Kjeksen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hei! skal lage en server som recv og printer ut teksten. ( Klienten skal sende tekst ) Til dette, er det mest vanlig og bruke datagram sockets eller stream sockets? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Stream socket bruker tcp protokollen. Grovt sett vil det si at du er så godt som garantert at det du vil sende kommer fram og at det kommer fram i riktig rekkefølge. Datagram sockets bruker udp protokollen. der er det ikke noen mekanismer som kontrollerer om det som sendes er det som kommer fram. Heller ikke rekkefølgen. Så stream er nok greit å bruke som nevnt. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 Er det en måte å lagre en hel setning i en string? når jeg bruker cin >> så får jeg kun første ordet. Noen anbefalte måter og lagre hele setningen på? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) getline skulle fungere helt fint... #include <string> using namespace std; int main(void) { string test("this is a string"); cout << "testing reading a string\n"; cout << "please enter a string with one or more words in it: "; getline (cin, test); cout << test << endl; } Endret 26. august 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Er det en måte å lagre en hel setning i en string? når jeg bruker cin >> så får jeg kun første ordet. Noen anbefalte måter og lagre hele setningen på? Det skjer ikke pga. av du lagrer i string, men fordi cin >> leser ett og ett ord avskilt av whitespace. Kan ikke på sparket si hvordan man endrer denne funksjonaliten... Edit: Prøv getline() Eller: cin.setf(ios::skipws); se: http://www.cppreference.com/io_flags.html#format_flags Endret 26. august 2005 av JBlack Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 26. august 2005 Forfatter Del Skrevet 26. august 2005 getline(cin, s1) funker utmerket. Takker! Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) getline(cin, s1) funker utmerket. Takker! Bare hyggelig Eller:cout.setf(ios::skipws); se: http://www.cppreference.com/io_flags.html#format_flags Jeg trodde også denne var mulig, men greier ikke å få den til og fungere... Etter litt søking fant jeg denne som sier at ">>" automatisk hopper over whitespace, så med minde du vil overlaste ">>" er det greiere å bruke getline(cin, string-variabel)... Endret 26. august 2005 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 (endret) Jeg har ikke prøvd den siste selv. Men syntes den var grei å merke seg siden kjeksen ikke spesifiserte at 'hel setning' betydde avbrutt av cr. Dessuten er det greit å kjenne til disse generelt. Edit: Får ikke den til å fungere jeg heller. Endret 26. august 2005 av JBlack Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 26. august 2005 Del Skrevet 26. august 2005 ios::skipws, som er satt by default, betyr ganske enkelt at mer enn ett mellomrom (eller annet whitespace) strippes bort når cin tar imot inndata. Med andre ord: string a, b; cin >> a >> b; // Input: Hei du (med to mellomrom) Med skipws: a blir "Hei", b blir "du" Uten skipws: a blir "Hei", b blir " " Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 hmm..holder på og kombinere noe slikt med FLTK. Men en liten ting. Jeg har et const char *host og en Fl_Output. const char *host; output->value(host); hvorfor vil ikke dette funke? Ifølge dokumentasjonen så er det Fl_Output::value(const char*) Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 (endret) Fann ut en ok løsning. Noen som har laget et program som kan sende og motta samtidig? Noen tips til og gjøre dette? Edit: Tenkte mer på en server som mottar men sender det han mottar til alle som er connecta. Har så smått begynt på å lære meg å bruke select(), men mye og sette seg inn i. Endret 30. august 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Noen som har laget et program som kan sende og motta samtidig? Noen tips til og gjøre dette? Programmet jeg postet her både sender og mottar. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Lurer på om det er mulig å motta selv om du skal til og skrive inn en melding. Som en slags interrupt funksjon som mottar teksten uavhengig hvor du er i programmet, og returnerer til samme plassen når den er ferdig. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Lurer på om det er mulig å motta selv om du skal til og skrive inn en melding. Som en slags interrupt funksjon som mottar teksten uavhengig hvor du er i programmet, og returnerer til samme plassen når den er ferdig. Bruk en egen tråd (thread) til å motta. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Ok. Har sett i winsock faq. Der var det et eksempel om hvordan man bruker threads. Men ingen text eller forklaringer. Noen som vet om en tutorial om hvor det står utfyllende om bruken av threads? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 En grei måte å lære tråding på ville kanskje være å bruke Boost's trådbibliotek: Boost.Threads. En artikkel som diskuterer bruken kan finnes her. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Her er et exempel på en multi-threada server. Men hvordan det dere funker vet jeg ikke. http://tangentsoft.net/wskfaq/examples/bas...aded-server.cpp Det jeg har lyst og få til er 1 tråd til og motta text, og 1 til og sende text. Endret 5. september 2005 av Kjeksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå