Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

skapet ble hos oss sjekket hver dag, også etter rekrutten.

Det er ikke plass til annet enn utstyr for hygiene i skapet, selv om det finnes mange måter å gjemme saker slik at de ikke finner det i skapet...

Legger med et bilde av skap som de fleste har, og hvordan dette skal se ut under inspeksjon.

du får heller ikke tid til å bruke den under rekrutten, da jeg var rekrutt startet dagen 06:00 og slutte ca 22:50, og det var absolutt ikke tid til noe laptop imellom, senere var det gjerne 06:00-15:00, og ofte lange pauser innimellom...

post-27317-1183975043_thumb.jpg

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holy shit! Skaporden :---|

I hyllene mine lå det sivile ting, og alt militært befant seg i det store hullet. Jævlig bra materiellkontroll, da, siden det var bare en plass ting kunne befinne seg.

Må sjekke om jeg finner et bilde av det.

Lenke til kommentar

joda, men det trengs...

vi risikerte å få fly-alarm, dvs at alt lys slukkes, og vi skulle møte fullt påkledd med nødvendig utstyr innen X minutter.

Sekken var stort sett alltid paket og klar for å dra ut i felt, var bare å dra den ned fra hylla, og man hadde det nødvendigste(koma-genser, anna-bukse, unld-undertøy, vanlig untertøy osv...)

lærte alt om utstyrsorden der, husker en gang vi fikk ordre om å pakke telt og være klare innen 15 min til å dra når vi lå å sov ute i felten, tok 5 min, så var alt pakket og klart, så var det 10min med do-pause og "teknisk hvil" før vi satte i gang med godt over 3 mil med masj

Lenke til kommentar

jeg sliter med skulderlukasjon, og skal opereres mot dette i august/september. har blitt innkalt til panserbataljonen til januar, men vet ikke hvordan det blir med tanke på skulderen min. noen som har noen erfaring når det kommer til skader/operasjon og militæret? jeg håper å klare å bli rehabilitert før jeg skal inn i januar, men ingenting er jo sikkert.. og jeg har heller ingen planer om å fortelle militæret om skaden min/operasjonen jeg skal ha heller..

Lenke til kommentar

Skaporden i Garden. Av en kamerat som hadde rekrutten på Heistadmoen for en stund tilbake. Dere skulle gjerne ha fått sett skapet mitt. Men det så kun bra ut til inspeksjon. Så jeg fikk en del kjeft utenom. Men DIMMET nå :D

post-38463-1184024505_thumb.jpg

Lenke til kommentar
du får heller ikke tid til å bruke den under rekrutten, da jeg var rekrutt startet dagen 06:00 og slutte ca 22:50, og det var absolutt ikke tid til noe laptop imellom, senere var det gjerne 06:00-15:00, og ofte lange pauser innimellom...

Hvorfor er dagene så lange egentlig? Hva går tiden med på? Trening? Skyting?

Lenke til kommentar

Hvorfor er dagene så lange egentlig? Hva går tiden med på? Trening? Skyting?

9041478[/snapback]

kan gi deg ett eksempel på en dag...

06:00-07:00, vask og mat.

08:00-08:30, oppstilling

08:30-15:30 Skytebane

16:00-18:00 tilpassning av GRU

18:00-20:00 trening på VIP-transport

20:00-21:50 trening(jogge)

Henrik2k: de var gjennom værre ting enn å få siktemiddelet vendt innover, som krabbing i skogen med den og slikt, vi tok ikke akkurat vare på dem.

Tror det var ca 2 av 3 ag`r som ble kastet når vi var ferdige :cool:

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
FYFO (fysisk fostring) er HAT! Bortsett fra ballspill osv, men jogging suger!

9043985[/snapback]

Da tror jeg du hadde hatet meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...