Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

skapet ble hos oss sjekket hver dag, også etter rekrutten.

Det er ikke plass til annet enn utstyr for hygiene i skapet, selv om det finnes mange måter å gjemme saker slik at de ikke finner det i skapet...

Legger med et bilde av skap som de fleste har, og hvordan dette skal se ut under inspeksjon.

 

du får heller ikke tid til å bruke den under rekrutten, da jeg var rekrutt startet dagen 06:00 og slutte ca 22:50, og det var absolutt ikke tid til noe laptop imellom, senere var det gjerne 06:00-15:00, og ofte lange pauser innimellom...

post-27317-1183975043_thumb.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, men det trengs...

vi risikerte å få fly-alarm, dvs at alt lys slukkes, og vi skulle møte fullt påkledd med nødvendig utstyr innen X minutter.

Sekken var stort sett alltid paket og klar for å dra ut i felt, var bare å dra den ned fra hylla, og man hadde det nødvendigste(koma-genser, anna-bukse, unld-undertøy, vanlig untertøy osv...)

lærte alt om utstyrsorden der, husker en gang vi fikk ordre om å pakke telt og være klare innen 15 min til å dra når vi lå å sov ute i felten, tok 5 min, så var alt pakket og klart, så var det 10min med do-pause og "teknisk hvil" før vi satte i gang med godt over 3 mil med masj

Lenke til kommentar

jeg sliter med skulderlukasjon, og skal opereres mot dette i august/september. har blitt innkalt til panserbataljonen til januar, men vet ikke hvordan det blir med tanke på skulderen min. noen som har noen erfaring når det kommer til skader/operasjon og militæret? jeg håper å klare å bli rehabilitert før jeg skal inn i januar, men ingenting er jo sikkert.. og jeg har heller ingen planer om å fortelle militæret om skaden min/operasjonen jeg skal ha heller..

Lenke til kommentar
du får heller ikke tid til å bruke den under rekrutten, da jeg var rekrutt startet dagen 06:00 og slutte ca 22:50, og det var absolutt ikke tid til noe laptop imellom, senere var det gjerne 06:00-15:00, og ofte lange pauser innimellom...

Hvorfor er dagene så lange egentlig? Hva går tiden med på? Trening? Skyting?

Lenke til kommentar
du får heller ikke tid til å bruke den under rekrutten, da jeg var rekrutt startet dagen 06:00 og slutte ca 22:50, og det var absolutt ikke tid til noe laptop imellom, senere var det gjerne 06:00-15:00, og ofte lange pauser innimellom...

Hvorfor er dagene så lange egentlig? Hva går tiden med på? Trening? Skyting?

9041478[/snapback]

 

kan gi deg ett eksempel på en dag...

06:00-07:00, vask og mat.

08:00-08:30, oppstilling

08:30-15:30 Skytebane

16:00-18:00 tilpassning av GRU

18:00-20:00 trening på VIP-transport

20:00-21:50 trening(jogge)

 

 

Henrik2k: de var gjennom værre ting enn å få siktemiddelet vendt innover, som krabbing i skogen med den og slikt, vi tok ikke akkurat vare på dem.

Tror det var ca 2 av 3 ag`r som ble kastet når vi var ferdige :cool:

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...