Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jeg er vanvittig imponert over drilltroppen Så nettopp en live oppvisning. 8689979[/snapback] Hvor da? 8695090[/snapback] Haakonsvern, Bergen. Lenke til kommentar
sphenic Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Jommen jøss da! Jeg får vel melde meg som 3.mann på lista Men det er usikkert om jeg faktisk møter opp, da det muligens blir en ny utsettelse på meg Da har jeg fått endelige innkallings brev til Sambandsbataljonen i Bardufoss. Skal møte 13 August klokken 8 på Gardemoen! Noen flere som skal i Samband samme datoen? 8687920[/snapback] Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!mandag 13. august på sessvollmoen. indre troms, whuhuu! 8688310[/snapback] Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jommen jøss da! Jeg får vel melde meg som 3.mann på lista Men det er usikkert om jeg faktisk møter opp, da det muligens blir en ny utsettelse på meg Da har jeg fått endelige innkallings brev til Sambandsbataljonen i Bardufoss. Skal møte 13 August klokken 8 på Gardemoen! Noen flere som skal i Samband samme datoen? 8687920[/snapback] Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!mandag 13. august på sessvollmoen. indre troms, whuhuu! 8688310[/snapback] 8696013[/snapback] Hvorfor ny utsettelse? Join the army så du blir ferdig med det, blir sikkert mye artig iløpet av året i bardufoss får man tro hehe Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Var det bare leiren jeg er i som hadde Grandiosa Full Pakke-dag i går? Full Pakke-reklame rundt om kring, kjøkkenpersonalet gikk i Grandiosa-klær og Full Pakke-sangen gikk på anlegget. Noe som forresten gjorde meg veldig ukomfortabel. Endret 25. mai 2007 av e-banez Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 CSSBn (Rusta leir i Bardufoss)hadde hatt en sånn Grandiosa-temadag i starten av mai. Jeg var på GP og skjøt da, så jeg fikk ikke oppleve det. Det er jeg egentlig glad for Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Grandiosa dag? Får man mye gratis grandiosa da? Lenke til kommentar
euroshopper Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!mandag 13. august på sessvollmoen. indre troms, whuhuu! 8688310[/snapback] Da har jeg fått endelige innkallings brev til Sambandsbataljonen i Bardufoss. Skal møte 13 August klokken 8 på Gardemoen! Noen flere som skal i Samband samme datoen? 8687920[/snapback] Da ses vi der Jeg har også blitt kalt inn til SBBN. Hvor mange er vi fra forumet nå 3-4? Lenke til kommentar
lambiks Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Grandiosa dag? Får man mye gratis grandiosa da? 8697400[/snapback] Ja, et helt lass! Sikkert sponsa av Stabburet, eller noe sånt. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!mandag 13. august på sessvollmoen. indre troms, whuhuu! 8688310[/snapback] Da har jeg fått endelige innkallings brev til Sambandsbataljonen i Bardufoss. Skal møte 13 August klokken 8 på Gardemoen! Noen flere som skal i Samband samme datoen? 8687920[/snapback] Da ses vi der Jeg har også blitt kalt inn til SBBN. Hvor mange er vi fra forumet nå 3-4? 8697448[/snapback] Du kan på en måte telle med meg også. Sannsynligvis blir jeg grenader til neste år! Må bare snakke med troppsjef og skrive søknad Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Hvordan blir det med nett tilgang oppi heggelia leir der Sambandsbataljonen skal holde til? Har tenkt å kjøpe meg en bærbar i sommer for bruk i militæret! Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Det er kan være lurt å kjøpe det ja. Alle kasserne har trådløst nett, men det er kun tilgjengelig for rekruttene etter første langperm. Så vent med å ta med deg pcen din til etter den. Nettet er sånn passe tregt og vi har ofte problemer med at folk setter samme IP-adresse som serveren. Dette resulterer med at ingen får internett. Men det er deilig å ha trådløst nett på kasserna, selv om det bare funker halvveis. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg skal også til bardufoss, sambandsbataljon!mandag 13. august på sessvollmoen. indre troms, whuhuu! 8688310[/snapback] Blir sikkert kaldt oppi der 8688621[/snapback] Og bekkmørkt hele vinteren, blir nok bleik og fin til sommeren neste år... 8688709[/snapback] Og på denne tiden er det lyst døgnet rundt, feltøvelser er som en lek, og solen steiker. Har vel vært et snitt på godt over 20 grader her oppe den siste uka. Så jeg kan nesten påstå at tjeneste i Nord-Norge er best med Januar-innrykket, da får man også 1 måneds betalt sommerferie (hvertfall for dem i SBBn). 8694060[/snapback] Feltøvelser som en lek? Vi har da ikke hatt noen øvelser i sola bortsett fra litt på Cold Response? GP var kaldt, det snødde! Godt over 20 grader? i SNITT? Geezz.. Snittet er på 10 grader maks! Vi fikk jo 3 ukers betalt juleferie så.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 jeg var med på litt av cold response jeg også, satt å koste meg inne og så på tv ca hele tiden, cold response var ikke ille anyway, jeg har aldri hatt problemer med kulde på øvelse, har vært på noe jeg vil kalle snøstorm, men var ikke mye problemer... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg har ingen problemer med søvn eller mat, men kulde hater jeg. Overlever, men ikke uten å jamre litt først. Øvelser er gøy det, men å sitte på OP under en stivfrossen jærvenduk i bomullsuniform uten lue og hansker tar bort mye av moroa... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 jervenduken er digg da, lå der i 5 timer eller no uten å bevege meg, og var ikke kald etterpå var forresten ganske morro, da laget mitt ikke så meg heller(de hadde camp 5 meter bak meg), og når de gikk på do var det gjerne i nærheten av meg, samt at retningen på f.eks urineringen var stort sett mot oss. Samt at under vinterøvelsen hadde vi en halv primus, dro med oss 2 stk, men den ene virket ikke, og den andre virket ekstremt dårlig... så det som ble vått, som var stort sett alt forble vått resten av øvelsen, tørket bare minimalt om natta Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg er vanvittig imponert over drilltroppen Så nettopp en live oppvisning. 8689979[/snapback] Hvor da? 8695090[/snapback] Haakonsvern, Bergen. 8695211[/snapback] Stemmer De er på Bergensturné nå de. Jeg så også deres oppvisning i forbindelse med Gardesjefens evaluering. De er dyktige, og de trener sluttet orden og styrke/kondisjon hele førstegangstjenesten. De er vel en av de troppene i Forsvaret som kan ha best kondisjon tør jeg å påstå. Mulig jeg tar feil nå. Men de vant nå for en måned siden en konkurranse (Husker ikke helt. Mulig det var 3-mila) på Bislett i Oslo. Etter dem kom offiserer fra 2.bn og TMBN. Som det ble annonsert i gardeleiren hvertfall Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg lurer på når de nye fregattene skal bemannes? Kommer det til å være mulig å tjenestegjøre på disse båtene under verneplikten? Skal inn i september, og lurer på om båtene er operative i løpet av mitt år i militæret? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 De er vel en av de troppene i Forsvaret som kan ha best kondisjon tør jeg å påstå. Mulig jeg tar feil nå. Men de vant nå for en måned siden en konkurranse (Husker ikke helt. Mulig det var 3-mila) på Bislett i Oslo. Etter dem kom offiserer fra 2.bn og TMBN. Som det ble annonsert i gardeleiren hvertfall 8700214[/snapback] En del fra Kp. 3 med god kondisjon ja... Lenke til kommentar
mberger Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 De er vel en av de troppene i Forsvaret som kan ha best kondisjon tør jeg å påstå. Mulig jeg tar feil nå. Men de vant nå for en måned siden en konkurranse (Husker ikke helt. Mulig det var 3-mila) på Bislett i Oslo. Etter dem kom offiserer fra 2.bn og TMBN. Som det ble annonsert i gardeleiren hvertfall 8700214[/snapback] En del fra Kp. 3 med god kondisjon ja... 8700637[/snapback] Det fysiske nivået er vel der som alle andre plasser blandet. Jeg var i førstegangstjenesten der og det er stemmer at så sant de har tid prioriteres fysisk fostring, jeg gikk ned 20 kg i løpet av året, takket være fenriken nevnt i linken Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 De er vel en av de troppene i Forsvaret som kan ha best kondisjon tør jeg å påstå. Mulig jeg tar feil nå. Men de vant nå for en måned siden en konkurranse (Husker ikke helt. Mulig det var 3-mila) på Bislett i Oslo. Etter dem kom offiserer fra 2.bn og TMBN. Som det ble annonsert i gardeleiren hvertfall 8700214[/snapback] En del fra Kp. 3 med god kondisjon ja... 8700637[/snapback] Jegere er laget for å gå, ikke for å løpe. Min avdeling hadde tatt MJK/FSK også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå