Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!

mandag 13. august på sessvollmoen.

indre troms, whuhuu!

8688310[/snapback]

Da har jeg fått endelige innkallings brev til Sambandsbataljonen i Bardufoss.  Skal møte 13 August klokken 8 på Gardemoen!

Noen flere som skal i Samband samme datoen?

8687920[/snapback]

Da ses vi der :) Jeg har også blitt kalt inn til SBBN.

Hvor mange er vi fra forumet nå 3-4?

8697448[/snapback]

Jeg skal også til Bardufoss, samband, på den aktuelle datoen :thumbup:

Endret av Nightwish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og på denne tiden er det lyst døgnet rundt, feltøvelser er som en lek, og solen steiker. Har vel vært et snitt på godt over 20 grader her oppe den siste uka. Så jeg kan nesten påstå at tjeneste i Nord-Norge er best med Januar-innrykket, da får man også 1 måneds betalt sommerferie (hvertfall for dem i SBBn).

8694060[/snapback]

Feltøvelser som en lek? Vi har da ikke hatt noen øvelser i sola bortsett fra litt på Cold Response? GP var kaldt, det snødde!

Godt over 20 grader? i SNITT? Geezz.. Snittet er på 10 grader maks! Vi fikk jo 3 ukers betalt juleferie så..

8698078[/snapback]

*flisespikkeri*

Merk deg at jeg ikkje nevnte at vi HAR hatt feltøvelser. Snakker bare generelt i tiden som er/var/kommer. Og ja, vi har faktisk hatt snitt på/ved/over 20 grader siste uka. Med unntak av utover kvelden. Jeg kan hvertfall ikkje klage på temperaturen her oppe.

Lenke til kommentar
Og på denne tiden er det lyst døgnet rundt, feltøvelser er som en lek, og solen steiker. Har vel vært et snitt på godt over 20 grader her oppe den siste uka. Så jeg kan nesten påstå at tjeneste i Nord-Norge er best med Januar-innrykket, da får man også 1 måneds betalt sommerferie (hvertfall for dem i SBBn).

8694060[/snapback]

Feltøvelser som en lek? Vi har da ikke hatt noen øvelser i sola bortsett fra litt på Cold Response? GP var kaldt, det snødde!

Godt over 20 grader? i SNITT? Geezz.. Snittet er på 10 grader maks! Vi fikk jo 3 ukers betalt juleferie så..

8698078[/snapback]

*flisespikkeri*

Merk deg at jeg ikkje nevnte at vi HAR hatt feltøvelser. Snakker bare generelt i tiden som er/var/kommer. Og ja, vi har faktisk hatt snitt på/ved/over 20 grader siste uka. Med unntak av utover kvelden. Jeg kan hvertfall ikkje klage på temperaturen her oppe.

8703212[/snapback]

Temperatur måles ikke i sola. Den måles i skyggen bare så det er sagt. Slutt.

Lenke til kommentar

Hvordan er det i heimevernet? Noe forskjellig fra militæret? Hvorfor er det bare 6 mnder egentlig?

Ps: Har hørt noe at man trenger navn/adresse til 2 personer over 25 år til sikkerhetsklarering, for å joine førstegangstjenesten? Stemmer dette?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hvordan er det i heimevernet? Noe forskjellig fra militæret? Hvorfor er det bare 6 mnder egentlig?

Ps: Har hørt noe at man trenger navn/adresse til 2 personer over 25 år til sikkerhetsklarering, for å joine førstegangstjenesten? Stemmer dette?

8710010[/snapback]

Heimevernet har kortere førstegangstjeneste, men du må også ha rep.øvelser årlig i mange år etterpå.

Det stemmer at man må ha to referanser, en som kjenner deg privat, og en fra jobbsammenheng.

Lenke til kommentar

8710010[/snapback]

Det er ikke nødvending å fylle ut de referansene om du ikke skal ha strengt hemmelig sikkerhetsklaring da... du får informasjon om det på innrykket

Lenke til kommentar

Hemmelig og oppover krever 2 referanser, men man pleier som regel å føre det opp selv om man bare skal ha Begrenset klarering. Dette gjøres fordi at slik informasjon er greit å ha dersom det skulle dukke opp noe spesielt (f.eks. at man har rulleblad, nærmeste familie med rulleblad, etc).

Endret av jocke
Lenke til kommentar
Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!

mandag 13. august på sessvollmoen.

indre troms, whuhuu!

8688310[/snapback]

Da har jeg fått endelige innkallings brev til Sambandsbataljonen i Bardufoss.  Skal møte 13 August klokken 8 på Gardemoen!

Noen flere som skal i Samband samme datoen?

8687920[/snapback]

Da ses vi der :) Jeg har også blitt kalt inn til SBBN.

Hvor mange er vi fra forumet nå 3-4?

8697448[/snapback]

Jeg skal også til Bardufoss, samband, på den aktuelle datoen :thumbup:

8703059[/snapback]

Da er vi 4-5 :) Var en del som skulle til sambandet fra forumet her :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nærmer seg dimmetid nå :cool:

1 måned igjen :fun:

8722891[/snapback]

Jeg har 25 dager igjen av et nesten to års langt opphold i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Oi, 1 år har vært mer enn langt nok for meg.

8722921[/snapback]

Skal inn i innsatsstyrken til høsten, så jeg blir ikke helt sivil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...