Kurt P Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Jeg har no vært i militæret 2,5 uke.. Har både gode og dårlige ting å si om det. På det værste så har jeg hatt følelsen av at jeg bare ville dra rett hjem, og på den andre siden så har jeg følt meg veldig fornøyd og det har vært mye latter og morro. Noen fler som vil dele noen erfaringer ? Endret 28. juli 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
sim Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvor i forsvaret er du stasjonert ? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Hvor i forsvaret er du stasjonert ? På Ørland hovedflystasjon.. Utenfor Trondheim Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Alt det kjipe i militæret forsvinner som en fis i morgenvinden når du blåser bort 200 skudd med 12.7 eller andre heftige våpen. Hang in there 3 Lenke til kommentar
RIP Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Jeg reiser til Madla (utenfor Stavanger) nå i september, noen som vet hvordan det er der? Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Jeg reiser til Madla (utenfor Stavanger) nå i september, noen som vet hvordan det er der? Der har jeg hørt at det er ganske mye værre enn på Ørland.. GRU deg.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Hverken luftforsvarets eller marinens rekruttskoler kan regnes som harde . Kom deg til en skikkelig plass. Hæren FTW! Endret 26. august 2005 av sim Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Hverken luftforsvarets eller marinens rekruttskoler kan regnes som harde . Kom deg til en skikkelig plass. Hæren FTW! hva er det du babler om da? Hvorfor er hærens rekruttskoler hardere enn f.eks luftforsvaret sitt? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 førstgangs tjenesten er ikke spesielt hard uansett vilken gren du havnet i, men det sier seg selv at det er mer marsering løping og drassing på tunge ting i hærens infanteri avdelinger, en i marinen og flyvåpenet Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Jeg reiser til Madla (utenfor Stavanger) nå i september, noen som vet hvordan det er der? Har vært på KNM Haarald Haarfagre i 6 uker nå, og det er ikke særlig morsomt for å si det slik. Hvis du er heldig og blir kjent med de rette folkene er det ganske greit, men det man gjør om dagtid er ikke særlig gøy. De første dagene er det kun venting, resten er bare kjip opplæring. I tillegg må man opp kl 5:30 hver dag. Etter vi har stått opp er det frokost, deretter vask av toaletter og dusj. Hvor lengene dagene varer varierer veldig. Som regel fra 5:30 til 16:30, men av og til kan de vare helt til kl 22:00. Velferdstilbudet er greit nokk. Det er en billig og bra kino der, brusautomater, kiosk, og en kantine som gir deg 4 gratise måltider hver dag. Middagen er så som så. Det er sjeldent at vi blir servert en middag som jeg har likt veldig godt, men det har alt med smak og behag å gjøre. Vasking av rom og skap er helt latterlig. Enkelte befaler kommer inn på rommet med linjal for å måle hvor mye t-shorter, sokker osv. er bretta i skapet. (det er en viss standard for hvor mange cm ting skal være bretta). Hvis befalet ikke er fornøyd kan han fort finne på å rive alt ut av skapet. Nå har jeg bare feltuken som gjenstår, og jeg gleder meg enormt til å komme meg vekk herfra. Lenke til kommentar
sim Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Kurt P: Det var egentlig litt tull. Jeg har allikevel fått inntrykk av at flyvåpenet er generelt litt slakkere enn hæren. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Jeg reiser til Madla (utenfor Stavanger) nå i september, noen som vet hvordan det er der? Har vært på KNM Haarald Haarfagre i 6 uker nå, og det er ikke særlig morsomt for å si det slik. Hvis du er heldig og blir kjent med de rette folkene er det ganske greit, men det man gjør om dagtid er ikke særlig gøy. De første dagene er det kun venting, resten er bare kjip opplæring. I tillegg må man opp kl 5:30 hver dag. Etter vi har stått opp er det frokost, deretter vask av toaletter og dusj. Hvor lengene dagene varer varierer veldig. Som regel fra 5:30 til 16:30, men av og til kan de vare helt til kl 22:00. Velferdstilbudet er greit nokk. Det er en billig og bra kino der, brusautomater, kiosk, og en kantine som gir deg 4 gratise måltider hver dag. Middagen er så som så. Det er sjeldent at vi blir servert en middag som jeg har likt veldig godt, men det har alt med smak og behag å gjøre. Vasking av rom og skap er helt latterlig. Enkelte befaler kommer inn på rommet med linjal for å måle hvor mye t-shorter, sokker osv. er bretta i skapet. (det er en viss standard for hvor mange cm ting skal være bretta). Hvis befalet ikke er fornøyd kan han fort finne på å rive alt ut av skapet. Nå har jeg bare feltuken som gjenstår, og jeg gleder meg enormt til å komme meg vekk herfra. Jaja, skal jo ikke være der så lenge Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 1. september 2005 Forfatter Del Skrevet 1. september 2005 Snakka med et par rekrutter fra Madla som ble overført til Ørland pågrunn av NAM som foregår på Ørland nå.. De har det vist hakket værre enn oss.. knis. Deilig med 2,5 ukers perm midt i rekrutten ja.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Haha, da er jo luftforsvarets rekruttskoler rene sommerferien i forhold til hærens. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Vi hadde besøk i leiren vår (hæren) av luftforsvarets rekrutter og fikk tilnærmet sjokk. Langt, pistrete hår, klær som subbet i bakken når de gikk, åpne jakker osv. Som fenriken vår så obervant kalte dem: En gjeng sigøynere Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Neimenn så flott for deg da.. At du er helt militærfreak og alt skal være helt perfekt. Og angående den permen : Vi har den fordi det er NAM på Ørland fra 1 - 18 sept. Og det er "dessverre" ikke plass til oss der lenger, derfor måtte alle rekruttene dra. Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Tja, skulle likt å sett dem i strid :!: Tror du vi elsket å bli leksa opp av befalet når vi ikke kledte oss ordentlig? Sier bare at befalet til de luftværnsoldatene vi så ga blanke f. Er ikke alle som er i militæret for å dasse rundt, noen ville faktisk være litt soldat og oppleve det. Endret 2. september 2005 av HeRbie Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Tja, skulle likt å sett dem i strid :!: Er ikke alle som er i militæret for å dasse rundt, noen ville faktisk være litt soldat og oppleve det. Vi dasser jo ikke bare rundt da.. Selvom jeg kan tro på at Hæren er tyngre. Det er seff opp kl halv 6, strekke senga, vaske rommet, ha orden i skapet, klærene kant i kant osv osv.. Felt dager, alle må ta pushups hvis noen er for seine osv.. Og vi får også kjeft hvis vi ikke går riktig kledd.. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 RIP: Har en kamerat som skal til Madla i september/oktober tror jeg det var.. =) Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg er på HVUV (Heimevernets utdanningssenter, Værnes). Jeg havnet i jegertroppen og forrige helg måtte vi gå sagamarsjen 70 km over to dager, mye av det på asfalt. Ellers er det mye fysisk trening. Denne uka hadde vi en rolig uke (grunnet marsjen), 4 dager på skytebanen, brukte totalt ca. 15000 skudd (ca. 600 pr. mann). det går, men det er ett slit. og romvask og slikt er et pes. btw, vi får bare 3 måltider om dagen, så vi må smøre oss matpakke for å ha noe å spise på kvelden Noe av maten er direkte uspiselig, grøten smakte lim. Noe mat er også spiselig, men det varierer sterkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå