Gå til innhold

5000kr grei pris for brukt D100?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Siden et D50 som er et bedre kamera på mange måter koster under 6000 så er 5000 dyrt hvis du ikke absolutt må ha D100.

Må si meg veldig uenig der.

Joda, D50 er et mye nyere kamera, men mens D50 vel er det billigste DSLR Nikon har laget, er D100 et mye proffere og mer solid kamera. Det utklasser D50 i byggekvalitet og funskjonalitet.

Et kjapt søk på akams produktguide viser at du ikke får D100 nytt for under 13000 her til lands ( uten objektiv ), og det sier vel sitt for et såpass gammelt digitalkamera.

Jeg ville definitivt valgt D100 for den prisen.

Lenke til kommentar
Et kjapt søk på akams produktguide viser at du ikke får D100 nytt for under 13000 her til lands ( uten objektiv ), og det sier vel sitt for et såpass gammelt digitalkamera.
5000 kr for et brukt kamera betyr at butikken antakelig betalte 2000-3000 for det. Så kan man spørre seg selv om 3 måneders garanti er er bra nok for et kamera som kansje har 1000 bilder igjen før lukkeren tar kveld og man må ut med 4000 for en ny.

Så tenkte jeg å kjøpe ett Sigma 18-125mm samtidig...?
Det er et brukbart altmulig objektiv med vidvinkel og tele. Kvaliteten vil ikke være topp men man får et ganske bra objektiv for pengene. Hvis du etterhvert legger til noen lyssterke fastobjektiver så kan du bli rimelig fornøyd.

Uansett er D100 et bra kamera, om det er verdt prisen kan bare du avgjøre. Siden du spør her på forumet så regner jeg med at du ikke er en veldig erfaren fotograf og da vil jeg påstå at et nytt moderne kamera vil være bedre for deg. De som har bruk for D100 vet vanligvis nøyaktig hva de er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...