Gå til innhold

Vurderer å kjøpe brukt Nikon D70

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kan få kjøpt en brukt Nikon D70 m/kit-objektivet til 7500 kroner. Selger sier han har tatt cirka 1000 bilder med kameraet, og at det er i meget god stand. Er dette en god pris? Synes det virker litt dyrt å kjøpe en ny D70s i stedet, bare for å få større skjerm.

Hvilke lover gjelder dersom jeg skulle være misfornøyd? Har jeg angrefrist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg kan få kjøpt en brukt Nikon D70 m/kit-objektivet til 7500 kroner. Selger sier han har tatt cirka 1000 bilder med kameraet, og at det er i meget god stand. Er dette en god pris? Synes det virker litt dyrt å kjøpe en ny D70s i stedet, bare for å få større skjerm.

Jeg mener det hørtes litt mye ut ettersom det er brukt. For en måned siden fikk du det for 7000 kroner nytt.

Det gir fortsatt mye for pengene, men det er litt mye iom. at det er brukt. En tusenlapp mindre hørtes ut som en bedre pris i mine ører.

Lenke til kommentar

Vis jeg var deg, ville jeg nok tygd på tilbudet på det pent brukte. Synes det faktiskt ikke hørtes så rivende galt ut, tatt i betrakning at ny d 70s er faktikt en 3000.- dyrere. Nye d70 kit får du vel ikke tak i lenger.

Fulgte det for eksempel noe annet utstyr med ,kort eller fjernutløser?

Mellomdiffen får du sikker et objektiv til for på brukt markedet.

Oftes så følger jo garantien med på det brukte kameraet, angrefrist kan nok bli litt plundrete på brukt salg. Har ikke noen tro på at du ikke kommer til å bli fornøyd med varen her, vis beskrivelsen stemmer med det selgeren utaler her.

Lenke til kommentar
Du kan heve kjøpet innen kort tid hvis kameraet er defekt eller hvis det absolutt ikke svarer til forventningene (du sitter med bevisbyrden). Hvis kameraet går i filler etter en uke så er det lite du kan gjøre. Derfor er det veldig viktig at alle papirene følger med og at de er korrekt utfyllt og stemplet av butikken der kameraet er solgt.

Hvis alle papirene er i orden og kameraet er perfekt, inkludert en støvfri bildebrikke så er ikke prisen så veldig dårlig. Hvis det er støv på bildebrikken så må du i verste fall ut med 1000 kr for å få den renset, i beste fall så greier du å gjøre det selv gratis.

Sjekk at det virkelig er Nikkor 18-70 objektivet som følger med og be om et bilde (rett fra kameraet, ikke skalert eller prosessert) tatt på blender 22 mot en jevn overflate. Hvis det er støv på brikken så vil det vises som prikker og flekker på det bildet.

Lenke til kommentar

Jeg tror det fulgte med et ekstra batteri, men jeg aner ikke om det er originalt.

Sjekk at det virkelig er Nikkor 18-70 objektivet som følger med og be om et bilde (rett fra kameraet, ikke skalert eller prosessert) tatt på blender 22 mot en jevn overflate. Hvis det er støv på brikken så vil det vises som prikker og flekker på det bildet.

Takk, det var et godt tips. Støv på brikken er noe av det jeg er mest bekymret for når det gjelder å kjøpe brukt.

Edit: Kameraet er nå dessverre solgt. :dontgetit:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Jeg tror det fulgte med et ekstra batteri, men jeg aner ikke om det er originalt.

Takk, det var et godt tips. Støv på brikken er noe av det jeg er mest bekymret for når det gjelder å kjøpe brukt.

Edit: Kameraet er nå dessverre solgt. :dontgetit:

på www.foto.no er det en som selger d70 med to objektiver til 7500.

Lenke til kommentar

Hej,

Du må undskylde - jeg tænkte ikke over at Norge ikke er med i EU og derfor måske har told + afgifter.

Jeg bor i Danmark og der er derfor ingen told eller afgifter.

Bilderjoker sender samme dag de modtager betalingen (bankoverførsel), dvs typisk en 3-4 bankdage.

Bemærk dog de "billige" d70 kit plejer at forsvinde hurtigt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...