Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst]Hastesak: internettet har sluttet å virke.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ipconfig /renew er sannsynligvis det samme som "reparer" har prøvd begge et utall ganger. Har også Reinnstallert driveren et utall ganger. Diodene på HUBen lyser som de skal.

 

Noe mer? begynner å lure på om reformat er veien å gå nå.. Som sagt, dette problemet har dukket opp før, og reformat har alltid løst det. Men der er så tungvindt :(

 

EDIT: bildet av den syke maskinen er nokså ukorrekt.. Motatt IP er nå alltid 192.168.2.6

Gateway og DCHP server er

192.168.2.1

Ingen av dem er riktige...

 

Jeg kjører XP..

Hva slags feilmedling får du når du tar ipconfig /renew da? Du sprer jo ikke akkurat om deg med info her :)

 

Og får du pinget en webside? Drit i om du kan surfe på den, får du pinget den?

 

AtW

Lenke til kommentar

Når jeg kjører renew viser den bare feil IPer og gir seg der.. Andre maskiner og enda mindre andre nettsteder kan bli pinget. Jeg så noe stilig i loggen da: den kommenterer at datamaskin "STYUE" har laget ulovlig dit og datt(husker ikke). Men dette er første kontakt med omverdenen i dag!

Lenke til kommentar
Forsøk å sette en fast ip på pcen som har problemer som er gyldig innenfor den rangen routeren aksepterer. Husk å sette routeren som gateway og sett også lokal DNS servere på pcen din. Så kan vi se om dette virker før vi går til bake til et evt DHCP oppsett.

hadde lignende problem en gang, da gjore jeg som nevnt over. merkelig nok så funket det med automatisk ip igjen etter en stund...

Endret av Psifon
Lenke til kommentar
Forsøk å sette en fast ip på pcen som har problemer som er gyldig innenfor den rangen routeren aksepterer. Husk å sette routeren som gateway og sett også lokal DNS servere på pcen din. Så kan vi se om dette virker før vi går til bake til et evt DHCP oppsett.

Jeg har nett! dette innlegget er skrevet på problemPCen. Satte IP til 192.168.1.6.

Hva er neste steg? (humm.. dette funket ikke i fjor når samme problemet oppsto)

Lenke til kommentar
Når jeg kjører renew viser den bare feil IPer og gir seg der.. Andre maskiner og enda mindre andre nettsteder kan bli pinget. Jeg så noe stilig i loggen da: den kommenterer at datamaskin "STYUE" har laget ulovlig dit og datt(husker ikke). Men dette er første kontakt med omverdenen i dag!

Det må du beskrive bedre. Enten står den lenge og gnager og gir en feilmelding til slutt, eller den svarer raskt. Om den svarer raskt har du i såfall kontakt med en annen dhcp server en den i adsl routeren.

 

Folk i gården her fikk plutselig adresser fra min persolinge trådløse router i stedet for adsl routeren og kom ikke på nett.

Lenke til kommentar
Forsøk å sette en fast ip på pcen som har problemer som er gyldig innenfor den rangen routeren aksepterer. Husk å sette routeren som gateway og sett også lokal DNS servere på pcen din. Så kan vi se om dette virker før vi går til bake til et evt DHCP oppsett.

Jeg har nett! dette innlegget er skrevet på problemPCen. Satte IP til 192.168.1.6.

Hva er neste steg? (humm.. dette funket ikke i fjor når samme problemet oppsto)

Fint det løste seg. Nysgjerrig jeg, med ipconfig /renew fikk du svar med en gang, eller hang den der i 10talls sekunder?

 

Formatering er visst medisinen for mange her. Det er lite eller ingen ting som ikke kan fikses andre veier.

Lenke til kommentar
Stod du fikk ip fra dhcp server som hadde ip 192.168.2.1, får du pinget den adressen når du har fått ip fra den?

Bruker du trådløst?

Har har du Service Pack 2 installert?

Jeg kunne pinge 192,168,2,1 ja.. Rart.. den eksisterer jo ikke. Ja, jeg har SP2

Under /renew kom svaret umiddelbart.

Jeg bruker ikke WLAN

 

EDIT: Stor eilf

 

EDIT2: Kan jeg nå kjøre med statisk IP eller bør jeg løse problemet helt? Har egentlig mest troen på det siste. Kansje noen får tildelt samme IP som meg en dag?

 

Så, dagens gledesutbrudd: Hurra!! Tusen takk alle sammen! jeg skylder dere en.

m(_ _)m <-tilbedelsessmiley

Endret av MBaardsgaard
Lenke til kommentar
Stod du fikk ip fra dhcp server som hadde ip 192.168.2.1, får du pinget den adressen når du har fått ip fra den?

Bruker du trådløst?

Har har du Service Pack 2 installert?

Jeg kunne pinge 192,168,2,1 ja.. Rart.. den eksisterer jo ikke. Ja, jeg har SP2

Under /renew kom svaret umiddelbart.

Jeg bruker ikke WLAN

 

EDIT: Stor eilf

Om det ikke er noen andre nettverks routere/switch som brukes enn den ene, og det bare er deres nettverk som er oppe å kjører. Får du ta en tur rundt til de andre som har en pc å se om det er noen av dem som har montert på noe switch/router hos seg, eller som kjører dhcp på maskinen.

 

Prøv å gå inn på 192.168.2.1 med både "http://192.168.2.1" og "\\192.168.2.1".

Prøv også med en "nslookup 192.168.2.1" for å se om du får frem noe navn på den enheten

Lenke til kommentar

noe som er ekstra merkelig er at maskina ikke gir seg selv ip, men skriver 0.0.0.0, jeg vet at windows xp og muligens også w2k leverer 169.256.x.x eller noe sånt adresser, lenge siden jeg har sett de så jeg er ikke helt sikker. Er antivirus oppdatert? og firewall på? i så fall hvem firewall og hvis det er zonealarm eller norton internett security så skru de helt av, de sperrer for dhcp server av en eller annen merkelig grunn. Egentlig burde du skru av alt som heter firewall/brannmur på maskina som ikke fungerer.

 

EDIT: denne var løst?

Endret av opticus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...