Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Kjenner en person som har røyket hasj nylig. Han har blitt innrullert nå til august. Han lurte på om det er noen muligheter for at de finner ut dette? Blodprøver etc?

8985000[/snapback]

De tar blodprøver av alle rekruttene for å avdekke slikt, og eventuelle sykdommer man kan ha. Ryktene skal ha det til at det er blitt avdekket både kreft og graviditet på disse blodprøvene, men sannheten i dette kan jeg verken bekrefte eller avkrefte.

8985274[/snapback]

På forsvaret sine hjemmesider står det ganske klart at det verken blir avlagt urin eller blodprøve på sesjon.

Ikke urinprøve

Tiden hvor du måtte å tisse i et lite plastbeger er over. Forsvaret sluttet med urinprøve på sesjon i 2005. I motsetning til det mange tror, ble ikke urinprøven brukt til å påvise narkotikamisbruk. Urinprøven ble derimot brukt til å måle blant annet proteinnivået i kroppen og målinger i forbindelse med eventuell diabetes. Det blir heller ikke tatt blodprøve.

http://www.mil.no/felles/vpv/start/article...rticleID=128657

Edit: ...på sesjon...

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men altså, 9 august, min innreise dag. Skal ned til sessvoll også nordover til bardufoss, sikkert samme dag.

Hva skal jeg egentlig ha med, utenom det nødvendige(ID, penger, mobil osv)?

Klær? Toalettsaker? PC?

Hørt noe rykter om at det er uniformpåbud de første 2 ukene eller noe, men vet jo ikke når første perm er.

Lenke til kommentar

Rekruttperioden er vel på 2måneder, såvidtt jeg har skjønt.

For min del skal jeg bare ned til sessvollmoen i et par timer, før jeg skal nordover igjen til bardufoss.

Snakket med VPV nå, og det var vist dårlig med å få dekka fly fra trondheim til oslo.

7 timer på tog. jippi!

Lenke til kommentar

Om det er noe som heter USK-Kurs, utskrevet sersjant, i forsvaret? Onkelen min pratet om dette i går. Han sa at det var befalskurs, som man kunne søke seg inn på hver tredje måned eller noe. Men jeg har ikke hørt noe om dette før, og lurer på om dette kun var da han var i militæret på slutten av 80-tallet.

Lenke til kommentar

For min del skal jeg bare ned til sessvollmoen i et par timer, før jeg skal nordover igjen til bardufoss.

Snakket med VPV nå, og det var vist dårlig med å få dekka fly fra trondheim til oslo.

7 timer på tog. jippi!

9000829[/snapback]

Da er det mao. minst like dårlig med fly fra Bergen til Oslo også :\

Nuvel, fuck VPV. Betaler heller litt ekstra for å ta et tidlig morgenfly enn å sitte på toget hele natten.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
jeg reiser 23 juli til Madla. rekruttskolen frister ikke noe særlig, men er litt spent på hvordan det blir etter de første 6 ukene.

9002052[/snapback]

Madla er kos. God mat +hyggelige UB-korporaler, befal osv. Rekrutt perioden er verst. Mye stress i starten men du blir vant, alt blir rutine. Men går fort, jeg var inne 5 uker før jeg dimma:P, men fikk med meg det meste. Dimma pga. rygg.

Har en del kompiser som sitter på kontor, noen er vakt, hundeførere osv.

Lenke til kommentar

i rekrutten rekker du nok ikke hjem, resten er avhengig av hva du skal drive med...

f.eks jeg hadde fri stort sett etter kl 16:00, og kunne da gjøre hva jeg ville, og fri i helgene.

men andre har gjerne turnus, og har f.eks 2 uker på og 2 uker av.

men du kommer garantert til å kunne være mye hjemme

Lenke til kommentar
Skal inn til madla 22. Juli, hvordan er det med permisjon/fri i helger også videre, og forsåvidt også på kveldstid? Tingen er nemlig at jeg bor 20 min til fots fra leiren.

9003224[/snapback]

Skal inn på samme tid og sted som deg :w00t: . Men etter hva jeg har hørt så er det slik at under de 2 første ukene på rekrutten får man ikke lov til å forlate leiren..?

Lenke til kommentar
Skal inn på samme tid og sted som deg  :w00t:

9003733[/snapback]

:woot: Hyggelig å høre.

Men etter hva jeg har hørt så er det slik at under de 2 første ukene på rekrutten får man ikke lov til å forlate leiren..?

9003733[/snapback]

Joda, har hørt rykter om det jeg også.

Grunnen til jeg spør er at jeg har lyst til å ha med laptopen min, men er ikke sikker på om jeg vil ha den med når jeg møter opp for første gang.

Lenke til kommentar

7 timer på tog. jippi!

9000829[/snapback]

7 timer på tog. jippi!

9000829[/snapback]

Da er det mao. minst like dårlig med fly fra Bergen til Oslo også :\

Nuvel, fuck VPV. Betaler heller litt ekstra for å ta et tidlig morgenfly enn å sitte på toget hele natten.

9001552[/snapback]

Jeg fikk dekket flyreisen fra Bergen til Oslo. Skulle på Sessvollmoen. Samme fikk en kompis som dro fra Bergen -> Oslo -> Bardufoss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...