Bobby1 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei. Bror min klarte og sette strømkabelen feil veg i pumpen Pumpe: WaterChill Xtreme [12V] Integrated Pump/Reservoir Har den gått i stykker? Viftene som er tilkoblet pumpen sviver, men den pumper ikkje vann Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Antagelig vis ja, fordi den har fårr 12V der den skal ha 5 og omvendt.. Bare å sende inn på garantien det. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Eg tror den har vert død før eg satte i strømmen, fordi eg ser noen har det samme problemet på Asetek WaterChill forumet På siste side i den tråden, skriver Friar Tuck Friar Tuck MODERATOR Asetek techs are working on this right now. They think it's a PCB problem. Support3/asetek Skreiv: If you have not filled out the online RMA requestform already, please do so. Then we will have a replacement PCB shipped to you, that you can install in your pumps. When you fil out the form, please add your forum nick-name. That way, it's easier for us to find out who's who. Så kva er PCB, or korleis kan eg få eit nytt? Endret 23. august 2005 av Bobby1 Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Si at den er ødelagt der du kjøpte den og at du må få en ny. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Så kva er PCB, or korleis kan eg få eit nytt? PCB= Printed Circuit Board, altså elektronikkortet i pumpa. Det er vel dét de ber deg om å returnere så vidt jeg kan forstå. Ellers er det ikke uvanlig å beskytte slike kretser med en sperrediode, som da vil forhindre kortslutning / ødeleggelse om man kobler til spenning med feil polaritet. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Asetek skal sende meg eit nytt PCB kort Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Hmm, det skal jo nesten ikke være mulig og få den strømkabelen feil vei. Og om man klarer å true den inn blir det ikke feil pluss/minus, men som ManagHead sier; 12V på 5V og omvendt. Setter man 12V på noe som er beregnet for 5V, ser jeg ikke bort fra at det kan ha gått galt med kortet nei... Men de har nok god erfaring med og vite hva som er galt, siden de sender løse printkort for "selv-bytting" og jeg formoder og håper da at det er noe enklere og bytte PCB på denne pumpen enn feks BW pumpen...(ref "Skrue bytter PCB på BW pumpen..." ) (Bildet under er altså PCB til din pumpe ) Endret 24. august 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Det var aktisk ganske enkelt og få ut PCB kortet. Man måtte bare ta av eit deksel og skrue 2 skruer ut Sjekket strømutgangen til pumpen som er den med rød ring rundt, med multimeter, kom ikkje noko strøm. Endret 24. august 2005 av Bobby1 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Bobby1 Skrevet 24/08/2005 : 17:16 Det var aktisk ganske enkelt og få ut PCB kortet. Man måtte bare ta av eit deksel og skrue 2 skruer ut He he, ja det var ironisk ment. Jeg ser på bildene av din pumpe at det ser veldig greit ut, og hvis du nå har målt også, kan du nesten ta det for gitt at det vil virke igjen med nytt printkort. Også sette inn strømkontakten rett vei da... Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 Bobby1 Skrevet 24/08/2005 : 17:16 Det var aktisk ganske enkelt og få ut PCB kortet. Man måtte bare ta av eit deksel og skrue 2 skruer ut He he, ja det var ironisk ment. Jeg ser på bildene av din pumpe at det ser veldig greit ut, og hvis du nå har målt også, kan du nesten ta det for gitt at det vil virke igjen med nytt printkort. Også sette inn strømkontakten rett vei da... Tror pumpen virker, siden det aldri kom strøm til selve pumpen. Men får vente og se. Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 27. august 2005 Forfatter Del Skrevet 27. august 2005 Skal kjøpe ein reservepumpe. Eg vill kjøpe den biligste pumpen, med tank på microplex for 300 kr, med Slangetilkobling: 3/8"ID, og bruke overgang, plast, 3/8"IDx1/4"ID WaterChill sette eg har heiter CPU/VGA/Chipset cooling kit - KT12A-12VX/10mm På ein 1/4" ID slange er ytterdiametern 9.5 mm, og nipplene på settet mitt er 10 mm Er ytterdiametern på waterchill settet mitt 10 mm? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Nå er eg lei av å vente på PCB kortet... Tar det så lang tid å sende eit lite kort i posten til norge? Fikk bekreftett att di hadde sendt det Onsdag den 31.8.05 ... Viss eg ikkje får det før Fredag, tar eg kontakt med PCutstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå