Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen her som har vært i garden og kan fortelle litt om hvordan det er der?

 

Er innkalt til Gardeskolen (kp6) i April 2008.

8625363[/snapback]

ble innkalt der jeg å. Hva skjedde med ønskene på sesjon? var det bare for morroskyld?

8626522[/snapback]

 

Ble tatt inn på sisteønsket mitt, men når jeg tenker meg om å er det egentlig det jeg ville, heimevernet Januar 2008

Lenke til kommentar

Jeg tror det er sånn ja; den skal sendes blank med din underskrift såfremt til at du ikke skal utsette tjenesten da.

 

På nettsida til vernepliktsverket står det at de som skal inn til August kommer til å få innkallelsen denne uka, altså uke 20. Hvis jeg ikke får brevet i posten idag sliter jeg. Da ringer jeg.

Lenke til kommentar
Egentlig det meste. Hva gjør dere der? Hvilke oppdrag får vi? Hvordan er rekrutten? Hvordan er det når rekrutten er over? Hvordan er befalet? Hvordan er leiren?

 

Osv.

 

Takker for svar

8625594[/snapback]

Jeg er også i Garden i år.. Drilltroppen.

 

Vet ikke så mye om vanlig gardetjeneste, da jeg ikke har hatt et eneste vaktdøgn, og kun en feltøvelse.. Forskjellen på drilltropptjeneste og vanlig gardetjeneste er vel mildt sagt ganske stor..

 

For min del vil jeg hvertfall anbefale sterkt drilltroppen! Det er en utrolig fin tjenste. Det er ikke til å gjemme bak en stol at det er tider det er ekstremt tungt, både fysisk og psykisk.. men man sitter igjen med mye!

 

Tro meg, det blir et år du aldri vil glemme! Vanvittig bra miljø i troppen, bra befal, masse trening og god stemning! ;)

Lenke til kommentar
Hvis det er kun en ting jeg har lært her i forsvaret, så er det det at korporalutnevnelser betyr absolutt ingen ting. De som fjortjener det, får det ikke, og de som ikke fortjener det, så er man først ut.

 

Also: PEEEEERM

8612621[/snapback]

 

Det er både og. Noen som ga f... under rekrutten i troppen min søkte sge over til servicetroppen og enkelte ble korporaler, noe etter min og andres mening er absurd. I troppen min bli folk som står på og som viser ansvar korporaler. Noen blir det pga, stilling som f.eks nestlagfører. Noen har ikke korporalstilling og blir det, men det krever mye stå på vilje og man må vise ansvar. I all hovedsak er det stilling det kommer an på

Lenke til kommentar
På nettsida til vernepliktsverket står det at de som skal inn til August kommer til å få innkallelsen denne uka, altså uke 20. Hvis jeg ikke får brevet i posten idag sliter jeg. Da ringer jeg

 

 

Jeg fikk innkallelsen min idag. "Ca. 1. August"

8644275[/snapback]

 

Har enda ikke fått lappen. Det går ikke post imorra så jeg venter til mandag. Skal inn 16. aug.

 

Snart klikker det for meg. Til mandag er det uke 21... ikke 20. De sa de hadde sendt innkallelsen, men tar det så jævlig langt tid..?

 

Er det Å-post eller?

Lenke til kommentar
Bare et lite spørsmål. Den svardelen som kommer med varselet, skal den sendes inn uavhengig av om du skal søke om utsettelse/fritak? Altså, sende inn blankt for å bekrefte at du har motatt og akseptert varselet?

8634813[/snapback]

Jeg oppfattet det som om jeg kun skulle sende den inn dersom jeg skulle søke om fritak. :hmm:
Lenke til kommentar
Har enda ikke fått lappen. Det går ikke post imorra så jeg venter til mandag. Skal inn 16. aug.

 

Snart klikker det for meg. Til mandag er det uke 21... ikke 20. De sa de hadde sendt innkallelsen, men tar det så jævlig langt tid..?

 

Er det Å-post eller?

8651899[/snapback]

 

 

hehe, tar ofte litt tid ja.

 

 

(Min var sendt som A-post :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...