Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret

Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
da var facebook sperret for på internett i forsvaret :)

8669615[/snapback]

Ikke etter 15.30...

Lenke til kommentar
Er det god netttilgang i militæret?

Får man låne eller noe PC'er der eller burde man ha med seg en bærbar f. eks.?

8669906[/snapback]

dette varierer veldig fra leir til leir...

noen har internett på kaserna, andre bare på velferden...

men ta med bærbar du, er uansett for lite pc`r der...

wh1te: stemmer, og for enkelte så er det ikke sperret i det hele tatt(like me)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

8673244[/snapback]

Men er det vits å ta med bærbar når man reiser inn første gang? Holder det ikke å vente til man er hjemme på første perm? Hadde en kamerat som fikk inndratt PCen når han ankom, og fikk den utlevert ca en måned senere.
Lenke til kommentar

8669615[/snapback]

Ikke etter 15.30...

8672221[/snapback]

haha. vi har fått sånn papir hefte på jobben, som alle måtte lese gjennom og signere. stod masse ting og tang om facebook og kor farlig det kunne vere, og så signere på at vi ikkje skulle legge ut noke informasjon.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen nyttige pakketips man bør ha med seg når man skal på rekrutten?

(Vet det finnes ei liste, men hadde vært greit å høre med dere som allerede er der inne :) )

Tillegsspm: Når får man perm første ganga man er inne (under rekruttsperioden)?

Endret av Gaston
Lenke til kommentar

8673244[/snapback]

Men er det vits å ta med bærbar når man reiser inn første gang? Holder det ikke å vente til man er hjemme på første perm? Hadde en kamerat som fikk inndratt PCen når han ankom, og fikk den utlevert ca en måned senere.

8676889[/snapback]

Når jeg var på rekrutten på Madla var det mange som fikk seg bærbar etterhvert. Etter en stund var det mange som var "syke" (noen var syke, noen skulket) og veldig mange av de tilbragte da hele dagen foran pcen. Troppssjefen flippet og det var ikke mye om å gjøre før det ble totalforbud mot bærbar. Det varierer vel på de forskjellige stedene, men bare man har et fornuftig bruk skal det vel gå greit, altså, bare bruk den etter endt tjeneste.

Lenke til kommentar

8673244[/snapback]

8676889[/snapback]

Det er ikke alle som har anledning til å dra hjem støtt og stadig... ;)

Lenke til kommentar
Jeg reiser til Madla (utenfor Stavanger) nå i september, noen som vet hvordan det er der?

4739903[/snapback]

Madla er fin plass det..eg var der på rekrutten i fjor. i september. du slepper heldigvis å vere der under det kaldaste;)

8676926[/snapback]

Jeg var der i for fjor, og det var ganske kaldt på det kaldeste. Ble iallefall varmere på Kjevik der jeg kom etterpå :)

Lenke til kommentar

8669615[/snapback]

Ikke etter 15.30...

8672221[/snapback]

Hva? På velferden også? På sånne Infostationmaskiner er det vel åpent vel? Hvis det står at siden er sperret, så finnes det et lite triks som får deg igjennom ;) Men er vel noe helt annet på FIS Basis, om det er det dere snakker om.

Lenke til kommentar

8669615[/snapback]

Ikke etter 15.30...

8672221[/snapback]

Hva? På velferden også? På sånne Infostationmaskiner er det vel åpent vel? Hvis det står at siden er sperret, så finnes det et lite triks som får deg igjennom ;) Men er vel noe helt annet på FIS Basis, om det er det dere snakker om.

8677597[/snapback]

er nok FISBasis vi snakker om ja

trolig er de maskinene du snakker om satt opp lokalt

husk, navn på systemer og hva som blir brukt i forsvaret ikke er særlig populært på internett...

btw, det sitter folk fra forsvaret og følger med på f.eks FaceBook, og denne siden her, så vær forsiktige med hva dere legger ut...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Er det noen som har noen nyttige pakketips man bør ha med seg når man skal på rekrutten?

(Vet det finnes ei liste, men hadde vært greit å høre med dere som allerede er der inne :) )

8677008[/snapback]

Pakkeliste:

- Toalettsaker

- Klær for et par-tre dager

- Nok undertøy for omtrent en uke (Du får egentlig utdelt det i løpet av de første dagene, men de hadde ikke flere i min størrelse, så jeg måtte bruke mine egne i over en uke, som jeg bare hadde tatt med 2-3 av.)

- Underholdning (Bok, tegneserie, PSP, Nintendo DS osv.) Det blir MYE venting første og kanskje andre dagen.

- Mat og drikke. Regner med du skal inn i juni/juli, og da er det bra varmt, så ta med en vannflaske.

- Skrivesaker

- Håndduk (Såpe har de i dusjene.)

Kan oppdatere lista om jeg kommer på mer :)

De 2 første ukene av rekrutten har du ikke lov å bevege deg utfor leiren, men etter de 2 ukene kan du ta perm i helgen(e).

Er det Madla du skal til forresten?

Lenke til kommentar

8677008[/snapback]

Pakkeliste:

- Toalettsaker

- Klær for et par-tre dager

- Nok undertøy for omtrent en uke (Du får egentlig utdelt det i løpet av de første dagene, men de hadde ikke flere i min størrelse, så jeg måtte bruke mine egne i over en uke, som jeg bare hadde tatt med 2-3 av.)

- Underholdning (Bok, tegneserie, PSP, Nintendo DS osv.) Det blir MYE venting første og kanskje andre dagen.

- Mat og drikke. Regner med du skal inn i juni/juli, og da er det bra varmt, så ta med en vannflaske.

- Skrivesaker

- Håndduk (Såpe har de i dusjene.)

8678289[/snapback]

er ikke alle som har såpe i dusjen, så ta med såpe du...

btw, jeg gikk i militært fra dag 3, fikk utdelt klær dag 2, så var det fullt kjør etter det

Lenke til kommentar
er ikke alle som har såpe i dusjen, så ta med såpe du...

btw, jeg gikk i militært fra dag 3, fikk utdelt klær dag 2, så var det fullt kjør etter det

8678323[/snapback]

Tja, sant nok. Kanskje lurt å ta med såpe ;)

Uansett, så er det en kiosk i leiren, som selger stort sett alt du trenger, og noen ting du ikke trenger.

Jeg fikk utdelt alt av klær første dagen, bortsett fra boksere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...