Gå til innhold

Fjerne start-up programmer

Scotty

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ufattelige mange programmer som starter opp og legger seg ned på verktøy-linjen når jeg starter opp windows...Så da spør jeg: Hvordan fjerner man programmer som starter opp med windows? :hmm:

Takker for alle svar! :thumbup:

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ELLER:

Start - kjør - skriv "regedit", trykk Enter og finn frem følgende:

HKEY_LOKAL_MACHINE - Software - Microsoft - Windows - CurrentVersion og så trykk på "Run"-mappa. Der ligger registernøklene til oppstartsprogrammene.

Det enkleste er kanskje "msconfig".

Merk at du bør vite nøyaktig hva du skrur av i oppstarten. Det er ikke særlig gunstig å nekte systemprosesser/prorgammer å kjøre fra starten av.

Lenke til kommentar
Hei!

Har fjernet mange programmer ved oppstart, men denne dukker stadig opp igjen:

"c:\programfiler\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

Hva kan jeg gjøre??

Den har eg bere tatt av og starte under oppstart. Innpå msconfig osv. Du finner den jo der. Funker her iallefall.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

CCleaner funker også til det i tillegg til å gjøre en del andre ting.

angående quicktime filen som legger seg tilbake i oppstart hver gang du starter quicktime av en eller annen grunn (som regel en feil. i hvert fall hos meg) så er det bare å bla seg til filen og slette den, evnt. flytte den hvis du fortsatt vil ha den.

(vet at tråden er gammel, men da er den her hvis noen finner på å søke...)

Lenke til kommentar
CCleaner funker også til det i tillegg til å gjøre en del andre ting.

angående quicktime filen som legger seg tilbake i oppstart hver gang du starter quicktime av en eller annen grunn (som regel en feil. i hvert fall hos meg) så er det bare å bla seg til filen og slette den, evnt. flytte den hvis du fortsatt vil ha den.

(vet at tråden er gammel, men da er den her hvis noen finner på å søke...)

9268872[/snapback]

CCleaner har jeg, super sak det der!!

Quicktime har jeg faktisk lurt på noen ganger... trenger man den til noe som helst?? Bruker jo andre programmer til å spille av film/musikk...

Lenke til kommentar
eneste grunnen til at jeg har det er for å se enkelte trailere på nett på f.eks filmweb.no.

skulle gjerne fjerna det, men har ennå ikke funnet noen måte jeg kan se på trailerne med vlc mediaplayer... :thumbdown:

9270081[/snapback]

hehe, ja da er det vel ikke fare for at jeg trenger det :) takk takk *slette*

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quicktime er flink til å oppdatere seg sjølv og då blir den lagt ned på systray av seg sjølv. Slår du av automatiske oppdateringer for Quicktime så skal den være bortevekk.

Det beste er å slå av oppstartsfunksjonen til kvart enkelt program, men msconfig er eit alternativ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...