Codename_Paragon Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 vill ikke anbefale deg og utanne deg til et yrke du kun bruker på oljeplattformer. Siden det er veldig få år igjenn med olje/gass. Finn heller ett yrke der du kan få jobb flere plasser. Og heller komme inn i oljen etter. 5082676[/snapback] Veldig få år igjen, faktisk. Det der er bare bullshit, oljen varer minst arbeidslivet vårt ut. Og bortsett fra det er det jo mye gass på disse plattformene å ta seg av 5082897[/snapback] Nå var det snakk om oljeplattformer... Uansett så er mange av de nye plattformene på havbunnen, service skjer med dykkere og driften fjernstyres fra land. Bemanning holdes så lav som mulig. Departementet sa i offentlige dokumenter at oljen er forventet å produseres i store volumer frem til 2012. Gass vil vare adskillig lengre, men er mindre betalt enn for olje. Jeg vil inderlig håpe at mitt arbeidsliv vil vare adskillig lengre enn til 2012, etter det er det bare restproduksjon i lavt volum. På nyhetene på radio hørte jeg at årets oljeproduksjon er mindre enn det var ifjor, men at de utrolige oljeprisene gjør at det ikke merkes av folk flest. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Av offenltige steder kan du få deg en karriere i forsvaret med en stilling som innebærer enten utenlandstjeneste eller seiling. Du begynner riktignok ikke med 1 million i lønn, men med god innsats og litt tålmodighet så er mulighetene der. Men som sagt, veien dit er lang. Førstegangstjeneste med dårlig lønn må gjennomføres og det er hard konkuranse om stillingene. Om ikke annet kan du bli matros et par år og spare opp penger til høyere utdannelse, så slipper du hundretusener i studielån. Å være 18-20 år og tjene over en halv million i året som matros er det ikke mange andre jobber som kan tilby så unge arbeidstagere. Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 "The big idea" er nok å komme på noe selv, starte et eget firma og gjøre noe som ingen har gjort før. Dette gir mange fordeler. Du kan bestemme din egen lønn, og du kan kjøpe ting gjennom firmaet ditt slik at du slipper momsen Man slipper vel ikke momsen? Er det ikke sånn at man må betale moms, men får jo pris til innkjøpspris. BTW: Hvordan kan jeg kjøpe aksjer? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. november 2005 Del Skrevet 22. november 2005 "The big idea" er nok å komme på noe selv, starte et eget firma og gjøre noe som ingen har gjort før. Dette gir mange fordeler. Du kan bestemme din egen lønn, og du kan kjøpe ting gjennom firmaet ditt slik at du slipper momsen Man slipper vel ikke momsen? Er det ikke sånn at man må betale moms, men får jo pris til innkjøpspris. BTW: Hvordan kan jeg kjøpe aksjer? 5190028[/snapback] Du må betale "inngående avgift". Dvs at du tar momsen du får inn gjennom salg og trekker fra momsen du selv har betalt for innkjøp, denne summen går til staten. Så dvs at om du har solgt for 1 million(25% moms), og kjøpt inn for 500.000(25% moms), så blir regnestykket; 250000-125000=125000 i inngående avfgift. Dette gjør man slik at man får inn 25% av sluttverdien. Om hvert ledd skulle betalt inn 25% ville varene blitt temmelig dyr. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Søk provisjonsjobber! I firmaet jeg jobber i, er mesteparten av lønnen provisjon(om ikke alt), og der slipper du heftig utdanning og høye doktorgrader for å begynne, grunnskolen er nok! ...samt at du får et meget godt arbeidsmiljø! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Søk provisjonsjobber! I firmaet jeg jobber i, er mesteparten av lønnen provisjon(om ikke alt), og der slipper du heftig utdanning og høye doktorgrader for å begynne, grunnskolen er nok! ...samt at du får et meget godt arbeidsmiljø! 5200855[/snapback] Jah.... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Søk provisjonsjobber!I firmaet jeg jobber i, er mesteparten av lønnen provisjon(om ikke alt), og der slipper du heftig utdanning og høye doktorgrader for å begynne, grunnskolen er nok! ...samt at du får et meget godt arbeidsmiljø! 5200855[/snapback] Jah.... 5227211[/snapback] What ? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Før noen bestemmer seg for en ren provisjonsjobb bør man se Death of a Salesman/ en handelsreisendes død. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Før noen bestemmer seg for en ren provisjonsjobb bør man se Death of a Salesman/ en handelsreisendes død. 5227261[/snapback] Ny film ? Heldigvis er jeg den eneste i denne jobben(firmaet), som har fastlønn Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hva klarer de dyktigste telefonselgerne(det er det vi snakker om?) å få inn på en time da? 1500? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hva klarer de dyktigste telefonselgerne(det er det vi snakker om?) å få inn på en time da? 1500? 5227437[/snapback] Hos meg: ingenting! hehe..neida, menne, lure på om ikke B|Real var telefonselger. Kanskje spørre han ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hva driver firmaet ditt med da, siden alt er så provisjonsbasert? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hva driver firmaet ditt med da, siden alt er så provisjonsbasert? 5227466[/snapback] Lån(best på markedet), forsikring, valuta-investering og nå i det siste fond(etter press fra høyere hold). Omtrent som bredbandsguiden (se sigg) , vi tilbyr ikke produkter, vi bare selger(til bedre pris såklart ) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Joda.... Jeg likte ideen.... Og jeg elsker provisjon.... Så lenge jeg slipper det selv!! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 (endret) Før noen bestemmer seg for en ren provisjonsjobb bør man se Death of a Salesman/ en handelsreisendes død. 5227261[/snapback] Ny film ? Heldigvis er jeg den eneste i denne jobben(firmaet), som har fastlønn 5227406[/snapback] Det er et skuespill fra 1949 , men den er også filmatisert. Jeg mener at det er lurt av deg å ikke jobbe på en provisjonslønn. Endret 29. november 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Piloter tjener vel nokså bra med penger? Og kiropraktorer/fysioterapater i privat sektor tjener vel også endel. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Piloter tjener ikke lenger så forferdlig mye i forhold til arbeidstid og sånt. Dessuten er det vel for tiden for mange ruteflypiloter. Ryanair betaler pilotene sine rundt millionen, visstnok, men da må stakkaren fly fra tidlig morgen til sent på kveld, ti tiden ihvertfall. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Piloter har lang arbeidstid ja og det er mye stress, men jeg har hør at etterspørselen etter piloter i Norge kommer til å øke siden det er ventet mange pensjoneringer. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Det høres sikkert koselig ut og fly verden rundt, men det er et faktum at du som pilot i Norge vil bruke sikkert fem år før du får fly på særlig mer eksotiske steder enn København og Bergen, kanskje Paris om du er heldig. Langrutene hos SAS, tenker særlig på Tokyo og Bangkok, også Seattle krever lang ansenitet.. Spørs om det er like glamorøst og fly opp og ned Oslo-Bergen eller Stavanger fem-seks ganger om dagen. Men for all del, vi vil jo trenge piloter. Men det er ikke som før, så vidt jeg vet, ikke at jeg egentlig vet det heller, at SAS betaler utdannelsen mot noen år bundet hos dem. Nå må du vel ta opp lån og selv fikse utdannelse. Flyveledere er det jo også mange av for tiden, de blir vel sagt opp så det synger, så det er vel heller ikke noe godt alternativ... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Piloter har lang arbeidstid ja og det er mye stress, men jeg har hør at etterspørselen etter piloter i Norge kommer til å øke siden det er ventet mange pensjoneringer. 5243484[/snapback] Ikke bare er det mye stress, men typen stress gjør at piloter dør i ung alder. Det er gode grunner til at de pensjoneres allerede ved 55 - 60, etter det er de en fare å ha i cockpiten. Etter at en oppdaget at piloter som døde over spakene hadde en tenden til å ta med seg passasjerene i døden, ble det installert motoriserte sikkerhetsseler som heiser liket opp fra spaker og instrumentpaneler når de faller om. Dette systemet ble vist på fjernsynet for en god del år siden. Jeg spøker ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå