play`ern Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Play`ern begynte i 8. i år, så han begynner i *. neste år. Og BigJackW går i 9. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Når en åttendeklassing plutselig kan se fremtidig gevinst og utbytte (forresten, kan du forklare for meg hva utbytte på aksjer er?) så er det grunn til å tenke sitt... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Hviket yrke må jeg ha for og tjene denne summen(1.000.000kr) i året?? Har planer om og bli rik Tanntekniker? Onkelen min er det, han lager tenner og slikt til folk. Tjener godt over millionen i året. Han har også eget helikopter, som han har startet en liten bedrift rundt. Hva har du lyst å bli da? Det er vel viktigere en pengene eller hva? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Når en åttendeklassing plutselig kan se fremtidig gevinst og utbytte (forresten, kan du forklare for meg hva utbytte på aksjer er?) så er det grunn til å tenke sitt... Det var jo en undersøkelse om en ape kunne få større avkastning på aksjer enn profosjonelle aksjemeglere og Apen vant konkuransen. Det var ikke snakk om et enkelt valg, men sparing over en ett års periode. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Men apen kunne neppe forutsi utbyttet på aksjene sine? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Utbytte av aksjer er det du tjener på de!!! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Men apen kunne neppe forutsi utbyttet på aksjene sine? nei det kunne han nok ikke, det var vel heller et bevis på at fet kunne ikke aksjemeglerne heller(hvertfall de som var med i testen altså de største fondene i Norge) Må ha vært surt for disse aksjemeglerne å bli slått av en ape. Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Dere er funny!!! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Utbytte er det man får utbetalt fra selskapet man eier aksjer i. Men "det man tjener på de" kan også være gevinst ved kjøp og salg av dem... Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 hvor mye tjener tannleger da? spesialisere seg i no tannlege greie? kommer lønna til å bli over 1mill da? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 Spørs nok veldig. Reguleringstannlegen min tar kr 1500 per konsultasjon - men så har hun også like lang utdannelse som f.eks. en advokat. Så noen upris er det kanskje ikke - er jo mye utgifter til tannlege-"ting" også. Men tror du KAN sitte igjen med en grei lønn. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 hvor mye tjener tannleger da? spesialisere seg i no tannlege greie? kommer lønna til å bli over 1mill da? Det kan den, Tannleger tjener godt de og er vel bare hakket under leger på "rangstigen". Ulempen vet å vre tannlege hvis du driver for deg selv er at utstyret er sinnsykt dyrt, men de tjener godt også da. Kommer man ikke inn på medisin så er det ikke uvanlig å studere odontologi. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Tannleger i offentlig sektor har vel en årslønn på drøyt 400 000 brutto, så vidt jeg vet. Private kjeveortopeder, tannteknikere og lignende kan dog tjene langt mer. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Forruten et viktig faktum at medisin er 6årige studier(?) og siden kravet er såpass høyt må du enten gjøre det strålene på VGS, eller bruke et ekstra år på å få forbedrede karakterer osv. Og appåtil må du muligens regne med et år i militæret osv.. Medisin er 6 år med studier pluss to år turnus. I likhet med turnustjenesten er et eventuelt pliktår i Forsvaret lønnet på et kurant lønnstrinn. Utenlandstjeneste som lege i Forsvaret er særdeles lukrativt. Å ta studieretningen industriell økonomi på NTNU er det som statistisk sett gir deg høyest sannsynlighet for å tjene over 1M når man passerer 30. Men som alle andre stillinger hvor man har over en 1M i lønnsinntekt innebærer det at man er villig til å ofre veldig mye av livet sitt i perioden fra man er ferdigstudert. Trådstarter vil kanskje ha 1M i årsinntekt, men er du villig til å jobbe 60-70 timer i uken og stå opp to ganger om natten fem dager i uken for å snakke med kolleger i andre tidssoner? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 Jeg mener å ha lest at heismontører er de som tjener mest hvis man legger sammen all lønna man tjener i arbeidslivet, men å bli heismontør er ikke lett. Det er ikke vært år de tar inn studenter. Mener å huske at ni mange år så slapp de bare inn to studenter vært år. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 27. august 2005 Del Skrevet 27. august 2005 De tjener godtr i forhold til utdannelsen ihvertfall.. Rik blir du nok ikke! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Hva med en journalist som er matte-inkompetent da? Eller redaktør for den saks skyld. Right, da er jeg enig. Hvis faget ikke trengs for stilling er saken en helt annen. Men jeg regna med at en sånn stilling innebærte mye formell skriving. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hva med en journalist som er matte-inkompetent da? Eller redaktør for den saks skyld. Right, da er jeg enig. Hvis faget ikke trengs for stilling er saken en helt annen. Men jeg regna med at en sånn stilling innebærte mye formell skriving. Vær så snill, du skriver ikke spesielt bra norsk du heller. Det heter barneskolenorsk, og innebar. Ordelingsfeil og fortidsbøyning. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hva med en journalist som er matte-inkompetent da? Eller redaktør for den saks skyld. Right, da er jeg enig. Hvis faget ikke trengs for stilling er saken en helt annen. Men jeg regna med at en sånn stilling innebærte mye formell skriving. Vær så snill, du skriver ikke spesielt bra norsk du heller. Det heter barneskolenorsk, og innebar. Ordelingsfeil og fortidsbøyning. Orddelingsfeil* Hva faen skjer med at alle skal være så jævla rasshøl, da? Poenget til Dr. X var slettes ikke å fremstille seg selv som en messias innen språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå