Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert OS

Anbefalte innlegg

Har bygget meg en maskin for første gang og etter endel frem og tilbake var jeg klar for å installere OS.

Cd'en som jeg hadde ville ikke boote, så jeg fikk låne en annens. Denne stopper imidlertidig opp på "Kontrollerer maskinvarekonfigurasjonen" og der blir den stående.

Må legge til at maskinen etter at jeg fikk hovedkortet med installert RAM og cpu tilbake fra der jeg hadde kjøpt dem piper hovedkortet konstant (80% av gangene) - men booter tilsynelatende normalt. Tenkte at jeg kunne fikse det senere, men det har kanskje noe med hvofor den ikke vil installere OS ?

Endret av jello
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du si alle spesifikasjonene på maskinen? (cpu, minne, hovedkort, skjermkort, psu ...)

Hovedkort:Gigabyte GA-K8NF-9. Nforce 4 brikkesett og passiv kjøling.

CPU:AMD Athlon 64 3200+

Ram:OCZ 1024MB Premier Dual Channel. .

Harddisk:Samsung Spinpoint 160GB S-ATA II.

Skjermkort:Club3D Geforce 6600GT.

psu: 350W fulgte med kabinettet

Lenke til kommentar
psuen er nok for svak. Hvilket merke er det?

Nææhh... tuller du??

350W burde jo holde plenty mente jeg. De som jeg kjøpte det hos "godkjente" også oppsettet før jeg bestilte det. Det er forresten Aopen - samme som kabinettet.

Lenke til kommentar

Bare å starte med feilsøking da. Kan jo tipse om RAM som jeg har hatt problemer med to ganger... Prøv å kjøre med bare en av brikkene av gangen (hvis du har 2 x 512) Når jeg hadde problemer med ram, kom jeg noen ganger så langt som du beskriver, og andre ganger fikk jeg nesten kjørt ferdig instalasjonen, men når de siste filene skulle kopieres mot slutten av hovedinstalasjonen fikk jeg feilmeldinger om at den ikke fant div. filer på disken....

Lenke til kommentar
Bare å starte med feilsøking da. Kan jo tipse om RAM som jeg har hatt problemer med to ganger... Prøv å kjøre med bare en av brikkene av gangen (hvis du har 2 x 512) Når jeg hadde problemer med ram, kom jeg noen ganger så langt som du beskriver, og andre ganger fikk jeg nesten kjørt ferdig instalasjonen, men når de siste filene skulle kopieres mot slutten av hovedinstalasjonen fikk jeg feilmeldinger om at den ikke fant div. filer på disken....

Jeg har prøvd med begge ram, bare en av dem, på forskjellige plasser.. Hadde ingenting å si. Kommer ikke lenger enn beskrevet over.

Lenke til kommentar

kan du beskrive pipingen fra HK?

Og du installerer OS på sata disk..med innebygget sata driver i nforce4 kort

prøvd å oppdatere bios?

Ellers:

Sett ram timing til SPD og sett CPU/FSB manuelt

Ikke bruk cable select på CD/DVD rom evnt hdd (sett master/slave etter hvordan de er koblet)

Prøv annen strømkontakt til hdd, cd/dvd

kutt ut alle disker, cd/dvd, pci kort du ikke trenger

Lenke til kommentar
kan du beskrive pipingen fra HK?

Og du installerer OS på sata disk..med innebygget sata driver i nforce4 kort

prøvd å oppdatere bios?

Ellers:

Sett ram timing til SPD og sett CPU/FSB manuelt

Ikke bruk cable select på CD/DVD rom evnt hdd (sett master/slave etter hvordan de er koblet)

Prøv annen strømkontakt til hdd, cd/dvd

kutt ut alle disker, cd/dvd, pci kort du ikke trenger

Pipingen fra HK kommer på strax maskina begynner å boote. Det er riktignok ikke hver gang, men ca 9 av 10 ganger jeg starter maskina på ny. Det er en konstant laaang lyd som ikke stopper før jeg drar ut speaker pin.

Bios skal være oppdatert. Jeg måtte levere tilbake utstyret fordi jeg ikke fikk bilde på skjermen og måtte oppgradere bios. Dette tror jeg ble gjort for det virket da jeg fikk det tilbake. De hadde også installert cpu og ram til meg. Hk har ikke innebygget sata driver. Dette skal jeg gjøre når jeg skal installere Windows. Har lagt meg en floppydiskett med driver og slikt som skal brukes.

Nå er det kun en hd, en dvd og skjermkort som er tilkoblet. Alle tre trenger jeg for å installere windows.

"Sett ram timing til SPD og sett CPU/FSB manuelt"

Hva betyr det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...