Howard Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Nvidia lanserte nylig en oppdatert versjon av nForce4 SLI med flere PCIe-kanaler. Nå tar Asus i bruk brikkesettet i to nye hovedkort. Les mer Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Typisk at jeg ikke hadde mulighet til å vente. A8N-SLI Premium kommer i posten i dag. Men forskjellen blir vel ikke den helt store uansett. Lenke til kommentar
Aleksander Eide Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Enig! En kamerat som er på vei til å kjøpe maskin velger A8N-SLI Premium, og det er ingen tvil om at det IKKE er snakk om å vente på dette kortet.. bare tullball for vanlige folk det der.. Det er kun snakk om noen eksepsjonelt få pci-e kort som trenger 16x port.. og dette er slike tyvetusen+ kort for utviklere uansett. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Enig! En kamerat som er på vei til å kjøpe maskin velger A8N-SLI Premium, og det er ingen tvil om at det IKKE er snakk om å vente på dette kortet.. bare tullball for vanlige folk det der.. Det er kun snakk om noen eksepsjonelt få pci-e kort som trenger 16x port.. og dette er slike tyvetusen+ kort for utviklere uansett. Har også akkurat bestilt et premium, synes dette kortet i praksis virker mindre velutstyrt på alle fronter (regner ikke 2 * 16 x som en praktisk fordel), med unntak av ekstern sata, som hadde vært litt fett å ha. Det er bra de legger til flere lanes, men synes de skusles litt bort, jeg vil ha flere "vanlige" pci-e-sloter (1, 2, og 4x) og kort som bruker disse. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 En ting: Hvorfor er det maksimalt 4GB på AMD-utgaven men maksimalt hele 16GB på Intel-utgaven? Nå er vel 1GB-moduler det største ikke-ECC/REG man får tak i i praksis så da begrenser det vel seg til 4GB uansett, men støtter ikke AMD-utgaven 2GB-moduler og oppover når/hvis det kommer? Hvorfor ikke? Minnekontrolleren sitter forsåvidt på CPU'en og noe av poenget med x86-64 er jo støtte for mer enn 4GB minne, så hvorfor er ikke denne støtten på plass? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kanskje store kapasiteter er mer trøblete med DDR enn DDR2, ihvertfall fra chipsetprodusenten sitt standpunkt. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvorfor har Intel-versjonen PCIe x4 i tillegg til de andre men AMD-versjonen ikke? Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Så da konkluderer vi med at det ikke er verdt å vente på dette kortet når man har Asus A8N-SLI/Deluxe/Premium i butikken? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Så da konkluderer vi med at det ikke er verdt å vente på dette kortet når man har Asus A8N-SLI/Deluxe/Premium i butikken? Premium i hvertfall, da det er vifteløst som disse nye kortene. Deluxe kommer vel fremdeles med den bråkete chipsettviften. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg er fornøyd med mitt Asus A8N SLI Deluxe. Om jeg skulle kjøpe nytt kort når disse blir tilgjengelig, hadde jeg nok valgt det nye, for å være litt mer fremtidsrettet, men jeg bytter ikke ut av den grunn. Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Kansje det blir ASUS på meg da... tviler men alt kan skje.. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 hm.. 6 sata porter... var det ikke 8 på den gamle versionen? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=460729 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Ett lite spørsmål angående SLI, på sepcsene til Asus premium står det: - SLI mode: x8, x8 - Default (single VGA): x16, x1 http://www.asus.com.tw/products4.aspx?mode...l1=3&l2=15&l3=0 Er det slik at den andre PCIe-slotten fungerer som 1x PCIe når den første er 16x? Og om man har på SLI-modus (8x, 8x), så er det ikke noe i veien for å ha et skjermkort i den føste og et "vanlig" kort i den andre 8x-sloten? AtW Endret 23. august 2005 av ATWindsor Lenke til kommentar
krest Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 jah, bestandig slike minimale fremskritt.. og er man en kløpper på å trykke neste i handlevogna. forsvinner penga fort! til jubel for produsentene Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Er det slik at den andre PCIe-slotten fungerer som 1x PCIe når den første er 16x? Jeg vet ikke om det gjelder for dette kortet, men har vært borti en slik løsning på et annet hovedkort. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Er det noen andre oppgraderinger - tweaks i chipsettet e.l.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå