eplee Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei! Jeg lurer på å kjøpe en bærbar data med "Pentium M 740 1.73 GHz" Hva tilsvarer dette i Intel Pentium og AMD Athlon 64? Og, er det lurere å kjøpe AMD prosessor til bærbar? takker for svar Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Spørs vel hva de andre kriteriene dine er. Lang batteritid? Spilling osv? Lenke til kommentar
eplee Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 skal spille veldig lite.. kanskje litt bf2.. så jeg vil heller ha bedre bateri.. men hva tilsvarer Pentium M prosessoren? Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Yter omtrent som en A64 3000+ (1.8GHz). Forskjellen er at Pentium M prosessoren bruker mye mindre strøm. Endret 23. august 2005 av mar Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Forskjellen er at Pentium M prosessoren bruker mye mindre strøm. En del mindre.. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) tror muligens Pentium M er det beste valget til bærbar... foreløpig, men AMD Turion er rask og bruker lite strøm den også... Turion er en ganske ny cpu og ganske ukjent for mange her tror jeg... EDIT: i praktisk bruk mener jeg. de fleste vet jo at den er basert på athlon64 754 osv.. Endret 23. august 2005 av hardrock_ram Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Forskjellen er at Pentium M prosessoren bruker mye mindre strøm. En del mindre.. Litt tall: Athlon 64 TDP 67-89W Mobile Athlon 64 TDP 62W Turion 64 ML TDP 35W Turion 64 MT TDP 25W Pentium M TDP 27W Pentium M LV TDP 10W Pentium M ULV TDP 5W Noe av fordelen til Pentium M er at den kommer i en ferdig pakke med chipset som er optimalisert for lavt strømforbruk. I de første testene av Turion64 var det mange som påpekte at den ble satt i et litt dårlig lys av chipset som brukte "mye" strøm sammenlignet med Intel maskinene. Dette vill selvfølgelig bli bedre med tiden. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Ergo, Turion bruker ikke så mye mer strøm enn Pentium M Centrino vs. AMD prosessor og chipset er en annen sak.. Lenke til kommentar
mar Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Ergo, Turion bruker ikke så mye mer strøm enn Pentium M Centrino vs. AMD prosessor og chipset er en annen sak.. Men så snakket vi om A64 og ikke Turion64 Virker som om en del ikke har fått med seg at Turion64 er ute. Gir litt mer mening å sammenligne Turion64 og PM enn A64 og PM. Så til trådstarter: Turion64 er en bra cpu til bærbare, mens A64 ikke er så veldig lurt. Endret 23. august 2005 av mar Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Men så handlet ikke tråden om Turion64, men A64 Han spurte om det var lurt å kjøpe AMD til bærbar. Så, kjøper han bærbar så må valget bli Turion.. Han spurte om først hva tilsvarer det i Intel Pentium og Athlon 64.....Ergo stasjonær.. Endret 23. august 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 For å fortsette litt på avsporingen om Turion, har noen tester å vise til som beviser Turions oppgitte effektforbruk? Det jeg har sett av tester viser mer at TDP'en er tatt ut av løse lufta. ML var det vel, oppgitt til 8 watt mer enn Pentium M men i praksis brukte den over 25watt mer i ellers ganske like systemer. Jeg vil se en test der MT bruker mindre strøm enn vanlig Pentium M, 2 watt mindre for å være nøyaktig, evnt at Turion ML virkelig bruker bare 8 watt mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå