Espen*Arney Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 lest gjennom topicen nå..og va kreves for og jobbe på en oljeplatform og ossene jobber han man der? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 lest gjennom topicen nå..og va kreves for og jobbe på en oljeplatform og ossene jobber han man der? 5081211[/snapback] alt fra ingenærer til vaskehjelp. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 lest gjennom topicen nå..og va kreves for og jobbe på en oljeplatform og ossene jobber han man der? 5081211[/snapback] Betre norsk er jo alltids eit pluss. Skal du tjene godt på å jobbe på ei oljeplattform, så er ingeniørutdanning et must. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter. 5082676[/snapback] Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter. 5082676[/snapback] Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av 5082897[/snapback] gass varer livet ut for oss. men oljen tror jeg bare varer til 2040. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter. 5082676[/snapback] Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av 5082897[/snapback] gass varer livet ut for oss. men oljen tror jeg bare varer til 2040. 5084684[/snapback] Tror du? Nå finner de stadig mer olje så jeg tror () ikke vi idag kommer til å merke noe til dette i vårt (yrkes)liv. Og, som sagt, utvinning av gass har mye lik type arbeid så vi sliter nok ikke enda på en stund I tillegg vil mange av jobbene i oljebransjen være aktuelle innen andre bransjer. Oljebransjen er mer enn de brønner. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Vis du leser det jeg har skrevet, er det det jeg prøver og få fram! Oljen vi har funnet i dag varer ikke lengre enn 2040 (tror jeg). Så ville heller utannet meg til noe som var helt uavhenngi av oljen, men alikvel rellevant. Elektro ingenør eller lignende, Jeg ville ikke satset på og være brønn opratør eller hva det heter. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 For 20 år siden trodde man også at oljen ville være slutt i dag.. Dessuten finner man stadig nye metoder for å få opp mer av de eksisterende oljefelta, dermed vil oljen antagelig vare mye lenger enn man antar. Lenke til kommentar
marius_o Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har lagt merke til at mange sier til trådstarter at han skal velge yrke ut fra hva han synes er interresant, ettersom det er det man blir motivert av - å drive med noe man liker. Men husk at lønn også er en god motivasjonsfaktor, og hvis trådstarter blir motivert av lønn. Så ser jeg ikke bort fra at han like gjerne kan satse på en utdannings som "eventuelt" vil gi gode avkastninger til når han starter i jobb. Lenke til kommentar
onlinehero Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 begynn med yeeeyoo makan....bli en Tony Montana! Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Noen som vet hva sånne spilldesignere tjener? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg ville satset på utdannelse. Alle mennene i familien min tjener godt over millionen, og alle har gått på college. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg ville satset på utdannelse. Alle mennene i familien min tjener godt over millionen, og alle har gått på college. 5113374[/snapback] Går an å tjene over million med utdanning i Norge også... Tar du mastergrad på universitet på ett felt der det ikke er arbeidsløshet, er sjansen for høy lønn absolutt tilstede. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Har ikke påstått annet, jeg sier bare at høyere utdanning er lurt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Utdannelse er vel den sikreste nøkkelen... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Utdanning er uten tvil den sikreste veien til god økonomi Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Selvsagt, å arve er både raskere og lettere, men med mindre du har frontpartiet til Anne Nicole Smith kan det fort bli vanskelig. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Først: Få meg en millionjobb, tjene 6-7 mill. Etter det: Kjøpe aksjer for 1-2 mill. på et selskap jeg vet vil gå bra.. Tjene penger så det suser! Kjennner en mann i 50-åra..Kjøpte aksjer på et cruise! Om tre år ligger utbytte på hele 100mill. 4726367[/snapback] At jeg ikke tenkte på det! Nå har jeg endelig en plan for livet som skal gjøre meg rik. Smart du. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 En tømrer klarer fint 1 mill, med litt innsatts. Har du litt forretningssans, så snakker vi flere millioner... (Ikke svart arbeid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå