Penneknekt Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei! Jeg kan få kjøpt en brukt Nikon D70 m/kit-objektivet til 7500 kroner. Selger sier han har tatt cirka 1000 bilder med kameraet, og at det er i meget god stand. Er dette en god pris? Synes det virker litt dyrt å kjøpe en ny D70s i stedet, bare for å få større skjerm. Hvilke lover gjelder dersom jeg skulle være misfornøyd? Har jeg angrefrist? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei! Jeg kan få kjøpt en brukt Nikon D70 m/kit-objektivet til 7500 kroner. Selger sier han har tatt cirka 1000 bilder med kameraet, og at det er i meget god stand. Er dette en god pris? Synes det virker litt dyrt å kjøpe en ny D70s i stedet, bare for å få større skjerm. Hvilke lover gjelder dersom jeg skulle være misfornøyd? Har jeg angrefrist? Jeg mener det hørtes litt mye ut ettersom det er brukt. For en måned siden fikk du det for 7000 kroner nytt. Det gir fortsatt mye for pengene, men det er litt mye iom. at det er brukt. En tusenlapp mindre hørtes ut som en bedre pris i mine ører. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Syns det var litt i dyreste laget ja, med tanke på at kameraet er brukt. Før sommeren kjøpte jeg D70 m/18-70 mm og 1 GB Sandisk Ultra 2 CF for 8600 fra ddmr.no Et dumt kjøp er det sikkert ikke, men litt dyrt ja. Lenke til kommentar
jonnyloe Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei! Må bare føye meg til listen over de som mener det er (1000kr) for mye. D70 bruker Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Det ante meg. Takk skal dere ha for hjelpen. Da må jeg vel på utkikk igjen. Klarer aldri å bestemme meg. Tenke, tenke, tenke ... Endret 23. august 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
svenni84 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 pakke nr 1 du "tenker" på (eos350) er dyrere som pakke enn stykkpris sammensatt av en eller annen grunn. teit, men sant... Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Ja, jeg merket også det. Litt rart. Dessuten er kameraet veldig lite, nesten litt for lite synes jeg. Mulig det føles bedre med batterigrep. Å, hvor jeg lider Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg kan få kjøpt en brukt Nikon D70 m/kit-objektivet til 7500 kroner. Selger sier han har tatt cirka 1000 bilder med kameraet, og at det er i meget god stand. Er dette en god pris? Synes det virker litt dyrt å kjøpe en ny D70s i stedet, bare for å få større skjerm. Vis jeg var deg, ville jeg nok tygd på tilbudet på det pent brukte. Synes det faktiskt ikke hørtes så rivende galt ut, tatt i betrakning at ny d 70s er faktikt en 3000.- dyrere. Nye d70 kit får du vel ikke tak i lenger. Fulgte det for eksempel noe annet utstyr med ,kort eller fjernutløser? Mellomdiffen får du sikker et objektiv til for på brukt markedet. Oftes så følger jo garantien med på det brukte kameraet, angrefrist kan nok bli litt plundrete på brukt salg. Har ikke noen tro på at du ikke kommer til å bli fornøyd med varen her, vis beskrivelsen stemmer med det selgeren utaler her. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Hvilke lover gjelder dersom jeg skulle være misfornøyd? Har jeg angrefrist? Du kan heve kjøpet innen kort tid hvis kameraet er defekt eller hvis det absolutt ikke svarer til forventningene (du sitter med bevisbyrden). Hvis kameraet går i filler etter en uke så er det lite du kan gjøre. Derfor er det veldig viktig at alle papirene følger med og at de er korrekt utfyllt og stemplet av butikken der kameraet er solgt. Hvis alle papirene er i orden og kameraet er perfekt, inkludert en støvfri bildebrikke så er ikke prisen så veldig dårlig. Hvis det er støv på bildebrikken så må du i verste fall ut med 1000 kr for å få den renset, i beste fall så greier du å gjøre det selv gratis. Sjekk at det virkelig er Nikkor 18-70 objektivet som følger med og be om et bilde (rett fra kameraet, ikke skalert eller prosessert) tatt på blender 22 mot en jevn overflate. Hvis det er støv på brikken så vil det vises som prikker og flekker på det bildet. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Fulgte det for eksempel noe annet utstyr med ,kort eller fjernutløser? Jeg tror det fulgte med et ekstra batteri, men jeg aner ikke om det er originalt. Sjekk at det virkelig er Nikkor 18-70 objektivet som følger med og be om et bilde (rett fra kameraet, ikke skalert eller prosessert) tatt på blender 22 mot en jevn overflate. Hvis det er støv på brikken så vil det vises som prikker og flekker på det bildet. Takk, det var et godt tips. Støv på brikken er noe av det jeg er mest bekymret for når det gjelder å kjøpe brukt. Edit: Kameraet er nå dessverre solgt. Endret 24. august 2005 av Antikapitalist Lenke til kommentar
kamragal1 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Fulgte det for eksempel noe annet utstyr med ,kort eller fjernutløser? Jeg tror det fulgte med et ekstra batteri, men jeg aner ikke om det er originalt. Sjekk at det virkelig er Nikkor 18-70 objektivet som følger med og be om et bilde (rett fra kameraet, ikke skalert eller prosessert) tatt på blender 22 mot en jevn overflate. Hvis det er støv på brikken så vil det vises som prikker og flekker på det bildet. Takk, det var et godt tips. Støv på brikken er noe av det jeg er mest bekymret for når det gjelder å kjøpe brukt. Edit: Kameraet er nå dessverre solgt. på www.foto.no er det en som selger d70 med to objektiver til 7500. Lenke til kommentar
Svein-Olav Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Sjekk med Japan Foto. De har fortsatt noen D70 med 18-70mm for Kr. 6999,- Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Seriøst? Da skal jeg høre etter. Har sett at de annonserer for D70s, men ikke D70. Takk for tipset! Lenke til kommentar
sorhol Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hej, Jeg så den i dag hos bilderjoker.de for 800 EUR. Se her: d70 kit Har selv købt min der. /Søren Holte Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Hej, jeg så den i dag hos bilderjoker.de for 800 EUR. Se her: d70 kit Har selv købt min der. /Søren Holte Slett ikke gal pris det der. Men hvor mye må du betale i tollen? Hva med leveringstid og så videre? Lenke til kommentar
sorhol Skrevet 25. august 2005 Del Skrevet 25. august 2005 Hej, Du må undskylde - jeg tænkte ikke over at Norge ikke er med i EU og derfor måske har told + afgifter. Jeg bor i Danmark og der er derfor ingen told eller afgifter. Bilderjoker sender samme dag de modtager betalingen (bankoverførsel), dvs typisk en 3-4 bankdage. Bemærk dog de "billige" d70 kit plejer at forsvinde hurtigt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå