<jhs> Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei, Har tenkt å kjøpe meg detteCreative Sb 24 Live kortet. Etterhvert fikk jeg fatt på 4.1 høytalerer og det viser seg at for å få lyd i de to bakre høytalerne må jeg koble en kabel som heter SP DIF (Digital) inn i lydkortet. Dessverre har jeg ikke sånn inngang på kortet, men det er heller en vanlig jack inngang til bakre høytalere. Finnes det en overgang fra en sp dif (digital) kabel til vanlig jack? Vil det i så fall funke bra, eller skal jeg kjøpe et annet? Tar gjerne imot anbefallinger til gode og ikke så altfor dyre lydkort også Takk for svar Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Finnes desverre ikke en vanlig kabel som gjør dette. Blir litt mye å omgjøre digitale lyssignaler til elektriske analoge signaler. Har lydkortet "Audigy 2 value'" selv, syns dette funker flott. Lenke til kommentar
<jhs> Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 ok takk for et oppklarende svar hvertfall...lydkort er noe jeg aldri har hatt noe særlig kunnskap på...Men i hovedsak så trenger jeg vhertfall et lydkort hvor jeg kan koble på den SP DIF kabelen.. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 TriNitroToluen: Er det optisk på det kortet da? Er det ikke bare elektrisk minijack? <jhs>: Sikker på at det er overgang til jack, og ikke RCA du skal ha? Lenke til kommentar
<jhs> Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Fra subwooferen så går det en lilla/svart kontakt farget kabel som det står heter SP DIF...Er ikke sikker på RCA, men kontakten har på en måte "tagger" utenfor den lille kontakten...Den skal gå til lydkortet slik at jeg skal få lyd til de to bakre høytalerene..Og siden det bare er vanlige lydkabel innganger på lydkortet (jack) så trenger jeg en overgang hvis det finnes Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kjøp Creative Audigy 2 istedenfor Live, da får du SPDIF-utgang og opptil 7.1 surround. Value-versjonen koster bare kr 379: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303733&view=detailed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå