Gå til innhold

Hviket yrke for 1.000.000kr året?

play`ern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bli partner i McKinsey & Company, da skal jeg ta av meg hatten (og ja, lønnen er gooodt over en million).

5245864[/snapback]

Men jammen tror jeg du må jobbe en goood del for å nå dit. Nei, mye bedre å investere i et flott "community" med feriehus i Spania bare du verver nok. Så kan du selge deg ut når du er 25 og pensjonere deg! :dribble:

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Tror beste måten å få såpass med penger på er å vinne i lotto eller investere i bolig/fast grunn.

Jobbe i et yrke som kjeveortoped, sosselege for gamle parfymestinkende 56 åringer eller feige ut å bli plastisk kirurg veit jeg ikke om en blir så lykkelig av.

Hvordan blir livet bedre av å ha 1 000 000 i året?

Du kan kjøpe deg en ferrari, men etter 3 mnd er du drittlei V8 motoren som bråker bare du skal innom rema å handle en liter melk. Ender opp med at du kjøper en vanlig bil som du kan bruke til vanlig.

Dersom du har hus med svømmebasseng osv, hvor ofte gidder en å stikke til en svømmehall til vanlig?

Er festene en stikker på mere morro når folka rundt deg sprader rundt i Hugo Boss dress fremfor Dressmann?

Slike yrker fører gjerne med seg mye stress, lange dager osv.

Nei får jeg en 350 000 i året med behagelige dager og mulighet til å legge jobben igjen på kontoret hver dag kl 4 eller 5 skal jeg være happy!

Penger ække alt.

Lenke til kommentar
Hva legger du i en vanlig familiebil?

5248209[/snapback]

En "normal" SUV, som volvo, BMW og lignende koster vel fort vekk oppi det. Det er vel dette som nå kalles familiebiler. Jeg sier ikke at en Cayenne eller en Saab 9-7/den selges som Cadillac i Norge) er normale, prissettingen ligger jo noe over. Men å si at en Volvo SUV- er spesiell vil jeg ha problemer med. Det er jo dette som er de nye familiebilene, enten man liker det eller ei. Jeg lurer litt på hvor folk får pengene fra. Låner folk penger for å kjøpe bil?

Lenke til kommentar
Bli partner i McKinsey & Company, da skal jeg ta av meg hatten (og ja, lønnen er gooodt over en million).

5245864[/snapback]

Godeste Myrholt har vel nærmere 30 000 000.... Siste jeg hørte var huset hans verdsatt til 100 000 000.

Lenke til kommentar

JoachimR Jeg ville tro at en vanlig ny familiebil ligger i en prisklasse på rundt 350 000. Det er i hverfall det mange av familiebilenen koster i forbrukertester. .

Jeg lurer litt på hvor folk får pengene fra. Låner folk penger for å kjøpe bil?

Jeg er redd for at mange låner penger til ny bil. Det finnes i hvertfall egne lån til sånt i de fleste banker, men jeg håper at ingen er så dumme at de tar opp lån for en ny bil.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Uansett synes jeg at det virker som alt man gjør går til staten, og man befinner seg i samme økonomiske situasjon hele livet. Faren min har nå reist til Afrika og har jobbet der i et år, mens moren min er lektor. Selv er det ingen forskjell fra den tiden faren min jobbet som direktør.. Enda han da var sjef for 4 personer, og nå er sjef for over 50

Lenke til kommentar
tja...i millitæret tror jeg du tjener fett på utenlandstjeneste ivertfall

men da må kroppen være i god form :(

5032247[/snapback]

Er ikke så dum idé, men det er også stor forskjell på befal og menige. Så hvis du vil tjene godt i utenlandstjeneste bør en først ha befalsutdanning. Da vil en som fenrik tjene noe sånt som 500 000 for 6 mnd.

Men det er en ting jeg har lurt på her som jeg ikke så noen nevne. HVIS trådstarter skal ha seg en jobb hvor han tjener 1 000 000 kr på, MÅ han tenke på skatt! Og hvis jeg ikke tar helt feil går dette som topskatt. Da må vel en nesten trekke fra 50% av lønningen tenker jeg? og da sitter en ikke igjen med så "veldig mye" lenger.

Men en ting jeg er helt enig med de utalelse om at trådstarter har 100% feil tankegang her, for det er ikke lønnen som har mest å si i en jobb, mener jeg. Viktigste når en blir eldre er å like å jobbe og ha tid til å være sammen med familien. Uansett tror ikke en blir så mye lykkeligere av å tjene 1mill. som 300K kr. Eneste forskjellen kan være at en ikke har så mye lån i banken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg leker med tanken om å søke medisin til høsten.

Er det sant at snittet ligger på 1.1mill? Kanskje noen har kilder å vise til?

5308313[/snapback]

Det skal jo sies at kravet bare for å komme inn ligger på 61 poeng. Dvs 6 i snitt, samt minst 2 ekstra fag som gir deg poeng ;)

Og jeg tvilet ___meget____ sterkt på en begynner på 1 million, ikke en gang halvparten vil jeg tro.

Hvis man da klarer og komme seg igjennom de 6 årene på medisinstudiet.

Lenke til kommentar

Eg har forferdelig lyst til å studere medisin, men siden inntakskravet i Norge er latterlig høyt så blir det vel i Polen eller i Ungarn eg ender som student en gang.

Seks i snitt, eller tja halvparten og fremdeles ende opp som lege hmmmm :!:

En ting til, ikke kom her å si at eg ikke kan bli en like god lege som en som utdanner seg i Norge for det er bull shit. Diktanalyse, og alt annet crap de lærer vekk på gymnaset har egentlig ikke en sjit med medisin å gjøre.

Men men... nei, lege er et utrolig tøft yrke men er ikke noe man velger for lønnen skyld. Heller det at det er liksom LEGE du har drømt om å bli.

Som oftest er det ikke de som drømmer om det, heller de som bare har 6 snitt å velger de som høreste fineste ut :p

Så om systemet funker som det er i dag.... ja.. tja hvem vet men perfekt er det ikke

Svein :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...