JohnRichard Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvordan kan jeg få en <tr> til å bli highlighted når en <td> innen denne <tr> blir "hovret" ??? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Man må vel bruke xsl eller lignende for å få den funksjonaliteten. Men er det en spesifikk TD som skal få hover, eller alle? Er det alle kan man jo bare sette tr:hover Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Hei! Satt tr:hover {} med den fungerer ikke. td:hover {} fungerer jo, men da er det kun den <td> og ikke hele den aktuelle <tr>'en. Jeg har tidligere løst dette med javaScript, men hadde vært digg å slippe unna javcascript og samtidig få denne funksjonaliteten Lenke til kommentar
magikern Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 hvis du definerer width og height for tr og så setter width/height til enten 100% eller samma som du skrev for tr på td så bør det "se riktig ut", men om du har flere td i tr'en og bare 1 av de skal ha denne effekten kan det tenkes at du må sette noe position for gjeldende td... ps: har aldri hatt dette behovet og har derav ikke testet noe av overstående... en måte jeg ville likt å se er: td:hover < tr { background: white; } tanken her er da motsatt av tr:hover > td { background: white; } som jeg ofte bruker lignende varianter av til: li > ul {} men tror ikke noe sånt går an i nåværende css versjoner... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Forhåpentligvis kommer det i css3 Er det mulig å se et eksempel av problemet ditt? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 http://www.xs4all.nl/~peterned/csshover.html Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Takk for hjelpen. Aner ikke hvorfor jeg ikke har klart det før Sikkert fordi jeg er i en ny CSS fil og hadde noe feil, takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå