjelden. Unntaket vil være om du er på øvelse, har kurs eller om du har sagt ja til utføre andre former for oppdrag/oppgaver som krever helgejobbing. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Men kan man bare reise hjem når man vil, hvis det ikke er noe å gjøre i helgene? Eller må man be om tillatelse for å forlate leiren i helgen? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Lurer på det samme, men ikke med økonomiske begrensninger. Det er heller det med fri som jeg avhenger av. Kunne ha tenkt meg å få tatt et par turer til søskenbarna mine da jeg først er i trondheimsområdet. Får man ofte fri i helgene? 9122672[/snapback] Er du i HV på værnes får du stort sett fri hver helg, hadde vel utenom rekrutten 2 helger på basen som jeg måtte være grunnet vakt og mønstring o.l Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Ikke at det er så mye å finne på i stjørdal da men. Evt. bamses eller napoli tur. Hviis man ikke tar toget til trondheim da Lenke til kommentar
k-r-l Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Javell, nå er jeg også i militæret, går befalskole, eller begynner 8 august (etter 3 ukers perm) kjente hvor fysisk og psykisk felt uka var det var ganske hart ja. Går BY Bravo klasse på Luftforsvarets befal skole kjevik. noen andre her som gå der nå? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg skal også på Kjevik, oppmøte 7. august, men som del av Flyskolen. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hvor fester man når man er i Indre Troms? Tromsø? 9057028[/snapback] Litt slitsomt å måtte dra så langt for litt festing da. Må i så fall søke perm og bo på hotell en helg i Tromsø. Nei, festing foregår på Svingen og på Arctic Club i Bardufoss. Forferdelig svette steder begge to, men som alle vet: "Svingen er tingen", som Radio Bardufoss så fint sier det 9058081[/snapback] Er jo ikke akkurat slitsomt da. sitte på en buss i 2 timer og så ta inn på hotell og feste på kvelden. Det er verdt det å komme seg til en by og sivilt liv innimellom 9122351[/snapback] Hadde vært best om dere holdt dere på innlandet da, for min del. 9122461[/snapback] Egentlig så er det ingen av oss som har lyst til å være så langt nord i første omgang. Når vi først måtte være så jævla langt nord, måtte man gjøre det beste ut av det og derfor er det greit å kunne gjøre noe ikke-militært som å feste i Tromsø. Hadde vi hatt valget hadde vi selvfølgelig ikke dratt så langt nord. Synes du heller burde sette deg inn i vår situasjon isteden for å "jævla søringa". Den har jeg hørt så altfor meget. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Egentlig så er det ingen av oss som har lyst til å være så langt nord i første omgang. Når vi først måtte være så jævla langt nord, måtte man gjøre det beste ut av det og derfor er det greit å kunne gjøre noe ikke-militært som å feste i Tromsø. Hadde vi hatt valget hadde vi selvfølgelig ikke dratt så langt nord. Synes du heller burde sette deg inn i vår situasjon isteden for å "jævla søringa". Den har jeg hørt så altfor meget. 9125068[/snapback] Jeg har vært i deres situasjon. 6 måneder med trønderbart og karsk. Å jeg har hørt "jævla nordlending" nok Å vi gjorde akkurat det samme som dere, drikker oss drita på hotellrommet og invaderer utesteder og krangler med dørvaktene Lenke til kommentar
mr. Bjerre Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Javell, nå er jeg også i militæret, går befalskole, eller begynner 8 august (etter 3 ukers perm) kjente hvor fysisk og psykisk felt uka var det var ganske hart ja. Går BY Bravo klasse på Luftforsvarets befal skole kjevik. noen andre her som gå der nå? 9123651[/snapback] Går du UB-kurset med lederutdanning? Skal søke meg inn på det, valgte vakt og sikring. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Erfaren norsk offiser drept i Afghanistan Trist å lese om sånt. Sikkert ikke siste nordmann som må bøte med livet der nede. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Egentlig så er det ingen av oss som har lyst til å være så langt nord i første omgang. Når vi først måtte være så jævla langt nord, måtte man gjøre det beste ut av det og derfor er det greit å kunne gjøre noe ikke-militært som å feste i Tromsø. Hadde vi hatt valget hadde vi selvfølgelig ikke dratt så langt nord. Synes du heller burde sette deg inn i vår situasjon isteden for å "jævla søringa". Den har jeg hørt så altfor meget. 9125068[/snapback] Jeg har vært i deres situasjon. 6 måneder med trønderbart og karsk. Å jeg har hørt "jævla nordlending" nok Å vi gjorde akkurat det samme som dere, drikker oss drita på hotellrommet og invaderer utesteder og krangler med dørvaktene 9126129[/snapback] Så hva klager du på da? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Erfaren norsk offiser drept i Afghanistan Trist å lese om sånt. Sikkert ikke siste nordmann som må bøte med livet der nede. 9128027[/snapback] Trist var det. Der sprakk bobla om at HJK/FSK er uovervinnelige, i hvert fall. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Egentlig så er det ingen av oss som har lyst til å være så langt nord i første omgang. Når vi først måtte være så jævla langt nord, måtte man gjøre det beste ut av det og derfor er det greit å kunne gjøre noe ikke-militært som å feste i Tromsø. Hadde vi hatt valget hadde vi selvfølgelig ikke dratt så langt nord. Synes du heller burde sette deg inn i vår situasjon isteden for å "jævla søringa". Den har jeg hørt så altfor meget. 9125068[/snapback] Jeg har vært i deres situasjon. 6 måneder med trønderbart og karsk. Å jeg har hørt "jævla nordlending" nok Å vi gjorde akkurat det samme som dere, drikker oss drita på hotellrommet og invaderer utesteder og krangler med dørvaktene 9126129[/snapback] Så hva klager du på da? 9128700[/snapback] Er vel gjerne du som klager. Sier bare at jeg ikke ville hatt en hel garnison av meg selv dritings på byen i Tromsø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå